| Cryiiis a întrebat:

mi-am cumparat o masina in decembrie 2012. Un VW Polo 1.2 12 V 2002. 2 luni nu am avut nici o problema cu el, la sfarsitu luni februarie a inceput sa imi apara in bord sonda lambda, placutele de frana si sa scoata un fum asa alb-albastru. Nu ma ingrijoram asa tare daca scotea un pic, dar mai ales cand o pornesc sau accelerez scoate nor de fum. Am fost la un mecanic care cica era "bun" si am pus`o pe tester, dar nu a dat nici o eroare, nici el nu stia ce are, se pare ca no mai vazut asa ceva. Aspus ca poate e de la EGR, mi l-a desfundat, dupa aia a zis ca poate e de la buji ca trebuie sa imi schimb bujiile, dupa aia a zis ca numa segmentia mai raman ca trebuie sa ii schimb...Acum de cateva zile sonda din bord a inceput sa palpaie de 3-4 ori dupa 20 seunde sta si din nou palpaie. Din moment ce is aprinse becurile in bord nu ar trebui sa dea eroare la tester? ce sa fac? si cam cat ar fi o sonda lambda? happy

Răspuns Câştigător
| olivert1310 a răspuns:

Eu m-as mira sa necesite segmentare. Motoarele nemtesti duc bine cateva sute de mii de km. Daca scoate fum, asta poate sa fie o consecinta a sondei lambda. Sonda regleaza amestecul, iar daca ea este defecta poate sa faca amestecul prea bogat deci fum si consum marit. Aici sunt mai multe variabile ce trebuie luate in calcul: daca consuma sau nu la fel carburant, daca consuma ulei(cand ii trebuie segmentare, motorul nu mai are asa forta in el si mananca ulei, consuma mult etc), daca mai trage la fel sau nu. Parerea mea ar fi sa mai incerci si alt mecanic cu tester. Cand pe bord apare o eroare, e clar ca e ceva deci trebuie sa apara pe tester. Nu te apuca sa segmentezi motorul pana nu elimini toate cauzele posibile si mai ieftine de reparat decat segmentarea. Segmentarea costa ceva bani si la cati bani ai dat pe masina nu stiu daca se merita sa investesti jumatate din costul ei in reparatii. Schimba sonda lambda si vezi cum se mai comporta. Cand ai probleme cu EGR-ul deja motorul nu se mai infige cum trebuie si necesita curatat. Sunt multe detalii lipsa si multe intrebari de spus. Verifica si istoricul masinii, daca ai cumparat-o din Romania ia in calcul toate variantele. Nu stii in ce hal a condus-o fostul proprietar.

4 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Din moment ce trage la fel si nu a crescut consumul, a?!? sau ti-a crescut consumul?
Cati km ai in bord? mergi asa cu ea pana o mariti.
E buna o segmentare, totusi.O sa-i creasca puterea, va consuma mai putin, in schimb nu stiu daca se merita.O sonda e in jur de 3-400 de lei.
Eu as merge pe o segmentare. Oricum o sa mai gaseasca mecanicul ceva sa adauge la o segmentare.Garnituri, cuzineti, tacheti, filtre... Fuxk!

| tudorviorel a răspuns:

Nu ai precizat citi km are.si daca consuma ulei.asta este marea greseala inainte de a cumpara o masina tebuie sa mergem intr un srvis autorizat sa facem un test de verificare a compresiei si al articulatiilor si sistemului de directie.parerea mea mergi la cei de la wv la reprezentanta ori daca esti din capitala sau din apropriere du te la cei de la autovit au un tester foarte bun si fac pe bune nu se compromit

| XtremeX a răspuns:

Alb-albastru, inseamna ca mananca ulei, cat despre sonda lambda, ea este cea care regleaza mestecum aer/ benzina, acum sincer eu zic sa innlocuiesti sonda lambda, so duci la mecanic bun, si poate si o segmentare in cel mai rau caz. bafta

| Cryiiis explică:

De tras nu trgae la fel, da nu e din cauza aia ca acum vineri din pacate am descoperit ca ii rupt tubu flexibil si nu mai trage masina aproape deloc consuma si mult are cam 137si ceva de mii km..nas vrea sa mai bag bani asa in ea fara sa trebuiasca pe anumite piese sau stiu eu ce. tubu si sonda trebuie sa le schimb... sper macar sa fie atata la ea ...multumesc de raspunsuri