| David24876 a întrebat:

E mai bun 1.6 TDI ca 1.9 TDI?

6 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Cred ca te referi la motorizarile VW/VAG
amandoua sunt bune! insa 1.9 TDI este mai fiabil!

printre cele mai bune motorizari diesel la cilindreea spusa de tine (1.6 tdi/1.9 tdi) facute de VW ar fi :

campionul 1.9 TDI versiunea euro 3 de 90 CP (ALH)

de luat in calcul si cele euro 4 (1.9.TDI) 95/105/131 CP (fabricatie pana in 2010)

bun este si 1.6 TDI 75/95/100 CP, cea mai fiabila fiind versiunea de 75 CP

putina lumea stie ca VW a facut motoare bune si 'MPI', dar nu la fel de bune precum versiunile diesel

1.4 MPI de 74/79 de CP de exemplu

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde despre care motoare vorbești.
În primul rand, toate motoarele vag crapă complet înainte de 500. 000km, deci niciunul nu este bibelou.
Dacă este să comparăm 1.9 TDI cu coduri precum ALH, AFN, ASZ, AWX, 1Z, etc, 1.6 TDI este net superior, indiferent ce ar spune cârcotașii, pentru că este un motor de generație mult mai bună, cu un sistem de injecție foarte performant, față de pompa rotativă sau mocănițele pompe-duse.
Cei care afirmă că 1.9 TDI este un mare succes, sunt doar oameni cu teamă de progres, care rămân în urmă cu tehnologia, nu știu sau nu își permit soluțiile de întreținere pentru motoarele mai noi.
Eu am poate 80% dintre clienți cu motoare vag 1.9, și sunt niște panarame, judecând după multitudinea de defecțiuni făcute la indigo, pe care le vad la ele.
1.6 tdi e văzut cu ochi răi despre "entuziaști" pentru că nu poate fi reparat pe genunchi de către uncheșu' cizmar, și are mai multe piese "neidentificate", care par a fi pretențioase, dar nu sunt. Trebuie doar să faci service-ul la service, cu scule de service și documentație de service: culmea! Fix ca la 1.9 TDI "ăla bun", din 1999. Fără scule specifice, vcds și program de documentație, nu faci treabă decentă.

| David24876 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am un Passat b5.5 1.9 AVB din 2002 care are 400000 km și merge și acum

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru David24876):

Wow ce tare.
Am avut și eu AFN, luat cu 399. 800km.
Până în 425. 000km am schimbat la el doar:
3 garnituri chiulasă
Două chiulase
Două pompe de injecție
Vasco-cuplaj + role și radiator (au bubuit în mers)
Distribuție
Brațele de 2x
Difuzoarele (și tot rahat se auzea)
Capac oglindă șofer (a sărit în mers).
La final a crăpat efectiv blocul motor.

Un prieten are Bora cu 430. 000km reali, face întreținerea la mine. În ultimii 3 ani (30. 000km) a prezentat defectele astea:
Casetă direcție kaput
Pompa servo kaput
Servofrana kaput
Două egr-uri bușite
Placă presiune ruptă din senin
Turbină blocată - curățare
Electrovalvă n75 defectă - limp mode - turbină uzată la limita ruperii
Turbină nouă
Închiderea centralizată + broaștele de uși kaput.
Bune mașini, bre. Am avut Logan de 400. 000km, benzinar, la care am făcut revizie la trenul de rulare (fuzete, articulații), am schimbat scaunul șoferului, m-am folosit de el în scop personal un an și ceva, apoi a fost reautorizat și a făcut taxi până la 640. 000km, prezentându-se mult mai ok decât un vw la rulajul ăla.
Nu mai vorbim de motoare precum 2. 2cdi, care ajung pe la 1.500. 000km în stare ok.
VW e nicăieri.

| David24876 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La 400000 și fuge și consumă puțin fără nici o problema

| ReddY25 a răspuns:

Doar 1.9 e ce trebuie, 1.6 lasă de dorit