| Andrei1969 a întrebat:

Buna seara, sper sa ma ajutati cu urmatoarea problema!
Anul trecut am cumparat un autoturism cu numere vechi si ultima verificare tehnica a fost facuta in 1999, problema este ca aceasta masina a fost ridicata de primarie in 2013, si a fost scoasa la licitatie de catre primarie, si cumparata de unchiul meu la o suma mai mult simbolica,dar fara actele sasiului, problema este insa de unde mai pot face rost de acte ca sa o pot inmatricula, mai exista in arhiva actele radierii sau trebuie sa caut propietarul de drept al autoturismului?
Multumesc si astept raspunsurile voastre strict legate de subiect, rog carcotasii sa se abtina. Cu stima Andrei.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Hmm... Incurcata situatia.
Din popor, se zice ca masinile ridicate de primarie nu mai pot fi inmatriculate, insa cred ca exista portite.
Ce numere are masina? Alea formatul 1 B 986? Daca da, iti trebuie cam asa ceva, pentru inmatriculare:
-act de proprietate (contract de la licitatie impreuna cu chitanta, sau ceva in care sa scrie clar datele de identificare ale masinii (serie sasiu neaparat)
-carte de identitate noua (se face la RAR, gasesti lista documentelor necesare si masina trebuie sa fie in forma excelenta pentru a trece testele)
-situatie fiscala (aici e mare buba)
-restul actelor necesare dosarului (RCA, dovada fiscala, situatie taxa auto dupa caz, chitante primarie si CEC, etc).
Situatia fiscala se poate rezolva numai printr-un procedeu mai complicat, parca prin ordin judecatoresc, dar nu sunt sigur.
Varianta mai usoara ar fi contactarea proprietarului, si cumpararea actelor (ca nu are nici un motiv sa ti le dea gratis). In felul asta rezolvi rapid situatia fiscala (platesti din urma pe numele dansului pe maxim 5 ani, restul se prescrie), si poate obtii documentele necesare pentru a demonstra provenienta acelei masini.
Pe vremea numerelor vechi nu exista carte de identitate, de aceea, pentru a trece la numere noi, masina trebuie sa treaca prin procedeul numit 'omologare', la fel ca si cele aduse din strainatate, pentru a se elibera cartea de identitate romaneasca.
Iti recomand forumul www.classiccar.3xforum.ro pentru clarificarea situatiei. Acolo foarte multi membri au trecut prin aceasca situatie, vei gasi cu siguranta sfaturi utile.
Si inca ceva, daca reusesti sa aduci masina la nivelul exigentelor celor de la RAR, iti recomand sa ceri si atestarea acesteia ca vehicul istoric (banuiesc ca vorbim de o clasica), pentru a fi scutit de impozit, si plata timbrului de mediu. Cu mentiunea de 'vehicul istoric' in cartea de identitate, s-ar putea sa nu mai ceara cei de la inmatriculari nici un fel de situatie fiscala, si nici sa platesti timbrul de mediu (enorm la orice masina), deci procedura va fi mult mai usoara.
Succes!

| Andrei1969 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Va multumesc mult pentru promptitudine, adevarat complicata situatia.
Problema grava este ca unchiul meu nu a primit nici un fel de chitanta de la primarie, cred ca trebuie sa gasesc propietarul din acte.
Masina este un Trabant intr-o stare foarte buna si ar fi pacat sa se piarda la fiare vechi are numere vechi 19-B-4941, este buna si ideea inscrierii ca masina de epoca, dar costa destul de mult in jur de 250 Euro.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andrei1969):

Din pacate, nu cred ca se pune inca problema atestarii istorice, daca e Trabant 601 (modelul arhicunoscut de carton, daca nu gresesc), ala s-a fabricat pana in anii '90. Trebuie sa treaca 20 de ani de la incetarea productiei modelului respectiv, ca sa fie considerat autoturism de epoca.
Modelul 600 (ala cu caroseria de tabla, cu aspect de frigider "Fram"), poate fi atestat, fiind foarte vechi.
Daca gasiti proprietarul in viata puteti sa inmatriculati masina. Timbrul de mediu va fi in jur de 165 euro, omologarea in jur de 100 euro, taxa certificat 37 lei, taxa inmatriculare 60 de lei + costul impozitului din trecut, si de cand aveti masina in posesie (probabil veti face contract V-C abia acum).
Cat despre proprietar, aveti sanse mari sa dati peste familia raposatului, si sa aveti nevoie de acte de succesiune, apoi V-C cu acordul tuturor mostenitorilor... Foarte complicata situatia.
Cred ca ar fi mult mai usor sa tineti masina actuala de piese sau muzeu, si sa achizitionati una cu acte, pe care sa o puteti pune mult mai usor in circulatie.

| Andrei1969 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Masina este din 1980, pe 6v are toate elementele originale.M-am interesat daca se poate inscrie ca masina de epoca si mi-au spus cei de la R.A.R. ca numai daca masina are peste 31 de ani, masina in cauza are totusi 36 de ani si este intr-o buna, numai ca este problema mare cu înmatricularea, si cred ca nu se prea merita deranjul si costul actelor.
Din pacate masina va trece definitiv pe dreapta si o voi pastra pentru piese, acum sunt in cautarea altuia care sa aibă actele in regula si starea caroseriei sa nu fie afectata grav de rugina!
Multumesc inca o data pentru raspunsul Dvs prompt, sanatate si o zii buna!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andrei1969):

Asta e cea mai buna decizie din punct de vedere al efortului. Un trabant 601 decent gasiti la 300euro (maxim), faceti din doua una perfecta, si o inmatriculati simplu, prin transcriere + plata timbrului de mediu.
Mai este si metoda vanzarii "neoficiale", prin contract comodat sau o simpla procura de imputernicire, urmata de radierea fiscala de la vechiul proprietar, si eventual inscrierea pe dvs. la primarie, pentru a nu ramane 'in aer', in caz ca o veti inmatricula mai tarziu. Prin aceasta metoda, faceti doar actul la notar, apoi ii reinnoiti actele (RCA, ITP, vigneta).
Sincer si pe mine ma bate gandul de un Trabi, am avut cele mai ciudate masini, am si 1300 in care investesc permanent, mi-ar place un proiect Trabant, de amuzament, ca masina de naveta, in zilele insorite.
Insa 'la mintea mea', tare ma tem ca l-as transforma rapid intr-un Trabant cu motor mai mare + turbina laughing

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Cel mai bun raspuns o sa il primesti la RAR. Nu e nevoie sa il cauti pe fostul proprietar, in cel mai rau caz se pot declara documentele pierdute in imprejurari necunoscute tie (CIV-ul se da pierdut in monitorul oficial, talonul la notar).