Eu zic ca mai bine ai schimba la 2500-3000 cateodata ca pe diesel e povara mare daca mergi subturat, la un momentdat va scoate fum negru cand demarezi, si nu mai trage asa tare ca inainte, deci ar fi bine sa schimbi in 2000-2500 mers normal si cateodata schimbi pe la 3000
Îmi place că ai ales fix răspunsul greșit.
Sunt curios, oare în baza a ce criterii ai considerat răspunsul lui CristiCristi, în situația în care manualul tehnic al mașinii și majoritatea răspunsurilor îl contrazic?
1. nu subtura si nici nu supratura motorul;
2. mergi legal si nu te mai uita atat la turometru;
3. invata sunetul motorului. Unele mai alergate se simt bine mai turat, altele mai obosite si invatate batraneste se simt bine la turatii mai mici.
La motorul tau, mers normal, nu are rost sa depasesti 2200 rpm la schimbarea vitezelor si nu are rost sa mergi sub 1500 rpm daca poti merge mai repede.
Pai ar fi bine sa schimbi viteza la 2000 de turatii pentru ca motorul nu este fortat si ai si un consum mai bun.
La 1900-2100 daca vrei sa conduci civilizat si la consum deoarece atunci se deschide turbina care e cu geometrie variabila nu electronica, ca DCI. daca vrei sa conduci sportiv schimbi treptele la 3500-4000 dar nu se merita