| Gabytu2002 a întrebat:

Salut TPU! Am si eu o mica intrebare pentru posesorii de skoda octavia 1. Eu am o skoda 1 1, 9 din 2000, masina merge perfect, nu am nici-o eroare in bord sau ceva de genul, motorul dimineata la rece porneste perfect, doar ca singura problema pe care o am este că se plafoneaza la o anumita turatie, de exemplu pot merge cu ea din treapta unu si pana in treapta a 3-a cu maxima turatie, dar din treapta a 4-a daca merg cu ea si depasesc 100km/hr, se plafoneaza si numai trage deloc, eu cand merg cu ea ca sa fug mai tare, ii dau a 5-a mai din timp, de ex, merg cu treapta 4 la 85-90km/hr si ii dau a 5-a, motorul este subturat la viteza aceea dar trec de 100km/hr doar daca ii fac asa, un maxim ajung cu ea pana la 130km/hr si apoi din nou se plafoneaza, ideea este ca daca se plafoneaza trebuie sa o opresc fiindca numai trage deloc. Gen daca opresc si plec asa cu ea plafonata fara sa o opresc, pot sa merg cu treapta 1 si cu 5000 de turatii numai trage la fel de tare, si pot maxim pana la 100km sa merg cu ea asa plafonata dar ajunge greu la acea viteza, am fost cu ea la un prieten, mi-a spus ca ar putea fi turbina, dar surpriza, masina nu da gram de fum nici cand se plafoneaza nici cand merg in turatii mari cu ea. Am mai fost cu ea la un mecanic, mi s-a spus ca ar putea fi pompa de motorina, ii taie motorina cand ajunge la o anumita turatie in trepte mai mari de ex 4-5. Ce idei aveti?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Geometrie variabila blocata, boala arhicunoscuta la 1.9 TDI, in special ALH.
Deblocheaza tija, verifica electrovalva N75, iar daca problema revine, ori demontezi turbina, o desfaci si cureti bine palele geometriei (n-ai treaba cu miezul), ori o trimiti la un atelier de reconditionari, dar aia vor schimba miezul indiferent ca e bun sau nu, si iti vor lua 1000-2000 de lei, si iti vor da garantie.
De asemenea, la piese auto gasesti turbine "noi" (reconditionate, dai turbina ta la schimb), cu vreo 1300 de lei; dar nu au garantie dupa montaj, pe cand cele din ateliere de reconditionare, au.

2 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Fum nu iti scoate pentru ca turbina ta face overboost, nu underboost.
Mai pe romaneste, turbina ta nu se limiteaza cand atinge maximul cerut de soft, baga foarte multa presiune in motor, si sunt riscuri sa cedeze ori turbina, ori motorul. De aia pusca turbinele la motoarele VAG.
Limitarea de la 100-140km/h este data de motor, pentru a proteja componentele. dar din punctul meu de vedere este prea tarzie. Motorul depaseste 2.6 bar si pe la 50km/h in treapta a 3-a, am facut foarte multe ture cu VCDS-ul pe masini cu aceasta problema.
Am si postari pe pagina garajului cu asa ceva, dar nu le public aici, ca stalkeri ca asta de sus ar fi in stare sa ma sune noaptea din frustrare, ca am vorbit candva urat de VW rolling on the floor

| AndreiBistriteanu a răspuns:

Turbina 99%.
Nu-si mai face treaba.
Nu da fum pentru ca nu mai poate.