| wolder a întrebat:

Eu am luat bacul anul acesta si vreau sa il ajut pe un prieten care l-a picat sa ia la Matematica, dar nu stiu cum sa organizez invatatul si de unde sa incep tinand cont ca el nu mai tine minte nimic. Ce sfat imi dati?

6 răspunsuri:
| Crux a răspuns:

Fa cu el variante de bac. Vezi unde are lipsuri, iti revizuiesti tu capitolele respective si apoi 'ii predai si lui' si ii explici facand exercitii. Lucrati multe variante, matematica doar asa se invata. si eu am ajutat o prietena..am facut cu ea o groaza e variante. Explica.i partea de algebra, subiectul II.ce se da acolo, legi de compozitie etc. macar primele 2 sub sa le faca.
E bine ca il ajuti tu, va intelege mai usor.dar daca nu te simti prea competent/a sfatuieste.l, totusi, sa.si ia un meditator. nu vrea sa pice iar bacul, nu?

| Crux a răspuns:

A...si inca ceva. E o mare problema aici. Nu mai tine minte sau nu a stiut niciodata? Daca nu mai tine minte, e simplu sa ii reamintesti prin exercitii si explicatii la fiecare pas, daca nu a stiut niciodata..atunci e grav!

| wolder explică (pentru Crux):

A luat 4 ultima data cand a dat si nu cred ca a stiut vreodata prea multe. Ma simt competenta sa ii explic si de asta m-am oferit.

| Crux a răspuns:

Si eu am ajutat pe cineva...dar isi mai amintea cate ceva. Am facut doar variante. Lucrand cu ea, mi.am dat seama unde are goluri. Da.i 2 variante si vezi ce nu mai stie. Axeaza.te mult pe primele 2 subiecte.

| corolav a răspuns:

Pentru algebră trebuie reluat totul de clasa a V-a iar pentru geometrie încă de la clasa a IV-a( dreaptă, semidreaptă, segment, unghiuri,(grade, minute secunde), unghiuri complementare și suplementare. Linii paralele, unghiuri și paralele, secante; poligoane, de la triunghi, pătrat, dreptunghi, trapez, romb, paralelogram pentagon - decagon). Cercul. Teorie, teoreme și probleme.
Suprafețe. Unități de măsură. Multipli și submultipli. Perimetre poligoane. Transformări de unități de măsură.
Geometrie în spațiu. Corpuri- cub, paralelogram, prisme, piramide, con, cilindru.
Și apoi treci la algebră, începînd cu operații ( numere pozitive și negative): adunări, scăderi, înmulțiri și împărțiri.
Ridicări la putere, radicali, extrageri de sub radical.
Numere prime. Logaritmi.
Ecuații de gradul I, II și III.
Și apoi ce e de prin clasele X - XII.
Analiză, geometrie analitică, trigonometrie.
Dacă el a ajuns la BAC și nu știe nimic trebuie de făcut ceea ce latinul numește „Tabula rasa" ( table rase, în franceză). Adică : ștergi totul și o iei de la început.
BAC-ul este un asemenea gen de examen la care, în mod normal, ar putea fi dată și o problemă de aritmetică de clasa a IV-a la care să se impună rezolvarea sa „aritmetic" ( adică prin metodele clasice de rezolvare a problemelor de aritmetică) și nu algebric.
Dau doar un exemplu.
În viață, pe majoritatea dintre absolvenții de liceu, nu prea îi vor întreba prea mulți despre ceva probleme de analiză matematică, trigonometrie, matrice, algoritmi.
În schimb n-ar fi exclus să li se ceară să confecționeze o cutie de tablă, să construiască un gard de plasă de sîrmă, să are 25 de hectare sau 1500 de ari, să umple un bazin de înot folosind 5 robinete care au debite diferite.
Să calculeze timpul, să facă economie de timp, de apă.
Să afle cîtă faianță ( plăci ) are nevoie pentru placarea a 25 de săli de baie.
Etc, etc, etc...
Și dacă nu le știe pe astea, nici un patron care se respectă și îl cam doare buzunarul, cînd e vorba de risipă, nu-l va angaja.
Cam așa trebuie să gîndim la acest momet, anul 2015.
Iar nu, precum vorba unora: Spuneți-mi, vă rog, și mie la care liceu ( sau facultate ) e mai ușor.
Pe angajator nu prea îl mai interesează „diplomele" căpătate în România.
Pe el îl interesează „ce știi să faci ".
Dacă în loc de 250 de tone de ciment folosești doar 240, ca să faci o lucrare, și îi demonstrezi că podul nu se va dezmembra la primul autocamion care va trece pe el, ai șanse să capeți „jobul ", dacă nu...NU!
Cam asta e acum!

| Cosmin86 a răspuns:

Tu cu cat l-ai luat? Ai luat macar 8.5 sau 9?