| MistarGoGu a întrebat:

Tara vitezei " de MELC turbat " pe calea ferată! Oare apucam in cursul vietii noastre sa vedem in Romania trenuri care sa ZBOARE pe sine cu macar + 200 Km/h?
Cine a experimentat trenuri din Vest?
Este prostie sau dezinteres cu calea ferată? Cu dezvoltarea rețelei de trenuri rapide?

Răspuns Câştigător
| LisaJulie a răspuns:

Cel mai bine în Europa merg trenurile din Germania! Nici în Franța și Spania nu sunt rele! Eu cred ca atunci când vom avea un Ministru al Transporturilor care nu a ajuns acolo pe pile! Deci în peste 30 de ani

| MistarGoGu explică (pentru LisaJulie):

Stiu ca de TGV *( Franta ) sunt " satul " ca de mere acre! 80 % din ramele electrice *( AVE - Spania, Freciarossa -Italia tot de Alstom sunt construite *( cel mai mare producator de material rulant -Franta )!

20 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Infrastructura romaneasca este capabila pana la 140km/h. Trenurile romanesti pot atinge 200km/h, insa nu au infrastructura pentru asa ceva.
Am mers cu trenuri occidentale, merg constant cu 160-200km/h, ore intregi.
Calea ferata romaneasca este inca ok, eu circul frecvent cu CFR-ul, ma bucur de preturile mici, conditiile comparabile cu cele din occident, si programul ok, cu intarzieri mici si rare, cel putin pe rutele frecventate de mine.
Zic asta, pentru ca si trenurile occidentale:
-put
-intarzie
-au chestii defecte prin ele.
In schimb, un tren occidental te costa 30-100 de euro pentru cateva sute de kilometri, in timp ce la noi, CFR-ul cu 150 de lei te duce dintr-un capat in altul al tarii.
Si banuiesc ca in mai toate statele, companiile din domeniul cailor ferate sunt sprijinite de stat, pentru ca sunt foarte importante, iar costurile lor de functionare nu se amortizeaza mereu.

| MistarGoGu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Întârzie? Nu cred ca au depasit RECORDUL de 8 ani intr-unul întârzieri ca in Romania! Pe bune?
Cat % din ea *( infrastructură ) de AZI suporta 140 Km / h? 10 -20 % maxim? Tronsonul Buc -Constanța ca este 90 % la câmpie fara curbe sau alte obstacole naturale! Predeal -Brasov abia se misca prin curbele alea!
Corupția si Birocrația ne pun piedici! Cu banii de la U.E se puteau moderniza × 50 cale ferată de mare viteza daca nu ne inpotmoleam in hartoage fara ROST! BRAVO NOUA! Capete SECI!

| MistarGoGu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Din 2007 de la intrarea in U.E s-au " tocat " vagoane de hartoage si BANI pe " Studii de fezabilitate " facute de Srl-uri de partid! Nepoate sau amante de ministrii sau parlamentari cu " firme de consultanta " in proiecte de infrastructură auto sau feroviară!
Vreau o găleată ca VARS! Opriți planeta ca eu cobor la prima!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MistarGoGu):

Poate ai dreptate, dar care e alternativa? Microbuze dubioase? Masina personala pe care sa n-ai unde o parca in orasele straine?
CFR-ul e functional si decent. Oamenii civilizati inchid ochii la 40 de minute intarziere, mai beau o cafea si citesc ceva. Numai romanul se kk pe el pentru orice.
La Lidl in tarile civilizate, functioneaza 2/1 case de dimineata pana seara. Se aduna coada de 20 de persoane si toata lumea e linistita, nimeni nu urla "mai deschideti o casa!" "va bateti joc!".
Cum spuneam, romanul e problema.
Iar coruptie mai mare decat in Romania am vazut in Suedia. Asta e trist dar adevarat. Acolo e nepotismul in floare, sunt promovati/dati afara oamenii din societatile mari sau de stat, in functie de cum si-au "premiat" sefii. Spaga si favorurile sunt pe fata la ei.
Ca ai tu frustrari legate de problemele de la noi nu e deloc relevant. Tara noastra e chiar ok, are multe parti bune.
Alte tari nu au siguranta publica si egalitate de sanse, chiar daca au PIB-ul astronomic fata de noi.

| MistarGoGu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Chiar nu am frustrări! NOI avem o problema cu clasa politica si nu reusim sa le punem pielea-n bat! Este rusine cu transportul in comun? Se pare ca la noi da! Intr-un oras functional si organizat masinile ar trebui sa fie o raritate! Ne otravim plamanii cu tone de noxe de la esapamentul harburilor importate din vest! O retea mitropolitană cum este RER in Paris sau alte mari orase ar rezolva problema + taxe de congestie in oras pe zone! Cine are FUDULEALA sa vina cu ditamai cazanul la munca in Bucale sa dea 120 Lei/ zi taxa de congestie! Sa vedem daca le mai convine! Da ce sa faci trebuie sa se vadă " statutul "! Intr-o retea feroviară bine dimensionata si funcțională întârzierile se pot datora doar unor fenomene meteo extreme! Eventual un accident feroviar! In rest Nu prea exista scuze pentru întârzieri mai mari de 20-25 minute!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MistarGoGu):

Lozinci. Esti suparat pe viata.
Dai exemplu Paris, care e un oras scapat de sub control, plin de boschetari si sobolani.
Se vede ca nu ti-ai parasit vreodata satul natal, si preiei concluzii populiste.
Ai face bine sa iti orientezi energia spre altceva.

| MistarGoGu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu nu te-am jignit iar " satul " Brasov l-am părăsit acum 12 ani! Mai revin vara in vacanta! Din ce postura vorbesti tu de Paris? Localnic sau turist ocazional? Ca sa inteleg? La fel de Suedia? Aici dezbatem niste chestii nu ne dăm cu ciomagul in cap! Asta fireste DACA poti purta un dialog civilizat!

| dullcat a răspuns:

Nu cred ca apucam noi sa ne bucuram de asa ceva. laughing In ecuatie intra si un fel de cerc vicios.Nu are cum sa existe inovatie cand nu exista cerere.Simplu.Stiind ca romanii inca traiesc visul american, in care status quo-ul impune de-acum macar 2 masini average sau una foarte luxoasa, oare cand va exista cererea atat de necesara? laughing

| MistarGoGu explică (pentru dullcat):

Ia sa vezi cand or baga taxe pe valoarea mașinilor si NU pe cilindree ca acum! Poti avea motor de 2.4, 2.8 sau 3.0 litri si pe masina de 35.000 € si pe una de 80.000 €! Plus ca intra TOATE Jnghiurile din Vest! Coșciuge pe roti trecute cu $paga pe la Registrul Auto! Nu le baga ca le tremura popou! Pierd votanții!
Oare câți parlamentari au un unchi, verisor sau nepotel samsar de masini da pa Jermania?

| Simpatic a răspuns:

La noi CFR este in faliment cat de curand https://www.digi24.ro/......ei-2787027

+ 200 Km/h? la noi?
cu aceasta viteza merg pe sosele acei taranoi de aici cu bolizi diesel de genul nu stiu ce Haudi sau Maserati pha motorina;)

este un scenariu utopic sa crezi ca vreodata Romania va avea trenuri japoneze sau frantuzesti;)

| MistarGoGu explică (pentru Simpatic):

Ca ne crapă capu de prostie! Au facut chinezii acu 10 ani linie de 650 Km intre Nairobi -Mombasa *( Kenya ) cu niste gări SF, trenuri, locomotive tot TACAMUL! 3, 5 Mld *( melearde ) $ o călătorie de peste 8 h s-a redus la 3 jumate!
Gasesti filme pe YT cu caru!

| Simpatic a răspuns (pentru MistarGoGu):

Pai la chinezi (si in cazul expus de tine cu finantare chinezeasca) este realizabil caci aceia au si mutat munti intregi din loc la propriu si au creat ce au dorit ei acolo, dar nu si la noi, un popor format majoritar din oameni cu un caracter indoielnic... nu vezi ca nu ai pe cine vota aci, nici la locale, nici la parlamentare, nici la președinție!?
iar am facut politica, scuzati
dar eu consider ca de la politica se impute treaba aici in RO

| JOHNtheADVISOR a răspuns:

idea Dacă mă votați președinte Japonia e nimic pe lângă ce am eu în plan cool

| suntserios a răspuns (pentru JOHNtheADVISOR):

Președintele nici măcar nu se ocupă cu așa ceva, hahaha

| MistarGoGu explică (pentru JOHNtheADVISOR):

Doar daca sări direct la MagLev *( levitatie magnetica ) + 550 Km/ h ai votul meu ASIGURAT!

| MistarGoGu explică (pentru suntserios):

Doar daca este un " Despot Luminat " si vrea sa rămână cu " ceva " in cărțile de istorie si cu o statuie in marile gări din tara!

| JOHNtheADVISOR a răspuns (pentru suntserios):

Președintele de azi e echivalentul regelui din vechime, dar trebuie să fie bărbat nu un nătărău manevrat ca o păpușă

| suntserios a răspuns (pentru JOHNtheADVISOR):

Președintele de azi nu are putere executivă. Poate să aibă și p...ula de 2m că degeaba.

Știu că glumim, dar ar fi interesant sa știm toți ce putere are un președinte, un parlament, un guvern. E an electoral, sa știm pe ce punem ștampila

| Standt a răspuns:

Eu circul des cu trenul. Cred ca mai corect ar fi sa spun "circulam". Ca dintr-o data, CFR-ul dar si privatii au inceput sa scoata trenuri, sa inchida linii. Si nu e vorba de cele in reparatie sau reconstructie. Sunt linii pe care se poate circula. Am descoperit zilele astea ca nu mai am cum sa ajung cam nicaieri in tara. Nu mai am cu ce. Asa ca, viteza devine irelevanta. Ca fapt divers, inainte de 1989 se circula cu viteze mai mari decat acum.
Nu stiu cum e in vest. Dar am avut o experienta care m-a naucit. Linia Siculeni (fost Ciceu) - Adjud, aproape inchisa ca ar fi linia, ca ar fi terenul, ca... Mai circula lent doua sau trei trenuri personal. Vine insa acum cativa ani tren din Ungaria pentru pelerinajul de la Sumuleu-Ciuc. Trenul lor, vagoanele lor, LOCOMOTIVA lor cu tot cu mecanicul lor. A zburat trenul lor pe acele sine. De care se spune ca nu mai sunt bune. Si nu s-a intamplat nimic. Nici o catastrofa. In tren era si presedintele de atunci al Ungariei.
Asta si multe altele m-au facut sa cred ca ai nostri cauta intentionat falimentarea (chiar din interior) a cailor ferate.
De ce se mai reabiliteaza? Pai asa se fura banii cel mai usor.

Întrebări similare