| AndreiVale a întrebat:

Buna momentan sunt in Germania si lucrez ca si necalificat.am 19 ani si cunosc germana.sunt aici singur nu am nici un prieten sau membru al familiei.intrbarea este daca sa continui munca necalificata aici sau sa ma intorc in tara si sa incep o facultate.as dori niste sfaruri sincere. daca raman aici pot risca sa raman un necalificat toata viata sau daca ma intorc in tara pot risca sa nu gasesc dupa loc de munca sau sa munesc chiar si dupa pe bani relativ putini.multumesc astept cat mai multe sfaturi

14 răspunsuri:
| MihaelaDart a răspuns:

Daca cunosti foarte bine germana nu vei putea ramane toata viata necalificat, poti face un Ausbildung in ceea ce iti place si sa iti cauti un loc de munca pe cursurile de specializare pe care le-ai absolvit. Prin acest Ausbildung, tu devii calificat in domeniul terminat.winking
Facultatea se poate face la orice varsta, daca tu castigi bine in Germania, nu stiu ce rost are sa te intorci in Romania pentru a face o facultate. Banuiesc ca stiai ca nu toate facultatile din Romania sunt recunoscuta si in Germania! Sunt atatia oameni care nu au o facultate, lucreaza in orice colt al lumii si s-au realizat foarte bine in viata. Este doar o sugestie, tu faci cum vrei.

| AndreiVale explică (pentru MihaelaDart):

Ar trebui sa ma interesez care facultati ar putea fi recunoscute aici

| MihaelaDart a răspuns:

Iti cauti domeniul in care vrei sa faci si cei de la cursuri (Ausbildungul) te platesc luna de luna, el poate dura intre 2-3, 5 ani, mai multe informatii intra pe site-ul lor https://www.ausbildung.de/

| RAY a răspuns:

Sa ramai acolo si sa inveti o meserie, facultatea ai tot timpul plus ca costa mult de unde o sa ai banii? asa macar ai un viitor acolo

| AndreiVale explică (pentru RAY):

In tara as intra la multe facultati la buget ca am. avut la bacalaureau nota destul de mare.plus ca daca o fac in Arad as avea din start ca am un avantaj ca ma vor sustine parinti.am casa nu platesc chrie mancare etc.