| Mirceadumb a întrebat:

Care e diferenta intre plecarea din rampa si plecarea normala cand esti pe un plan drept? cum le execut pe fiecare. la pedale ma incurc foarte mult.

5 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Astea sunt lucruri pe care le inveti in timp. Diferenta mare nu exista doar ca la plecarea in rampa trebuie sa ridici ambreiajul mai tare inainte sa iei piciorul depe frana

| matrix100 a răspuns:

Cel mai bine iti explica un instructor auto. Cand pleci normal de pe plan drept folosesti ambreiaj si acceleratie, cand pleci de pe plan inclinat folosesti frana de mana pe care o eliberezi usor intre timp acelerand usor. trebuie sa faci ceva practica pana iti intra intr-un mic reflex

| xBlaise a răspuns:

E la fel ca la plecarea in plan drept doar ca trebuie sa accelerezi putin mai mult si sa dau drumu la ambreaj mai mult ca sa nu te duci inapoi

| larissa06 a răspuns:

La plecarea din rampa te folosesti de abreiaj, frana de mana si acceleratie, exact in aceasta ordine.
calci ambreiajul la pamant si lasi usor frana de mana; vei vedea ca masina isi va lua singura un avant. dupa pornirea masinii si cand frana de mana este lasata integral, accelerezi, nu foarte tare s-o ambalezi si dai usor drumul la ambreiaj, ca la plecarea de pe loc. toate astea se intampla in cateva secunde, trebuie sa fii relaxat si-ti va iesi foarte usor. dar cel mai bine inveti de la un profesionist.
plecarea de pe loc implica doar ambreiajul si pedala de acceleratie. trebuie sa fie acea "forfecare" cum se spune, adica la un moment dat, pedalele sa fie la acelasi nivel, undeva la mijloc.
de retinut:
* daca te grabesti sa iei prea repede piciorul de pe ambreiaj, masina se va smuci si-ti va muri motorul;
* nu ambalam masina ca a zis X ca el asa face sa nu-i moara motorul, ci exersam pana ne iese (preferabil sa se execute manevra repetat, adica: pornesti motorul, mergi 20-30m, te opresti, iar pornesti 20-30m s.a.m.d.)
* ignoram soferii nostri buni si dragi care desi semaforul va fi verde peste 5 secunde ei claxoneaza de zor; nu fac decat sa ne streseze.
in concluzie, cu putin calm si rabdare, concentrare, relaxare si vointa le vei invata, sunt manevre foarte usoare. nu e ca si cum ai parca lateralhee hee
bafta multa!

| minuet a răspuns:

Salut. Ca sa nu te incurci, plecarea in rampa se refera la plecarea la deal si plecarea in panta, la vale.
Acum, pentru plecarea pe plan drept nu ai de ce sa te incurci, doar eliberezi frana si ridici usor ambreiajul. E o simpla plecare de pe loc.
Pentru plecarea in rampa sunt 2 cazuri:
1. Plecarea in rampa cu frana de mana : aici trebuie sa ridici incet ambreiajul pana simti ca da sa plece (normal ca nu o sa plece pentru ca ai frana trasa, dar o sa simti cum vrea sa se miste). Atunci dai drumul la frana de mana si observi ca masina sta pe loc, nu se duce in spate. Apoi incepi usor sa accelerezi in timp ce ridici treptat ambreiajul si masina o sa plece. Daca masina are motor diesel, atunci nu ar trebui sa o accelerezi pana sa dai drumul la frana de mana pentru ca motoarele diesel au cuplu mare la turatii joase. Cel mai bine o simti ca vrea sa plece cand incepe sa tremure putin. La motoarele pe benzina ar fi bine sa o tii putin turata (nu foarte mult, 1500 rotatii sunt suficiente) pana sa dai drumul la frana de mana pentru a fi sigur ca nu se opreste motorul.
2. Pentru plecarea in rampa cu frana de picior : aici trebuie sa ridici la fel ambreiajul pana cand ajunge la momentul de echilibru (adica atunci cand iei piciorul de pe frana masina sa nu se duca nici inainte nici inapoi). Cand a ajuns la momentul de echilibru iei piciorul de pe frana si accelerezi usor in timp ce dai treptat drumul la ambreiaj pentru a pleca de pe loc. Cum ziceam, la diesel o simti ca ajunge la momentul de echilibru cand incepe sa tremure putin. La benzina iti dai seama cand vrea sa plece.
Pentru plecarea in panta sunt tot 2 cazuri:
1. Plecarea in panta cu frana de mana : aici, dupa ce te-ai asigurat doar dai drumul la frana de mana si ridici usor ambreiajul. Cum masina este la vale, o sa plece usor de pe loc, nu e nevoie sa fie turata ca la plecarea in rampa. Nu ai nevoie de frana de picior.
2. Plecarea in panta cu frana de picior : aici iei piciorul de pe frana si ridici usor ambreiajul. Ca inainte, masina e la vale, deci o sa plece usor.
Manevrele in sine nu sunt grele, doar ca necesita putina atentie si antrenament, pana iti intra in reflex. Trebuie sa fii atent la momentul de echilibru ca sa nu o ia masina inapoi, in rest e o simpla plecare de pe loc. Succes.