| AlexRoKilla a întrebat:

E recomandat sa curat baia de ulei? Am un golf 4 din anul 2001, 1.9 TDI, are 310. 000km in bord si vreau sa schimb marca de ulei (de la Castrol sa trec la Liqui Moly). Mi-a spus cineva ca ar fi recomandat sa curat baia de ulei intai, dupa care sa pun uleiul nou si filtrele. Am gasit un tutorial pe Youtube si nu e foarte greu de dat jos baia de ulei. Ce ziceti?
P.S. Ceva riscuri?

8 răspunsuri:
| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Perfecta alegere! cumpara in plus jumatate din plinul de ulei, si dupa ce incalzesti bine motorul, golesti uleiul vechi. Apoi bagi uleiul suplimentar si tii motorul pornit la ralanti, cam 5-7 minute. Golesti acest ulei ( care a spalat) si faci plinul cu uleiul proaspat Liqui Moly. Bafta deasa si mult succes!

regis
| regis a răspuns:

Exces de zel. Nu dăunează, dar e inutil, e suficient sa golești complet baia si sa înlocuiești filtrul.

| DaniTDCI a răspuns:

Salutare, da ar fi recomandat sa cureti baia de ulei happy succes

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Demontatul unei bai de ulei, nu e floare la ureche.
Iti trebuie garnitura noua, trebuie sa stai sa cureti bine marginile baii si al blocului motor, iar cand pui baia la loc cu noua garnitura, trebuie sa stii cat si cum se strange, altfel nu va etansa calumea, sau faci ca un amic de-al meu care n-avea rabdare sa ajung eu: rupi vreo doo suruburi happy
Daca vrei sa cureti motorul, cumperi un ulei ieftin, il scoti pe cel vechi, pui busonul la loc, scoti filtrul de ulei si pui in locul sau un capac special care lasa uleiul sa circule direct, dai cheie motorului, si il lasi sa mearga 10 minute, intre relanti si turatie constanta de 2000rpm.
Apoi scoti si uleiul ala, pui filtru nou de ulei, si bagi uleiul bun, cu care o sa ramana.
Eu mai fac si spalari cu 2l de ulei 10W40 si jumatate de litru de motorina, dar e riscant, nu poti face asta cu orice motor.
Aditivi de genul "motor flush" nu recomand, sunt de fapt degresanti, si e mai aiurea sa pui din ala, decat motorina.
Eu mai am si o sonda in forma de carlig, pe care o bag in baie prin orificiul de golire, si trag uleiul ramas in colturile baii.

| xerxes1 a răspuns:

Schimba uleiul si gata.
Daca vrei sa faci ceva util ai putea sa cureti sorbul de la pompa de ulei.
Restul sunt povesti pescaresti de mecanici cu 10 clase care au invatat si ei meserie pe unde au putut.
Poti sa demontezi tot motorul sa-l speli cu diluant de 100 lei /kg apoi cu detergent parfumat special pentru motoare si dupa 10 minute de functionare o sa vezi ca uleiul este la fel de negru.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru xerxes1):

A rupt gura targului cu comentariul tau! tot cofetar-tot cofetar!?winking laughing tongue

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

NU FACE MAREA GRESALA SA SPELI MOTORUL CU UN ULEI DE CALITAE PROASTA! restul de ulei prost care nu se elimina o sa precipite ( formeaza o mazga) si in reactie cu Liqui Moly face spuma, care iti va distruge motorul. Alte pareri sunt de la mecanici de saormerie!

| xerxes1 a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Faca spuma pe dracu.
Ai incercat?
Folosesc de ani de zile 5w30 Divinol Dpf sintolight la care completez cu 5w 30Liquimoly toptech4200 sau invers.
Atat la benzina cat si la diesel folosesc acelasi ulei.
Castrol folseste pana la 30% ulei uzat in uleiurile lor.Nu doar ei.
Ala nu mai face spume?
Miturile astea s-au transmis oral de pe vremea Daciei 1300 si al camionului Roman diesel.