regis
| regis a întrebat:

Ce reglaje trebuie facute la o bicicleta tip mountain bike pentru o pozitie corecta in timpul rularii?
Ma refer in special la inaltimea seii si a ghidonului, dar ma bucur daca primesc informatii si despre alte "setari" optime (reglarea franelor, a schimbat-oarelor de viteze, a suspensiei etc).

Răspuns Câştigător
| cristi202 a răspuns:

Saua: pui calciiul pe pedala, cu pedala lasata in pozitia cea mai de jos. Fundul trebuie sa stea lejer pe sa, sa nu fie nici prea sus, nici prea jos. Asa este cel mai corect reglata, si efortul depus e minim. Vei putea observa o chestie interesanta: daca o reglezi asa, devine un pic mai periculos mersul pe bicicleta pentru ca practic iti inalta corpul, si cind te dai jos de pe ea, trebuie sa o lasi intr-o parte (caci nu ajungi la sol decit cu virful picioarelor), lucru incomod daca nu esti obisnuit cu asta. Si de aceea cei mai multi merg cu saua mai jos decit cum ar trebui, pentru ca e mai comod si mai sigur, poti pune piciorul imediat jos, insa se merge mai greu. La mine, pina acum o luna, cind mi-am luat o bicicleta pe marimea mea (am 2, 02 m inaltime), asta a fost mereu o problema, mereu mergeam cu saua mai jos decit trebuia (pentru ca nu gaseam tija asa de lunga pentru mine) si era mult mai greu. Acum, cu saua reglata corespunzator, merg mult mai lejer, si vad ca asta conteaza enorm, odata ce fac uneori si 50 de km pe zi.
Ghidonul: il reglezi in functie de sa. Daca e sa faci o axa, o linie care sa treaca prin surubul cu care e prinsa saua pe tija si cel cu care e prins ghidonul, acea linie trebuie sa fie paralela cu solul, deci ele trebuie sa fie la aceeasi inaltime.
schimbat-oare: 1)reglaj cursa: la fiecare schimbat-or ai doua surubele, fiecare are rol de limitator, pentru ca lantul sa nu cada de pe pinioane, unul e pentru viteza cea mai mica (pinionul cel mai mic), unul pentru viteza cea mai mare (pinionul cel mai mare). Trebuie reglat in asa fel incit cind schimbi, lantul sa urce sau sa coboare lejer pe primul sau ultimul pinion, dar fara a merge mai departe, cazind astfel de pe pinion. Se faci insurubind sau desurubind (nu prea mult!) acele doua surubele. 2) reglaj cablu: la maneta, pui pe viteza cea mai mare. Desfaci cablul si lasi schimbat-orul sa fie lejer, sa alunece pe ultimul pinion (cel mai mic). Ideal ar fi ca reglajul cursei schimbat-orului sa fie facut deja. Tragi de cablu cu un patent, ca sa fie intins, insa sa ai mare grija sa nu schimbi pozitia schimbat-orului (se poate face f usor), si stringi din nou cablul pe schimbat-or. Daca ceva nu e in ordine, mai poti obtine un reglaj fin din surubul de la iesirea manetei schimbat-orului, sau de la cel unde intra cablul in schimbat-or (iarasi, nu trebuie insurubat sau desurubat prea mult).
Frine: desfaci cablul, le pozitionezi sa fie cam 1-2 mm de janta rotii de fiecare parte, si stringi cablul la loc. Daca sunt prea lejere, sau daca ating janta, reglajul il faci de la surubul de la maneta, ai acolo un surub prin care cablul iasa din maneta. daca stringi surubul, sabotii se elibereaza, ai un joc mai mare si frina va prinde mai slab, daca desfaci surubul, jocul la saboti va fi mai mic, dar frina va prinde mai bine. Totul e sa poti apropia din reglaj sabotii cit mai mult de janta, fara ca janta sa fie atinsa de ei, caci asta ar duce la frinarea constanta a bicicletei, ceea ce inseamna desigur ca va merge mai greu. La frinele pe disc, nu stiu cum se fac reglajele, nu am avut inca asa ceva.
Ceea ce ti-am scris, am invatat si eu de la un bun meserias de reparat biciclete, meserias la care am mers ani de zile sa imi repar bicicleta, si mi-o repara in fata, si imi arata cum se face.
Sper ca m-am facut suficient inteles!

3 răspunsuri:
regis
| regis explică:

Nike, mai citeste o data intrebarea, dar de data asta ceva mai atent.
Si sa stii ca atat franele cat si schimbat-oarele sunt reglabile, intreaba-l pe taika-tau daca nu ma crezi, probabil e de varsta meawinking.

| Donn4All a răspuns:

Ai 2 obtiuni:
A. Daca foloseti bicicleta pe teren accidentat shaua trebuie sa fie cat mai jos( depinde si de inaltimea ta) ca sa poti atinge cu picoarele in caz de dezechilibrare.Eu cu montanu meu ma dau prin toate padurile si nu am probema cu echilibrul. Frana de fata trebuie sa fie stransa cat mai slabut pentru ca pe pamanyt si nisip frana despate o sa alunece si trebuie sa te ajuti de cea de fata. Suspensia state si fata cat ma slabite pentru ati conferi un confort cat mai bun.
B Daca te dai cu ea pe asfalt trebuie sa fi atent la cauciucuri in trimu rand.Cauciucurile de off-roud o sati ia mult din viteza pe sosea si din control la viteza mare. Franele sa fie bine stranse la fel si dusoensia pentru a lua curbele in cea mai mare viteza fara sa risti sa derapezi.
Acum ramane de tine sa citesti si sa stii ca e testat de mine tot ce tiam scris pentu ca eu sunt mort dupa biciclette si dupa adrenalina
Bafta!

| PlaiCuBoi a răspuns:

Pai iti trebuie chei(de 12.16-stie taika-tauwinking ) si cu alea poti regla scaunul si ghidonul dar franele si schimbat-oarele nu se regleaza insa suspensia e posibil sa fie reglabila, incearca sa o invarti si vei observa daca se intareste sau se face mai moale

Întrebări similare