| alin180 a întrebat:

Salut.Azi am sustinut simularea evaluarii nationale la romana, varianta 2.Insa nu am gasit varianta pe net. Daca ati putea sa imi dati varianta si rezolvarea? Vreau sa vad ce am gresit big grin Era aceea care la subiectul 1 avea poezia La mijloc de codru des scrisa de Mihai Eminescu. FUNDA

2 răspunsuri:
| LaviniaLavy50 a răspuns:



SIMULAREA EXAMENULUI DE BACALAUREAT 2013
LA NIVELUL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
APRILIE 2013Varianta 2
Limba și literatura română

Filiera teoretică –

Profil real; Filiera tehnologică
;
Filiera vocațională –

Toate profilurile (cu excepția profilului pedagogic)

Barem de evaluare și de notare
SUBIECTUL I(30 de puncte)
1. câte 1 punct pentru numirea
fiecărui sinonim
pentru sensul din text al cuvintelor date (deexemplu:
crengi

ramuri;
a alerga

a fugi)
2x1p= 2 puncte
2. explicarea rolului cratimei în secv
enţa
indicat
ă
(de exemplu: marcheaz
ă
c
ăde
rea uneivocale
; marchează rostirea legată a două cuvinte
)
2 puncte
3. construirea oric
ă
rui en
unţ
în care se
foloseşte corect o locuţiune/expresie cu substantivul
indicat
2 puncte
4. câte 2 puncte pentru transcrierea
fiecăruia dintre cele două cuvinte

care aparțin câmpului
semantic al
pădurii
(de exemplu:
izvor, crengi
)
2x2p= 4 puncte
5. câte 2 pu
ncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două motive literare
identificate întextul dat (de exemplu:
codrul, izvorul
)
2x2p= 4 puncte
6. câte 2 puncte pentru
menţionarea

fiecăreia dintre cele

două mărci
lexico-gramaticale alesubie
ctivităţii din text (de exemplu:
verbe la persoana a II-a


vino
şi pronume
la persoana IaI


ne
)
2x2p= 4 puncte
7.


câte 1 punct pentru identificarea fiecărei figuri de stil diferite din ultimele două
strofe
2x1p= 2 puncte


câte 1 punct pentru prezentarea
adecvată a semnificaţiei figurilor de stil
identificate
2x1p= 2 puncte
8.


câte 1 punct pentru menţionarea fiecăreia dintre cele două trăsături ale genului liric
(deexemplu: transmiterea în mod
direct a unor idei şi sentimente; prezenţa instanţelor comunicării lirice –
eul liric)
2x1p= 2 puncte


câte 1 punct pentru ilustrarea cu
exemple din text a fiecărei trăsături menţionate

2x1p= 2 puncte
9. comentarea
adecvată şi nuanţată a primelor două
strofe, în limitele
de spaţ
iu indicate 4 p./ comentarea
parţial adecvată sau nerespectarea limite
lor
de spaţiu indicate 2
p.
4 puncteSUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)

structura discursului de tip argumentativ:



formulare adecvată a ideilor în scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru între cele
trei componente:
ipoteza, enunţarea şi dezvoltarea argumentelor, concluzia 4
p. / formulare
parţial

adecvată 2
p.
4 puncte


utilizare adecvată a mijloacelor lingvistice utile exprimării unei aprecieri (de exe
mplu:verbe de opinie, adverbe/
locuţiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai

subiectivităţii

evaluative, conjuncţii/locuţiuni conjuncţionale cu rol argumentativ, utilizate pentru
exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv, final, concluziv etc., conectoriargumentativi) 4 p.
/ utilizare parţial adecvată 2
p.
4 puncte



conţinutul argumentării:



formularea ipotezei/a propriei opinii faţă de problematica propusă

2 puncte

| alin180 explică (pentru LaviniaLavy50):

Pare rau dar e gresita varianta big grin Nu e asta sad