| popm3 a întrebat:

Daca luam cele doua teorii despre formarea universului,cea religioasa si cea stiitifica,ce ar iesi? Adica, daca noi suntem facuti dupa chipul si asemanarea Lui Dumnezui noi ar trebui sa fim fiinta suprema din univers?

| totElodia a răspuns:

Eu consider plauzibila formarea stiintifica a universului. Si nu, nu am fost formati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu deoarece El nu ar fi putut sa aiba un chip. Daca Dumnezeu ar fi fost alb toata omenirea ar fi trebuit sa fie alba. Se aplica si in cazul chinezilor si al negrilor. Sunt anumite detalii ce par infime dar nu stiu ce sa mai cred... Dumnezeu chiar exista?

Spunand anterioarele, consider ca nu exista suflet, entitate, duh, fiinta mai suprema ca noi. Noi decidem pana la urma, intr-o oarecare masura, cine moare, cine traieste. Acum las la aprecierea fiecaruia. Eu doar mi-am dat cu parerea.

| Dumnezău a răspuns:

Nu suntem nici pe departe fiinta suprema din Univers, dar suntem mai presus de Dumnezeul iudeo-crestin inexistent.Si,cu toata tevatura in legatura cu "chipul si asemanarea lui Dumnezeu", nu pot sa nu-mi pun aceeasi intrebare ca un tip din Transformers, atunci cand ii privea pe roboti extraterestri de pe Cybertron:

Daca noi suntem facuti dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, astia dupa chipul si asemanarea cui mai sunt facuti?

Si cred ca doar un naiv inchistat intr-un cocon de autosuficienta umanista poate crede ca nu exista viata extraterestra si noi suntem centrul acestui Univers.

Nu se pot imbina cele doua teorii.Pentru ca e complet cretin sa crezi ca te-a facut un tip barbos si pseudo-intelept din argila.Pana si islamismul e mai logic aici, ca macar acolo Allah i-a facut dintr-un cheag de sange.Nu putem sti daca suntem fiinta suprema din Univers, insa ar trebui sa stim ca suntem proprii nostri Dumnezei, noi fiind singurii responsabili de ceea ce ni se intampla pe parcursul vietii.

| popm3 explică (pentru Dumnezău):

Daca imi zici deja de filme, cred ca iei la misto intrebarea.Nu am zis ca suntem singuri in univers doar ca suntem fiinta suprema, chiar daca nu cunoastem alte ''specii' ca noi.Fiinta suprema deoarece intelectul nostru ar putea fi mult ma dezvoltat,ne trebuie doar o modaliatae sa descoperim cum sa activam tot creierul, ceea ce teoretic si practic pana acum e imposibil.Te-ai intrebat vreodata de ce te nasti, traiesti, produci materie, te reproduci si mori? Care e telul txistentei tale?
Teoria creationista e mai plauzibila decat big-bang-ul pentru ca e imposibil ca 2 electroni, care nici macar nu s-ar putea divide, sa creee o infinitate de materie, doar printr-o coliziune.Si la creationism, teoria ca cica Dumnezeu a aparut din nimic e cam imposibil de imaginat, dar totusi excluand partea aia tot are un inteles.

| Shammal a răspuns:

Asa este, suntem fiinte supreme din univers, viata umana pe care o traiesti aici este un aspect al tau, poti aduce aici mai mult din spiritul tau ca fiinta divina si vei vedea altfel realitatea vei intelege si formarea universului pentru ca sti deja la un nivel

| TychoB a răspuns:

Nu stiu unde ai auzit de cei doi electroni care s-au ciocnit si au facut big bangul dar este cat se poate de gresit. Teoria big bangului tine de ce s-a intamplat dupa momentul initial si nu explica t=0. Desi exista unele modele care explica intr-un fel sau altul cauza/aparitia big bangului (string theory, multiverse), inca nu exista o teorie universal acceptata. In fiecare an se descopera ceva nou si intelegerea universului este tot mai aprofundata. Cat despre 'teoria' creationista, aceasta nu exista. Biblia trebuie interpretata metaforic, nu are sens sa o interpretezi cuvant cu cuvant, lucru care nu o invalideaza in nici un fel.
Cred ca o vizita pe pagina big bangului de pe wikipedia (cea in engleza) ar putea sa te ajute. Stiinta iti zice doar ce s-a intamplat si cum; daca tu vrei sa tragi concluzia ca esti fiinta suprema din univers, poti sa o faci linistit, dar nu este concluzia stiintei.
Edit: am vazut ca ai scris si tu tampenia cu X% din creier. Creierul este folosit integral (de exemplu ai diferite arii corticale care le folosesti), cifrele cu 14% sau oricat sunt gresite. Gandeste-te la oamenii care s-au lovit la cap: unii s-au pierdut vazul, auzul sau chiar capacitatea de a vorbi; daca foloseam doar X% din el nu ar fi asa de usor sa patesti ceva.

| Musique a răspuns:

Cu teoriile lor cu tot, suntem oameni.

Pai daca iei teoria stiintifica bazata pe dovezii incepem cu inceputul cu big bang care a avut loc fara vreun dumnezeu, divinitate, fara vreo interventie divina a ca nu stim ce la provocat si il bagam pe dumnezeu ca solutie asta e ipocrizie nu ceva rational, nu poti baga divinitatea in stiinta pentru ca trebuie sa dovedesti ca exista dumnezeu, daca leai combina ar iesi o teorie cam asa jumatate de teorie ar fi bzata pe dovezi celanta jumatate bazata pe basme, unde nu gasesti o explicatie il bagi pe dumnezeu si tot asa

| popm3 explică (pentru RAY):

Nici o teorie nu are o dovada exacta depre cum s-a format, dar totusi putem spune ca teoria big-bang-ului e destul de iudata:2 electroni s-au ciocnit formand materia...hai sa fim seriosi, electronii nu pot forma materia, daca erau atomi mai merge

| popm3 explică (pentru RAY):

Si totusi, stiinta da de alte intrebari cand vine vorba despre minuni sau aparitii ciudate. Daca e asa preciza de ce nu stie de e si cum?

| RAY a răspuns (pentru popm3):

La ce scoala ai facut chimie?

| RAY a răspuns (pentru popm3):

Serios esti sigur ca big bang nu e dovedit stiintific? ce spui daca ti-as spune ca de mult s-a dovedit

| popm3 explică (pentru RAY):

La C.N.D.S. Satu mare.Trimitemi link-ul unde gasesc cum s-a dovedit teoria big-bang

| popm3 explică (pentru RAY):

Ok,scuze,tocmai am gasit.Dar ramane intrebarea:de unde ioni de plumb sau de ce de plumb?

| RAY a răspuns (pentru popm3):

Radiaţia de fond a fost detectată în 1960, după ce, în 1948 George Gamow i-a prevăzut existenţa. Amo Penzias şi Robert Wilson au descoperit spectrul CMBR, care arată că Universul avea iniţial o temperatură extrem de mare, dar uniformă.

Expansiunea şi răcirea Universului duc la concluzia că Universul a fost mult mai mic şi mai fierbinte.

Echilibrul elementelor uşoare (hidrogen, heliu şi litiu) existente astăzi în Univers este prevăzut de Big Bang.

Relativitatea generală spune că Universul trebuie fie să se extindă, fie să se contracte – mărimea lui nu poate rămâne mereu aceeaşi.

Paradoxul Olbers - dacă Universul ar fi infinit de mare şi de vechi, Pământul ar primi lumină din toate colţurile cerului nopţii, care ar părea strălucitor – mult mai strălicitor decât cel mai dens câmp de stele (foto). Teoria Big Bang rezolvă acest paradox – Universul nu a existat

| popm3 explică (pentru RAY):

Stiu din ce e format un atom...dar problema e ca s-a dovedit cu ioni de pb(Pb+2) si nu cu cei de hidrogen cum zice teoria. Posibil sa mai fi facut un experiment cu hidrogen dar au esuat.Totusi nu vreau sa ajung de la teoria ''omul este suprem'' la cum s-a format universul(totusi am sa citesc cartea de pe blog), eu ziceam ca omul e suprem in tot universul acesta, nu pentru ceea ce e acum ci ce poate deveni(asta cred eu si asteptam sa ziceti careva), nu am zis niciodata ca nu cred in alte forme de viata pentru ca universul sigur ne ascunde ceva. Daca citesti teoriile(biblia si stiinta) despre cum s-a format viata vei gasi cateva asemanari, minuscule dar importante.Nu neg nici teoria Bibliei pentru ca e fundatia pe care sta crestinismul. Oricum, omul va devenii(daca nu e inca)cea mai puternica fiinta din unuvers, are doar nevoie de acel mijloc prin car sa isi activeze tot creierul(adica sa folosesti 100%), atunci tot ar deveni mai clar si fara bariere. Sper sa intelegi ce vreau sa iti explic

Da. corect. asa e.

| stpu a răspuns:

Of, cata filozofie aici. Nici n-ar mai trebui sa-i citesc pe fraierii aia care au umplut bibliotecile cu eseurile lor, ci ar trebui sa va citesc pe voi...
Daca le iei... si ce faci cu ele? le bagi in buzunar? De ce te intereseaza pe tine formarea universului cand mai ai multe de format la tine?

| Serenade a răspuns:

Dar "teoria" creationista nu este o teorie. Ca sa fie o teorie are nevoie de suport stiintific, alegi sa fi creationist doar daca esti foarte credul.

| RAY a răspuns (pentru Serenade):

Corect asa e

| popm3 explică (pentru Serenade):

Aici amandoua teorii au ceva in comun:pamantul...organismele ce se gasesc in pamant au evoluat la stadiul din ziua de azi dar si Biblia zice ca Dumnezeu ne-a facut din pamant

| ThePathWalker a răspuns:

Ti se pare ca nu suntem?

| popm3 explică:

Foarte bune idee...

| Johanndjmt2 a răspuns:

Eu cred ca totul in biblie este intr-o anumita masura codificat. Dupa cum spune si mantuitorul "Cu urechile veţi auzi, dar nu veţi înţelege, şi cu ochii vă veţi uita, dar nu veţi vedea". Cu cat ne avantam mai mult spre noi descoperiri ajungem la vorbele vechiilor profeti. Spre exemplu in biblie in geneza in prima zi Dumnezeu spune SA FIE LUMINA... Universul a aparut intr-o lumina uriasa. Cand adam a mancat din pomul cunoasterii a descoperit ca este dezbracat si s-a rusinat. Din preistorie specia umana acumulat cunostinte despre arme de vanatoare, despre materialele care le ramaneau in urma precum blana animalelor si le-a folosit pentru a-si imbraca is incalzi corpul ajungand la un stadiu in care a hotarat ca nu mai e nevoie sa stea gol si rusinandu-se cu timpul sa isi expuna corpul deoarece ii parea o anormalitate. Nu numai in biblie sunt asemenea detalii, dar si in legendele olimpului, spre exemplu se spune ca Zeul Saturn si-ar fi mancat unul dintre copii. Omenii de stiinta incep sa decopere ca Inelele planetei Saturn Sunt rezultatul unei luni ale acestei planete care s-a apropiat prea mult de ea si a fost devorata de campul gravitational a acesteia rezultand inelele. Coincidenta? De Zeita Venus si planeta Venus ce mai zici?
Sunt adevaruri in biblie dar nu le intelegem noi. Si oricum crezi ca mantuitorul ar fi povestit unei civilizatii care habar nu avea ca pamantul e rotund, despre atomi si Stele sau chiar BigBang. Nu are nici un sens! Nu! Le-a a povestit pe intelesul lor.

| popm3 explică (pentru Johanndjmt2):

Un raspuns ca si asta asteptam, aici tu ai reusit sa aduni cele doua teorii.Esti bun...

| ionelaparasca a răspuns:

Imi pare rau dar nu am inteles unde vrei sa ajungi cu aceasta intrebare adica intrebarea ta nu are sens.