| AndreiVale a întrebat:

Buna momentan sunt in Germania si lucrez ca si necalificat.am 19 ani si cunosc germana.sunt aici singur nu am nici un prieten sau membru al familiei.intrbarea este daca sa continui munca necalificata aici sau sa ma intorc in tara si sa incep o facultate.as dori niste sfaruri sincere. daca raman aici pot risca sa raman un necalificat toata viata sau daca ma intorc in tara pot risca sa nu gasesc dupa loc de munca sau sa munesc chiar si dupa pe bani relativ putini.multumesc astept cat mai multe sfaturi

14 răspunsuri:
| MihaelaDart a răspuns:

Daca cunosti foarte bine germana nu vei putea ramane toata viata necalificat, poti face un Ausbildung in ceea ce iti place si sa iti cauti un loc de munca pe cursurile de specializare pe care le-ai absolvit. Prin acest Ausbildung, tu devii calificat in domeniul terminat.winking
Facultatea se poate face la orice varsta, daca tu castigi bine in Germania, nu stiu ce rost are sa te intorci in Romania pentru a face o facultate. Banuiesc ca stiai ca nu toate facultatile din Romania sunt recunoscuta si in Germania! Sunt atatia oameni care nu au o facultate, lucreaza in orice colt al lumii si s-au realizat foarte bine in viata. Este doar o sugestie, tu faci cum vrei.

| AndreiVale explică (pentru MihaelaDart):

Ar trebui sa ma interesez care facultati ar putea fi recunoscute aici

| MihaelaDart a răspuns:

Iti cauti domeniul in care vrei sa faci si cei de la cursuri (Ausbildungul) te platesc luna de luna, el poate dura intre 2-3, 5 ani, mai multe informatii intra pe site-ul lor https://www.ausbildung.de/

| RAY a răspuns:

Sa ramai acolo si sa inveti o meserie, facultatea ai tot timpul plus ca costa mult de unde o sa ai banii? asa macar ai un viitor acolo

| AndreiVale explică (pentru RAY):

In tara as intra la multe facultati la buget ca am. avut la bacalaureau nota destul de mare.plus ca daca o fac in Arad as avea din start ca am un avantaj ca ma vor sustine parinti.am casa nu platesc chrie mancare etc.

| RAY a răspuns (pentru AndreiVale):

Atunci hai inapoi in Romania

| RAY a răspuns (pentru AndreiVale):

Teoretic vb tot la vorba mea ajungi ca daca faci facultate vei avea o meserie in ceva, ceea ce si tiam propus, ca necalificat nu ai viitor

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

La 19 ani nii eu nu aveam ideile potrivite. Insoara-te cu o nemtoaica nu fii fraier. Cunosc exemple.

| Nilsson a răspuns:

Sfatul meu este sa vii in tara si sa incepi o facultate. Poti lucra si part-time intre timp, vorbitorii de limba germana sunt cautati in orasele unde sunt dezvoltate centre de call-center (Bucuresti, Cluj, Brasov, etc.) si sunt platite in general peste medie.

Nu te gandi ca o sa raspunzi toata ziua la telefoane, unele proiecte presupun si munca pe mail sau aplicatii interne pentru a rezolva cerintele clientilor.


Cu cat amani mai mult, cu atat iti va fi mai greu sa incepi o facultate, si de la o varsta te vei simnti inferior fata de ceilalti, cunosc prieteni in acesta situatie.

Plus ca esti la o varsta cand trebuie sa te bucuri de viata, sa iti faci prieteni noi si amintiri frumoase.

| BroascaCuElice a răspuns:

Daca tot cunosti germana de ce nu faci o facultate acolo?

| AndreiVale explică (pentru BroascaCuElice):

Nu imi pot permite.traiul este destul de scump si nu ar avea cine sa imi trimita in fiecare luna cateva sute de euro.

| BroascaCuElice a răspuns (pentru AndreiVale):

Eu as zice sa ramai acolo un timp daca tot ai un job, faci niste banuti si dupa aia poti veni acasa sa faci o facultate

| MeForeverAlone a răspuns:

Părerea mea este să te interesezi dacă acolo în Germania se angajează persoane cu studii făcute în România, apoi dacă merge treaba îți strângi niște bani ( dacă poți desigur) apoi mergi la facultate. Sau măcar să faci o școală, să ai o specializare. E simplu. Muncești în vară în Germania și vii în România în timpul cursurilor. Iar după ce faci facultatea o să ai un trai bun și n-o să mai duci grija nimănui.
Baftă!

| Bors_Andrei_1985 a răspuns:

Ramai in Germania! facultatea o poti face oricand, de munca nu gasesti oricand!