anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Hey lume.

As prefera sa raspunda in mod special cei care inca fac parte din sistemul de invatamant romanesc.


V-ati bucura daca s-ar face urmatoarele schimbari?

1. Reducerea numarului de discipline care se studiaza in fiecare an. In loc de 17-18 discipline pe an, sa fie 5-6;

2. Cele 5-6 discipline sa fie alese chiar de voi, dintr-o lista, in prima saptamana din semestru;

3. Dotarea fiecarei institutii de invatamant din Romania cu dulap personal pentru fiecare persoana in parte, astfel incat sa va puteti pune acolo toate cartile, culegerile si caietele;

4. Inlocuirea bancilor de 2 persoane cu banci individuale, pentru o singura persoana;

5. Bursa de studiu consistenta in fiecare luna, pentru fiecare dintre voi, drept rasplata si incurajare;

6. Desfiintarea apelativului "elev". In alte tari, sunt denumiti "studenti" si studentii de liceu/scoala, nu doar studentii de facultate.
In Romania, daca ii spui cuiva ca esti student la liceul/scoala X, o sa se uite la tine ca pisica la calendar. laughing

Răspuns Câştigător
| Sophieka a răspuns:

Mai sunt cateva aspecte de care mi-am amintit care ma deranjeaza...

1) - Numarul de studenti intr-o clasa... Eu as opta pentru maxim 14 intr-o clasa.

2) - Dreptul la propriile opinii a fiecarui student in parte, respectarea opiniilor lor

3) - Dreptul de a-si selecta profesorii.
Sunt inca profesori (si apar si tineri profesori) cu atitudine veche, severi si exagerat de seriosi, sau altii care nu capteaza atentia studentilor / nu se stiu exprima si nu isi dau silinta indeajuns pentru a-i face pe studenti sa inteleaga ceea ce preda, sau sunt altii care chiar nu sunt suficient de pregatiti...Si cred ca daca studentii sunt deranjati si nu pot coopera cu un anumit profesor, acesta ar trebui scos fie doar din acea clasa, fie din scoala respectiva si pus la re-examinare...

13 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

2. daca unul isi alege desen, muzica, sport si uita de matematica si romana?

5. unele scoli nu au bani de wc, de unde de bursa?

6. in alte tari sunt de numiti studenti ca e alta limba...

| anonim_4396 explică (pentru suntserios):

La punctul 6 m-am inspirat din intrebarea unui user de aici laughing
Spunea ca e student in UK si cineva nu intelegea cum e el student daca inca nu e la facultate, sau ceva de genul laughing

| Sophieka a răspuns:

Suna excelent, desii pe langa materiile optionale, cred ca 2-4 ore per saptamana de matematica / romana / geografie / biologie etc ar fi necesare.
Ca sa nu ne supra-incarcam... Putem face cate 2 ore de mate si 2 de biologie intr-o saptamana, urmatoarea saptamana 2 ore de fizica si 2 de chimie, apoi urmatoarea saptamana iarasi mate si bio etc. Cred ca intelegeti ideea.

Cei care sunt pasionati de materiile "grele" le vor adauga la optiune, si vor face 6-8 ore / saptamana din ele.

Cred ca fiecare ar trebui sa aiba dreptul sa stea in banca cu cineva daca vrea, sau chiar sa se impreuneze bancile si sa stea "laolalta" si 4-5-6 studenti...De ce nu? Atat timp cat nu deranjeaza cursurile si pe alti studenti.

Ar fi foarte fain asa, si fara presiune, el / ea de ce poate la x si y si tu nu poti? Mai mult sprijin, mai multa sustinere...

Si de asemenea as interzice folosinta telefoanelor si al altor tehnologii pe parcursul orelor si de asemenea as alege ca fiecare student sa vina doar cu imbracaminte si coafuri decente, fara rupturi de pantaloni si geci, fara haine mulate, fara decoltee, fara posete, ceasuri de fite, bijuterii etc.

Si i-as exmatricula fara drept de intoarcere, lasandu-i repetenti pe cei care fac bullying in sau in afara orelor scolare (adica isi bat joc de alte persoane) si pe cei pe care ii gasesc cu tigari / droguri sau alte lucruri daunatoare pentru ei / pentru altii.

| JOHNtheADVISOR a răspuns:

La punctul 3 cam greu ceea ce ai cerut, este o idee bună însă sunt școli în România care nu au suficient spațiu pentru elevi unde să mai încapă și acele vestiare.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

1. Cu toate că pare atractiv și în teorie mai simplu să ai mai puține materii în programă, toate persoanele pe care le cunosc care fac 3-4-5 materii lucrează mult mai mult decât lucrez eu la cele 17-18. Adică eu am materii la care nu fac aproximativ nimic, decât de 2 ori pe an. În schimb când faci un număr restrâns de materii toate sunt tratate foarte serios și aprofundate temeinic. Ceea ce este super, dar de asemenea este o decizie grea. Deja mulți se poticnesc în decizii profilului la liceu, care e de fapt ceva destul de vag, dar apoi când ar fi vorba să alegi doar 4-5 materii din toate 18. Pentru cine știe ce vrea: minunat. Pentru restul: teroare.
3. Unele școli au aceste dulapuri. Eu personal nu le-am folosit niciodată. Mai ales cu pandemia asta, nu știi când vii la școală, când nu vii și te trezești cu cărțile la școală. În plus am auzit de tot felul de farse în care s-au introdus diferite obiecte în dulapurile altora.
4. În pandemie chestia asta chiar s-a implementat, pentru distanțare. E și de bine și de rău. Trebuie să recunosc, ești mai atent singur, dar uneori îți prinde bine un coleg happy
5. De încurajare nu aș da, adică pentru nimic, dar la mediile mari, absolut. Eu cu media 9.75 anul trecut am luat o bursă de. 58 de lei. Și asta nu a venit lunar cum trebuia. A venit de vreo 2 ori tot anul. Aici depinde mult de administrația locală. De exemplu în București e diferență de la cer la pâmânt în ce privește bursele de la sector la sector. Am amici care cu medii mai mici, la licee mai proaste, au primi burse chiar consistente. Aici situație e într-adevăr foarte problematică și neechilibrată.
6. Total de acord. Să nu mai existe diferențieri "reducere de elev", "reducere de student".

Răspuns utilizator avertizat
| nuamabsolutnicioidee a răspuns:

Aș cam fi de acord... =)