| Tudor_Andrei_2000_5tm6 a întrebat:

Salutare! Dețin o Skoda Octavia, motor 1.4 mpi, 80 de cai putere, cu instalație GPL. Mașina o folosesc în cea mai mare parte a timpului în oraș și sunt foarte mulțumit de ea. Problema este că mai ies și în afara orașului cu ea ocazional și as vrea să îi cresc puterea, m-am interesat de soft și nu ar afecta faptul că e pe gaz, dar ce aș mai putea face în afară de asta? Știu că investiția nu merită pentru un motor aspirat, având în vedere că o să scot puțini cai în plus, dar sunt dispus să o fac. Mulțumesc anticipat!

14 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

1.4 mpi si 80 de CP, ce castig sa ai din soft? 10 CP? Nu prea ai ce modificari sa faci la o masina slaba in performante.
Posibil sa mearga dusa in cai mai multi dar fara a o converti la turbo nu vad cum
Exista o japoneza pe care o si detin care numai din soft la motor aspirat de 2 litri castiga 35 de Cp, dar acolo conteaza internele motorului mult, raportul de compresie, pistoanele care-s speciale.
Sfatul meu masina ta e si asa compromisa spre consum cat mai bun, raport pret-consum bun, cu acea instalatie GPL, las-o asa.
Daca vrei o masina mai buna in performanta iei una cu motor mai mare turbo benzina, daca iti place tot marca asta skoda au iei motorizarile de la VW daca nu ma insel TSI sau cum se numesc la 1.5 turbo se duc in 150 CP.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru Simpatic):

Multumesc pentru raspuns! Treaba e ca nu ma indur sa vand masina pentru ca este chiar foarte intretinuta si nici sa-mi mai iau una nu-mi permit.

| mihai69 a răspuns:

Trebuie să reprogramezi ambele calculatoare.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru mihai69):

O să mă interesez mai bine înainte să îl fac oricum, dar am un prieten care a folosit chiptuning la o Dacia Logan, tot pe gaz, și nu a umblat la calculatorul de gaz, și nu a avut probleme.

| mihai69 a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Nu ai probleme, dar vei beneficia de putere suplimentară doar pe benzină dacă nu umbli și la cel de gaz.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru mihai69):

Am inteles, mersi de informatie!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Decat sa visezi la soft pe un benzinar vechi, mai bine schimbi piese.
1. Ax cu came mai agresiv
2. Filtru sport, pentru a auzi mai bine mersul motorului
3. Bujii noi premium, eventual cu tot cu bobine mai puternice
4. Benzina cu cifra octanica mai mare, ideal de 100-101.
Dupa axul cu came mai mare, poti face softul, cu un raport AFR mai bogat.
Nu fa softul la orice pustan, pe 100e. Alege o firma gen TCM Tuning, pentru optimizare dedicata masinii tale.
In final vei baga vreo 2000-4000 de lei, pentru o crestere de maaaaxim 10cp, la un cuplu la fel de mic ca si inainte. Adica nu ajungi nicaieri.
Dar ti-am raspuns la obiect, fiind din domeniu.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc frumos de răspuns și de informații, speram să pot să l duc măcar la 100 de cai...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Doar cu conversie turbo, sau modificare la nivelul chiulasei, sa o treci cumva la 16V.

Răspuns utilizator avertizat