| LeonardH a întrebat:

Am un peugeot 206 HDI din 2002. Avusese antigel rosu si la service mi-au pus albastru, de fabricatie romaneasca, Arges, fara sa-l dilueze. Au completat cu vreo 750 ml. E vreo problema? Mi s-a spus ca rezista la -60 grade. Multumesc!

Răspuns Câştigător
| WPP a răspuns:

Vascozitatea si compozitia antigelului este diferentiata prin culoare/tip (G11, G12, G12+):

Antigelul BLUE LINE G11 este un antigel auto concentrat, conceput dintr-un amestec de glicoli si inhibitori de coroziune, dedicat utilizarii la autovehicule industriale si autoturisme cu componente realizate din cauciuc, otel, cupru, sau aliaje de aluminiu.
- TRIPLA APLICABILITATE asigurand : protectia la inghet pana la -37 °C, racirea optima a motorului indiferent de anotimp, eliminarea coroziunii elementelor din sistem
- ADITIVAT OAT (inhibitori de coroziune organici) dupa o formula inovatoare bazata pe 20 de ani de experienta in domeniul producerii de solutii chimice profesionale
- COSTURI REDUSE, dintr-un singur litru de antigel concentrat putandu-se obtine in amestec cu apa demineralizata 3 litri de solutie antigel -20 °C.

Antigelul RED LINE G12+ un antigel auto profesional de ultima generatie, deosebit de stabil termo-chimic, dedicat utilizarii indiferent de anotimp, la noile modele de autovehicule, care au componente si garnituri realizate din aliaje complexe.
- UTILIZARE INDELUNGATA, "LONG LIFE", putand fi exploatat peste 100.000 km
- ADITIVAT HOAT (inhibitori de coroziune tip compozit), noua tehnologie agreeata de producatori auto precum: Audi, BMW, Ford, Mercedes, Renault, Volvo, etc.
- ECONOMIC SI EFICIENT, asigura protectia la inghet pana la -35 °C in dilutie 1:1 cu apa demineralizata.

Recomand respectarea culorii pe care deja o are instalatia (sau o recomanda producatorul), in nici un caz combinarea lor! si motivez asta prin faptul ca aditivii din compozitia anigelului sunt facuti pentru anumite scopuri: lubrefiere (pompa de apa) si anti-coroziune (protejarea componentelor traseului de racire: aliaje, garnituri, furtune, conducte...). Mentionez ca sunt producatori de autoturisme care folosesc aluminiul atat la chiulasa, pompa de apa si o parte din restul traseului, cat si la blocul motor, implicit o foarte mare parte a traseului este din aluminiu! www.wpp.ro

| LeonardH explică (pentru WPP):

Multumesc pentru informatii!
Deci, ar trebui curatata instalatia si pus alt antigel. Curatarea se face cu apa distilata si de cate ori se spala?

| WPP a răspuns (pentru LeonardH):

Curatarea se face cu apa normala dar e suficient sa dai afara ce ai acolo si sa inlocuiesti cu ceva nou. Cauta un alt service (o alta parere) unde sa iti masoare densitatea din instalatia de racire si in caz ca ei iti recomanda schimbarea sau, iti spun ca nu e suficient de concentrat ca sa iti reziste la temperaturi sub -25 de grade, atunci schimba-l! PS. Cred ca poti sa treci peste iarna asta cu ce ai acolo fara probleme.

| LeonardH explică (pentru WPP):

Mulţumesc frumos din nou!

6 răspunsuri:
| 0rlando a răspuns:

Dacă soluția pe care o aveai tu deja în instalație avea concentrația prea joasă, atunci este normal să completeze cu antigel nediluat, până se ajunge la concentrația dorită.

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Trebuia sa completeze cu antigel rosu (roz). Antigelul NOU 50/50 cu apa distilata rezista la -30'C. Aia sunt imbecili! Daca se intampla ceva cu antigelul de genul ca se branzeste sau se infunda ceva furtune / se strica pompa de apa sa le dai in cap pe rand cu manualul masinii in care se specifica clar ca se face completare NUMAI cu acelasi tip de lichid ( fie ca e vb de antigel, ulei, lichid de frana sau servo... )!