| Theodora373 a întrebat:

Hei! Anul acesta sunt a 8a, dar aș vrea să știu de pe acum unde vreau să merg. Una din opțiuni ar fi Liceul pedagogic Vasile Lupu din Iași. Aș vrea să știu ce probe sunt la admitere, cu ce medie se intră și dacă pot să mă specializez direct pe profesor de gimnaziu. Cum sunt profesorii, elevii, dacă are cămin, etc. Vă rog!

3 răspunsuri:
| nuivoiesăspun a răspuns:

Bună! Eu anul acesta am absolvit Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu" Iași (îi zice colegiu acum laughing ). Am făcut și gimnaziul și liceul aici deci îți pot răspunde la orice întrebare posibilă.
În primul rând pentru a intra la liceu, înaintea examenului de Evaluare Națională se dau așa zisele probe de aptitudini. Sună pompos, dar nu e. Practic probele se dau la Limba română, desen, muzică și sport. Și aceste probe se desfășoară astfel:
*se dau în două zile consecutive sau cu o pauză de o zi între ele, asta decide directoarea în fiecare an.
*exact nu mai știu cum sunt grupate, dacă e română și sport într-o zi și în ziua următoare muzică și desen. Oricum, ideea e că sunt două într-o zi.
*La Proba de limba română e un fel de interviu. Intră vreo 5 în sală, în ordine alfabetică, se strigă la intrare cine cum intră, și acolo vor fi prezente două profesoare de limba română și directoarea (asta dacă n-are treabă pe undeva). Ce se întâmplă acolo? Practic ești în sală, când îți strigă numele una dintre profesoare îți faci o mică prezentare (Mă numesc Teodora., vin de la Școala., Și am ales Colegiul Pedagogic deoarece.) și trebuie să ai învățată de acasă o poezie -prin recitarea poeziei îți verifică dicția (îți sugerez o poezie simplă, nu te pune singură în dificultate, să nu fie ceva banal gen „cățeluș cu părul creț", dar nici nu te duce cu „Luceafărul" sau „o, rămâi", sunt sătule de astea și se vor plictisi, și sunt sigură că nu ăsta-i scopul tău). Și cam atât la română. Dacă ai noroc să fii de la jumătate în jos nici nu vor mai avea răbdare să zici toată poezia și scapi repede.