anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce părere aveți de sistemul de educație din România?

Răspuns Câştigător
| GlowingShadow a răspuns:

Avand in vedere ca aproximativ jumate din colegii mei de breasla nu-s capabili sa scrie nici macar o nota de trecere la BAC, cam proasta e parerea mea.
Sistemul ne pregateste de un concurs si nu ne ajuta cu mult in viata. Ne invata sa invatam pentru puncte, sa fim judecati, catalogati, speriati. Nu ne explica cum sa platim taxe si impozite, nu ne explica drepturile, nu ne explica multe lucruri de care ne lovim dupa ce terminam cu iadul asta numit liceu. Nu se concentreaza pe ce stim, pe ce am dori sa stim si sa devenim, se concentreaza pe un model strict, ce vor ei sa devenim.

| ALGator a răspuns (pentru GlowingShadow):

Vorbele tale ar trebui sa stea intr-un manual universitar de nu stiu ce materie - Praxeologie poate.
La ce spui tu, sa mai adaugam si rolul unor parinti dezorientati (nu toti dar suficienti) care se poarta de parca ar avea monopol pe intreaga viata copiilor lor. Ii santajeaza sa se faca invatatori daca copii vor sa aleaga medicina, sau invers. Se bosumfla pentru note (tot parintii) iar la majorat bietele odrasle nu stiu mai nimic despre viata. Sint timorati sa faca si un act elementar simplu, pentru ca li s-a bagat in cap ca lucrurile trebuie sa fie complicate incit niciodata sa nu le poti intelege (daca nu faci parte din "elita").
Scapa cine poate!

| AC4S4 a răspuns (pentru GlowingShadow):

Jumate din colegii tai nu pot sa ia nota de trecere la BAC ca au dormit in toti anii de liceu probabil. Majoritatea care isi pica BAC-ul sunt de la licee tehnologice, sau efectiv persoane care nu au trecut pe la scoala in toti cei 4 ani de liceu. Cand se zice ca intr-un judet 80% au trecut, din cei 20% care nu au trecut 5% sunt de la licee teoretice, 15% de la tehnologice... Sau mai sunt judetele care au sub 50%, nu e sistemul de vina, elevii sunt, BAC-ul nu e greu si poate fi luat usor. Un om poate sa mearga la proba de romana si sa invete cu 3 zile inainte (in liceu deloc) si sa ia 6.
Acum ca ai zis, chiar nu stim cum sa platim taxe si impozite. Astea de obicei le invata lumea de la parinti cand mai cresc, dar ar fi folositor ca la materiile Economie, Ed. Antreprenoriala sa invatam aceste lucruri. Sau cursuri de prim-ajutor. Sunt multe lucruri folositoare care te pot ajuta in viata, nu toti parintii isi invata copiii aceste lucruri.
Legat de materie, nu este foarte multa din punctul meu de vedere cum spun altii.

12 răspunsuri:
| CuriousStuff a răspuns:

Nu e perfect, dar e mai mult decat suficient. Daca vrei sa inveti si esti putin constient de viata ta poti sa treci usor prin liceu iar BAC-ul e cam la mintea cocosului, trebuie sa fii complet dezinteresat sau habar sa nu ai de nimic ca sa nu-l iei.
Cat despre facultate, aici ar trebui sa fie mult, mult mai stricte examenele, sa nu ai cum sa faci rost de raspunsurile si intrebarile de la examen inainte de examen, sa nu se poata copia si mai multe, per total, ar fi necesar un sistem mult, mult mai strict si mai bine controlat, in rest e ok, la fel, daca vrei si esti interesat poti sa inveti si sa ajungi sus.

| OoBunnyoO a răspuns:

O parere destul de proasta.

Din punctul meu de vedere, problema sta la profesori. Din pacate, multi dintre profesorii romani de la scoala, liceu sau chiar facultate nu stiu ce inseamna profesionalismul. Stiu ca salariul este prost si este greu sa fii motivat ca profesor, insa am avut prea multi profesori cu diversi favoriti sau profesori care stateau si povesteau despre experientele lor personale, fie ca dadeau note elevilor care cumparau ceva anume sau faceau nu stiu ce activitati extracurriculare care nu aveau nicio legatura cu materia primita, fie ca faceau istericale la ore, fie faceau misto de unii elevi peste limita bunului simt, fie ca le este mila de anumiti elevi care nu meritau sa treaca etc. Lipsa obiectivismului si a profesionalismului profesorilor mi se pare problema cea mai mare in educatia romaneasca.

In al doilea rand, informatia primita pentru fiecare materie. Materia este foarte multa. Si nu in sensul ca sunt multe materii diferite. Diversitatea in scoala mi se pare foarte buna. Cu cat elevul vine mai des in contact cu materii diferite, cu atat ii va fi mai usor sa decida ce ii place. Daca un copil face doar mate, romana, fizica, chimie, istorie, geografie in scoala, cum va sti ce facultate sa aleaga? Da, poate daca face doar materiile astea va avea rezultate mai bune la Evaluarea Nationala sau la Bacalaureat. Dar scoala nu se face ca sa treci examenele finale. Treaba sta invers. Examenele finale se dau ca se se demonstreze ca nu ai facut scoala degeaba.

De asemenea cu doar cu cinci, sase materii de baza facute in scoala, facultata va fi foarte grea fara o baza in materiile respective. Sociologia la liceu este un fel de "Sociology for dummies", insa la facultate este predata intr-un limbaj mult mai tehnic. Elevului ii este oricum greu sa se acomodeze cu limbajul academic, daca peste asta mai pui si o materie despre care nu are idee cu ce se mananca, efortul va fi dublu. Insa problema in scoala este ca, dupa cum spuneam, materia este multa. Profesorul trebuie sa treaca extrem de repede prin toata materia pentru a putea acoperi tot. Este foarte putin timp pentru sedimentarea materiei. Iar in ritmul asta foarte putini elevi au capacitatea sa pastreze ritmul si iar restul se pierd pe parcurs. In liceu la matematica, fizica, chimie este extrem de multa materie superflua care ar trebui pastrata pentru facultate.

Iar in final, stiu ca este un trend acum in care toti spun ca ar trebui sa invatam la scoala cum sa ne platim taxele, legislatia etc. Parerea mea este ca astea sunt lucruri care intra in obligatia parintilor sau a celor in grija carora se afla copiii. Mi se pare normal ca parintii sa le ofere aceste responsabilitati copiilor in momentul in care considera de cuviinta ca acestia sunt capabili sa le indeplineasca. Si chiar daca nu ii invata parintii, acestia vor fi nevoiti de voie, de nevoie sa invete singuri. Istoria sau geografia de exemplu, daca nu e invatata in scoala, nu mai e invatata niciodata.

| ALGator a răspuns:

Bazat pe idei invechite. Exista bineineles profesori buni, care stiu cum sa procedeze. Dar aici vorbim de sistem care e gresit, la fel ca tot sistemul practicat de administratie. Anacronic, orientat pe impunerea autoritatilor si nu pe slujirea publicului in care autoritatile sunt Public Servants.
Infumurarea nationalista si necunoasterea altor sisteme mai bune imprastie deruta in rindul publicului care totusi crede ca sistemul e foarte bun. Avem olimipici, in timp ce altii au laureati ai Premiului Nobel pe banda rulanta. O universitate din USA are parcari gratuite pentru laureatii care lucreaza acolo ca profesori, cercetatori. Si nu e un singur loc de parcare, ci un rind intreg.
Cum e intregul e si partea.

| Pool77 a răspuns:

Este super total extra ( si nu mai gasesc cuvinte) de ****.
Nu, nu o sa incep comparatiile cu alte tari, Germania Anglia Franta etc, pentru ca nu-si au rostul.
Aici ma voi da un exemplu perfect pe mine.
Sunt un elev normal, cu experiente de viata normale, elev in clasa a 12-a bla bla bla.
Clasa a 12-a, anul in care te pregatesti cel mai mult de BAC, (banuiesc).
Din pacate, la noi in liceu nu se poate, fiindca avem niste profesori extrem-extrem de cretini.
De exemplu, trec la Romana-Mate-Fizica (materii de bac) cu 7/8, si raman corigent la un **** de Economie, doar pentru ca profu' nu-mi suporta moacla, si pentru ca orice test i-as da, si intrebarea este "Din ce venituri isi asigura o familie traiul " Degeaba scriu "Salar" nu e ok, infine.
Eu as propune in felul urmator, Clasele 1-4 sa ramana la fel, Clasele 5-8, Clasa a 5-a sa ramana asa, Clasa a 6-a sa se scoata o materie (Religia sau ce cacaturi am mai avut pe atunci), Clasa a 7-a toti profesorii sa se axese pe examenul din clasa a 8-a, iar pe langa asta niste lectii/povestiri cu copii cam ce o sa-i astepte la liceu.
Clasa a 8-a, tot anul doar materiile urmatoare: Matematica/Romana si depinzand la ce liceu doreste sa mearga ma refer la Bilingv Germana/Engleza, la un liceu unde materia de bac este Fizica/Biologie/Chimie/Geografie.
Pe langa Romana/Matematica s-ar adauga Engleza/Germana si o materia pe profilul lui.
Si ar avea un orar mult mai lejer, decat acum.
In liceu, doar materiile de BAC nimic altceva, si in restul orelor materii importante: Taxe/Prim ajutor/Salarii/Drepturi etc.
Crede-ma, ar fi super ok asa, insa eu nu pot decide.
Momentan este teribil, si super de ****.
Mai ales Modelul nou de Romana, acel model care se cere la BAC.

| anonim_4396 explică (pentru Pool77):

Scoala nu te pregateste doar pentru un examen, scoala trebuie sa iti dea cunostintele de care ai nevoie in viata.

| anonim_4396 explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

Ce am spus eu nu avea legatura cu asa ceva...

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Deloc prietenos, cred ca asta e cea mai buna descriere.

| OnePiece a răspuns:

E vai de mama lui. Nu se axeaza pe legatura intre profesor si elev/student, traditionalul corn cu lapte din clasele 1-8 sunt uneori necomestibile, multe scoli au WC-uri in curte sau prost sanitizate, iar 70% din materia predata la scoala (practic tot in afara de mate, fizica, chimie, limbi straine si... sport) sunt inutile.

Întrebări similare