anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:


Voi ce parere aveti despre invatamantul romanesc?
Ce rost au unele materii?
Ce materii ar trebui sa fie scoase sau introduse? De ce?
Ce ar trebui schimbat?
Voi daca ati fi profesori, ce ati preda, cum ati face o ora interesanta, cum v-ati face meseria?

10 răspunsuri:
| valentingb a răspuns:

Nimic nu s-a schimbat de atunci:


https://m.ziare.com/......nta-857557

Profesorii sunt limitați, obligați să urmeze o programă veche, prea plină și proastă.

| PainTech a răspuns:

Voi ce parere aveti despre invatamantul romanesc?
Se putea si mai rau.

Ce rost au unele materii?
Cred ca nimeni nu stie.

Ce materii ar trebui sa fie scoase sau introduse? De ce?
Nu stiu daca ar trebui neaparat scoas ceva, ci mai degraba revizuit. Se pune prea mult accent pe definitii si teorie.
Adaugate? De ce sa adaugi materii noi? Ai internet.

Ce ar trebui schimbat?
Totul.

Voi daca ati fi profesori, ce ati preda, cum ati face o ora interesanta, cum v-ati face meseria?
Mult mai mult accent pe intercatiune si pe practica. Mult mai putin pe teorie. Avem materiale video interesante sau avem posibilitatea de a crea astfel de materiale, de ce nu le folosim?

| anonim_4396 explică (pentru PainTech):

Perfect de acord cu tine, insa ar trebui introduse niste materii precum ed sexuala si financiara, desigur ca internetul e plin de informatii pe tema asta, dar cati dintre noi stiu sa le aleaga pe cele corecte si folositoare?

Nu am ce comenta la raspunsul tau, sunt de acord in majoritatea privintelor: ))

| Alverto a răspuns:

1. Este în urma
2. Niciun rost, doar să fie acolo
3. Ed financiară, chimia și fizica (doar pentru cei care cred că nu îi ajută de loc în viață
4. Totul
5. Româna sau istoria, ei bine le-aș explica elevilor mai interesant, aș fi vesel mereu pentru a le da un vibe bun

| anonim_4396 explică (pentru Alverto):

Invatamantul ormanesc este in urma, si ar putea fi imbunatatit, insa nu sunt de acord ca materiile sunt facute doar sa fie acolo, chiar daca sunt predate dupa o programa prost facuta, pana in clasa a 8 a ar trebui facute toate, pentru ca toate sunt importante in diferite domenii de activitate, de ex. Lucrezi la o banca, iti trebuie mate si economie, lucrezi ca programator, iti trebuie tic info si mate, lucrezi ca doctor, ai nevoie de biologie fizica si chimie, lucrezi ca si arhitect sau proiectant ai nevoie de fizica si mate, si exemple sunt cat pamantul de mare, copilul de clasa a 8 a poate sa aleaga sa nu le faca, si mai tarziu sa isi dea seama ca avea nevoie sa invete mai mult, si astfel sa isi distruga viitorul, deci pana la o varsta, trebuie sa alegem noi pentru ei

| Alverto a răspuns (pentru anonim_4396):

Care noi? laughing
Fizica, chimia sunt bune pentru un Dj? Pentru un muzician?
Iar ed tehnologică pentru ce e bună, că eu la aceasta oră plantez flori
Și nu o sa fie îmbunătățit in următorii 7-15 ani

| anonim_4396 explică (pentru Alverto):

Nu sunt bune pentru un DJ, insa cei mai multi elevi de gimnaziu nu prea stiu ce vor, sau sunt indecisi in ce sa aleaga,
Eu mereu am vazut ed. Tehnologica ca o materie ce te indruma catre profesionala, nu catre liceu: ))

| RKBlue a răspuns:

Ce materii as scoate?
Desen,muzica,ora de optional,educatie civica,educatie tehnologica si(unii o sa ma urasca pentru asta) religie.
(Vezi mai jos ce poti face cu ele totusi)

Materia toata trebuie revizuita, simplu, de un grup de experti si de profesori si invatatori care lucreaza, astfel incat sa se puna accentul pe practica si imaginatie, pe proiecte si diferite activitati si mai putin pe partea teoretica(da, e bun si ea uneori, dar nu ea te pregateste pentru cele mai multe aspecte ale vietii.

Tinerii ar trebui indrumati si ajutati spre cele mai bune cai in a-si urma pasiunile.
Crearea de grupuri scolare cu diferite actvitati.
Posibilitatea de a alege materiile pe care sa le urmezi, ca in alte tari.Muzica si desenul ar trebui sa fieoptionale si reinventate cu totul.
Educatia tehnologica sa fie inlocuita cu o ora de atelier(abilitati practice si alte diferite lucruri)
Ore de plimbat in natura(macar o data pe saptamana)
Ora de educatie civica sa fie schimbata cu ora de dezbateri (in care sa se discute diferite subiecte de toate naturile)
Ore de educatie sexuala.
Scoaterea orelor de religie PERMANENT. Orele de religie NU isi au rostul in scoala.
Orele de sport sa fie mai serioase, cu o programa mai buna si cu mai multe activitati.
Introducerea unor alte subiecte(optionale) ca ora de teatru, bucatarie,etc.

Cand zic optionale,ma refer la fapul ca fiecare isi alege orele, nu se aleg pentru o clasa intreaga.

Restul materiilor(mate, chimie, fizica) sa fie si ele impartite pe nivele, cum ar fi matematica:A2 face 2 ore pe saptamana, si sa fie mai usoara, A1 face 3 ore de matematica de aceeasi intensitate.
B2 face 2 ore de matematica intensa, B1 4 de matematica intensa Practic, invatamantul sa fie structurat ca in SUA si Finlanda( si alte tari europene care au un ivatamant bun)

| anonim_4396 explică (pentru RKBlue):

In privinta materiilor scoase, eu unul sunt de acord doar de la un punct in colo, pana la sfarsitul gimnaziului, ar trebui sa se faca goate, pentru ca sunt materii vocationale si tu ca si copil nu iti dai seama ce iti place si ce nu, daca faci cate putin din fiecare, la sfarsitul clasei a 8 a ai o idee la ce liceu ai vrea sa dai

Materia revizuita este o problema mare, desi deja au inceput sa o revizuiasca, si au ajuns la clasa a 7 a cu ea, nici aceea nu este perfecta, si sunt de acord cu tine, ne trebuie mai multa practica, mai multe proiecte, trebuie sa includem elevul in materie, nu doar sa ii povestim despre ce e vorba

De acord si aici, insa ar fi un program prea incarcat, daca am adauga si alte materii, aceea de plimbat prin aer liber, ar trebui inclusa in ora de sport, si la vechea ora de sport ar trebui sa incurajam copii sa faca sport prin exemple si sfaturi, nu sa ii chinuim in fiecare ora cu aceleasi exercitii expirate si cu echipamentul obligatoriu, daca tot avem liber de exprimare, de ce sa nu ne imbracam dupa bunul plac, si sa fim constransi de niste haine care uneori nu avem chef sa le purtam, orele de dezbateri, economie, educatie sexuala, ar trebui implementate inca de prin clasa a 6 a, dar ca sa facem asta, trebuie prima data sa educam parintii, uni dintre ei sunt atat de inapoiati incat ar da in judecata profesorul fie si pentru ca a pronuntat cuvantul, dapoi sa mai explice, orele de desen muzica religie, ar trebui sa fie optionale, nu scoase definitiv, si ar trebui sa fie optionale de la liceu in colo, pentru ca de la un moment dat, iti dai seama ce iti e util si ce nu

Imi place ideea asta de optional, si imi pare rau ca nu se aplica si la noi

Si ideea cu structurarea materiei e una buna, chiar excelenta, insa in Romania nu cred ca o sa vedem asta in viitorii 10 ani: ))

| Jus7t a răspuns:

Nu pot și nu am nici stare, dar aș putea scrie un întreg roman despre asta.
O părere FOARTE proastă.
Uite un profesor bun
https://m.youtube.com/watch?v=bJi4i_C0a5U