| HPNova a întrebat:

Am o problema la Ford focus 2, nu îmi mai merge aerul condiționat... daca aveți vreo explicație va rog

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Nu merge ce anume? Spui nu merge aerul conditionat, dar ce anume nu merge? Deci aerul conditionat are multe piese.Are ventilator, ala ce circula aerul in cabina.Ala baga aer sau nu baga? Apoi daca baga cum este aerul ca si temp.Asa sa spui nu merge, si masina daca nu ai benzina sta pe loc nu?laughing asta daca nu cumva merge pe aer. Daca ventilatorul, ala ce circula aerul in cabina functioneaza, iar aerul este cald, inseamna ca pe undeva pierzi freon cum zic oamenii.Deci trebuie sa cauti pe unde anume se pierde, asta daca se pierde.Ar fi si alte cauze, sa nu-ti mearga compresorul, sau doar ambreajul de la compresor, poate sa nu-ti mearga ventilatorul din fata radiatoarelor care ar trebuie sa raceasca freonul si cine stie ce alte piese, cum ar fi de exemplu switchul de presiune, ala daca e defect poate inchide compresorul si bla bla.Deci se impune o verificare, dar daca nu te pricepi sau nu ai macar idee ce ar trebuie sa faci, este recomandat sa mergi la cineva care se pricepe, sau care se ocupa cu asa ceva.Asa ce tu poti verifica este doar ce am spus sa vezi daca prin venturile alea sau cum le zic romanii pe acolo pe unde iese aerul in cabina, daca simti ca iese aer sau nu.Asta o poti face.Restu cred ca te depaseste. Oricum nu ai tu scule sa repari problema.Asa sa zicem ca ai o scapare de freon mica, scapa la un an freon pana cand ce r amane nu mai poate raci nimic.
Ce poti face tu? In comert gasesti freon pentru masini auto.Pe masina ta undeva la capota sau nu mai stiu exact unde ai o emblema unde spune cate grame de freon intra in sistemul de la masina ta.
R134A cred ca asta e freonul folosit.Deci cauti la conductele de freon, vezi tu care sunt, au un capacel cum e la roata dar ceva mai mare, dai capacelu ala jos, si vei vedea ca are un ventil cum zic romanii. Apesi acel ventil si tii apasat pana iese tot freonul ce mai este in interior.Vezi ca ai 2 capacele din alea unu pe o teava mai subtire si altul pe una mai groasa.
In sf ce zic eu nu este recomandat dar iti spun ce poti face, Daca nu vrei sa mergi la mecanic si daca pierderea este asa la un an. Dupa ce ai golit sistemul tu nu ai pompa sa tragi vacuum dar mergfe si fara sa tragi vacum, asa ca mergi la magazin cumperi cantitatea in grame de freon aia ce e scrisa pe capota pe undeva, si bagi pe la teava groasa.Dar trebuie sa cumperi cu tot cu un mic furtunas, spui la magazin ce vrei sa pui tu freon si aia stiu ce sati dea.Nu mai stau acum sa caut poze sati arat, daca mergi in magazine o sa vezi singur, este un spray asa mare scrie pe el gramaju, tu cauti gramaju cel ai tu pe masina ta, cat intra la raia ta. Daca e nevoie cumperi 2 canuri din alea adunate sa faca gramaju cat trebuie la masina ta. Dupa pe acel reciepient cu freon scrie ce sa faci si cum sa faci.Bagi freon cat trebuie si ai terminat lucrarea.
Dar acum depinde ce scapare ai, daca e mica si scapa f putin o sa fie bine. Daca ai scapare mare atunci va merge o luna sau cateva zile si iar o sa nu mai mearga.
Deci ai optiune, ori faci tu ceva, ori o duci la unu care stie ce sa faca.
Apropoo de freonul asta, se numeste refrigerant.Freon a fost un refrigerant asa printre primele scoase si de acolo ia ramas asa numele.Asa cum spun oamenii la frigider, de fapt frigider este o companie care facea aparate de racire.Frigiderul tau de acasa normal se numeste aparat de racire nu frigider asa cum zic oamenii.Asa si cu freonul asta.Ce trebuie sa pui se numeste R134A adica R=refrigerant si cifrele si restul este o prescuratare a acestui refrigenrat, daca vrei numele este foarte lung si aiurea de pronuntat.Gata ca dupa deja inveti prea multe laughing

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Sa terminat freonul. Nu e freon dar e o substanta pentru AC care trebuie adaugata cand se termina. Nu poti sa faci tu manopera

| gigi002 a răspuns (pentru mgtow):

Daca nu l-ai mai fosit deloc de vara trecuta, este posibil sa nu mai ai freon (se rezolva repede si ieftin la orice sevice) sau s-a blocat compresorul, interventie mai costisitiare. exceptand posibilitatea sa ai vreo conducta fisurata, sau pe perioada de iarna sa fi luat vreo piatra in radiatorul de ac (costa in jur de 300lei).

| DaniTDCI a răspuns:

Explicatia ti-o da chiar mecanicul la care vei apela in viitor, crede-ma ca nu poti rezolva problema, nici noi, sau cel putin eu nu stiu de la ce se trage acest defect

| aADI a răspuns:

Este simplu, trebuie cumpărat lichid pentru climă, este ușoară manopera, uită-te pe internet e foarte simplu.