| Chowder_6811 a întrebat:

Aveti ceva legende asa de goraza?:d da`u fundita.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da,Mitul Minotaurului :

Toată lumea care are un minim de cultură generală a auzit despre Minotaur şi despre eroul Tezeu care l-a înfrânt şi l-a ucis. Mitul grecesc, despre labirint şi Minotaur ne spune că Tezeu, fiul regelui Athenei şi unul dintre eroii mitici ai grecilor, era parte a tributului de şapte băieţi şi şapte fete, ce urmau a fi jertfiţi pentru a satisface setea de sânge a Minotaurului. Acest personaj, jumătate om, jumătate taur, trăia într-un labirint inexpugnabil. Tezeu putea să scape cu viaţă şi să se reîntoarcă la Athena doar dacă reuşea să străbată labirintul şi să omoare Minotaurul. Toţi cei care au încercat acest lucru înainte au eşuat. Dar, Ariadna, fiica regelui Cretei, îndrăgostită fiind de Tezeu i-a dat acestuia un fir care să-l călăuzească înapoi după ce acesta va fi omorât Minotaurul. După ce eroul Tezeu ucide Minotaurul se întoarce victorios călăuzit de firul Ariadnei.

„Secretul" labirintului

Labirintul întotdeauna are o dublă raţiune de a fi. El există atât pentru a permite , cât şi pentru a opri accesul spre un anume loc unde nu poate pătrunde oricine. Prin aceasta dublă funcţiune a labirintului se poate observa apariţia unei selecţii ce se află evident în raport cu iniţierea. NU oricine poate pătrunde în Centrul Labirintului, echivalent întotdeauna cu Terra Sacra, Ţara Sfântă.

La nivel individual această „ţară sfântă" este inima considerată ca centru vital al organismului uman. Dintr-un alt punct de vedere, Centrul Labirintului se identifică cu Centrul Spiritual al Lumii, adevărata Ţara Sfântă, acolo unde se află Osia Lumii, Axis Mundi, locul unde Pământul comunică cu Cerul.
În simbolismul iniţiatic al labirintului se află, deloc marginal, ideea călătoriei, legată din punctul de vedere al iniţierii creştine, de semnificaţiile pelerinajului. Nu este , oare, legitim să credem, în acest caz ,că doctrina predicată de Iisus îşi are izvoarele în tradiţia primordială? Si, unde, oare, şi-ar putea avea centrul legitim această tradiţie primordială dacă nu în „Grădina Maicii Domnului"? Iată ce simbolizau constructorii catedralelor gotice prin trasarea Labirintului pe pardoseala acestor edificii. Parcursul mental sau chiar „cu pasul" a Labirintului însemna atât în cazul pelerinajului , cât şi în cadrul iniţierii antice revenirea la Centru sau la spiritualitatea Centrului, la „locul de unde emană „lumina"! Această călătorie spre Centru, spre Principiu se aseamănă foarte mult cu „căutarea labirintică" (a se înţelege călătoria plină de încercări) a Sfântului Graal!
Etimologia cuvântului labirint este de asemenea dublă, tocmai după cum Principiul, exprimat în simbolul Svasticii, este dublu.
Etimologia labirintului se raportează, cum spuneam, în acelaşi timp, la labrys, denumirea purtată de securea dublă cretană, şi la lapis cuvânt ce tălmăcit înseamnă piatră. Ori securea dublă cretană nu este altceva , în plan simbolic, decât reunirea polilor (masculin – feminin) în vârful Caduceului lui Hermes (v. Zâna Zânelor) sau în vârful cârjei episcopale! Pe de altă parte, securea dublă cretană simbolizează însăşi Axa Lumii!
Este cazul s-o spunem pe şleau…Svastica, caduceul, piatra, Axis Mundi sunt simboluri pelasge iar „Grădina Maicii Domnului" este Hiperboreea, vechea Dacie, actuala Românie. Cu atât mai mult cu cât sensul primar şi profan al labirintului este aceea de construcţie din piatră aprţinând genului ciclopic. Ciclopii, uriaşii cu un singur ochi în frunte din mitologia greacă antehomerică, ochi ce nu este altceva decât acel „al treilea ochi" al tradiţiei indiene, cu privirea căruia omul dobândeşte „simţul eternităţii". Şi singurii dacii din toată lumea antică credeau în nemurirea trăită etern alături de Zamolxe!
Să ne oprim un pic si asupra semnificaţiei pietrei căci este una dintre cele ai interesante. Densuşianu în lucrarea sa Dacia Preistorică ne atrage atenţia că cel mai vechi simulacru al romanilor închipuindu-l pe Saturn/Zamolxe, datând probabil de pe vremea când primele triburi pelasge s-au stabilit în Italia, purta epitetul de lapis, adică „de piatră" Pe acest simulacru se făceau cele mai crâncene jurăminte şi se consacrau tratatele de pace. Acelaşi lucru se întâlneşte azi la poporul român, pe alocuri; atunci când este prestat vreun jurământ sau legământ omul ia în mană o piatră luând astfel de martor pe Zeu! Toate acestea ne aduc aminte de prestarea jurămintelor iniţiatice, în care adeptul se lega, uneori chiar sub pedeapsa cu moartea, să nu divulge secretele iniţierii. Prin urmare labirintul „cretan", precum şi alte construcţii ciclopice precum şi spiritualitatea atestată în insula Creta sunt de sorginte pelasgă-dacă după cum ne demonstrează cu lux de amănunte tot N. Densuşianu.
Dacă luam în considerare că labirintul este în conexiune cu „Ţara Sfântă", atât din punct de vedere iniţiatic, cât şi din punct de vedere mitico-geografic, pe care o înconjoară cu sinusoidele sale, şi la care totuşi se poate ajunge în final, aceasta, ocupă punctul cel mai lăuntric al labirintului ceea ce corespunde perfect ideii de Centru spiritual, indferent în care dintre cele două prisme îl privim.

„Secretul" Minotaurului"

Dar Minotaurul pe cine şi ce vrea să reprezinte? Să vedem… Atrag atenţia asupra unui lucru: nu am numit Minotaurul monstru! Aceasta cu toate ca termenul i s-ar potrivi el avânt înfăţişarea unui amestec între taur şi om.
Ciudată înglobarea omului în taur, înglobare ce presupune şi încrucişarea inversă. Să fie, oare, vorba de vreun zeu simbolizat astfel? Cred că da.
Legendele elene antehomerice şi hesiodiene ne spun că Zeus sub formă de taur a „răpit-o" pe Europa fapt foarte real din perspectivă istorică, întrucât religia pelasgilor ce avea ca punct central pe Zamolxe, era răspândită în toate părţile Europei. De la Celţi şi Gali până la Romani şi Greci. Numai că ultimii au uitat-o, pe când celţii au păstrat-o sub forma legendelor Sfântului Graal! Iată şi eroarea lui Tezeu care personifică însuşi lumea greacă. Pe de altă parte, Poseidon, regele Atlantidei, echivalentă cu Hiperboreea mitică, pe care am localizat-o deja, nu este altceva decât o faţetă a lui Zamolxe ca stăpân al apelor primordiale; numai că acest Poseidon (posis das= zeul puternic, viril) era reprezentat el însuşi printr-un taur! (pentru echivalenta Zamolxe/Poseidon v. Căluşul un ritual arhaic). Mai mult, şi chiar mai important, un rol deosebit de proeminent în legendarul românesc este jucat tot de o cornută, bourul care este tot una cu Taurul primordial. Legendele moldoveneşti reduc atât întemeierea statului medieval cât şi a neamului moldovenilor la un Bour/Taur Alb care rătăceşte prin Ceahlău, al doilea munte sacru al Daciei şi se arată doar celor aleşi! Din nou punctul de vedere iniţiatic. Cum de am uitat de el?
Alesul este cel iniţiat ceea ce înseamnă că labirintul în care locuieşte Minotaurul este legat strict de „misterele" zamolxiene! Ba mai mult, înfăţişarea s-a de OM – Taur, mă determină să spun ca e însuşi Zamolxe! Asupra lui Zamolxe ca Zeul Om nu voi mai insista deoarece numele muntelui unde se află cel mai mare megalit al lumii antice reprezentându-l pe Zamolxe poartă un nume destul de elocvent: OMU!
Şi totuşi care era rostul prezenţei Minotaurului în labirint? El se afla acolo din cel puţin trei motive: 1) el păzea poarta îngustă spre inima labirintului, ,locul de unde izvorăşte lumina în toate sensurile 2)Minotaurul se afla acolo tocmai pentru a semnala prezenţa porţii înguste şi a misterului din miezul labirintului 3)şi , cel mai important, el se afla acolo tocmai ca deţinător al „cheilor" ce permiteau accesul spre centru. Sub acest aspect , este importantă imaginea lui Ianus Bifrons (cel cu două feţe) despre care am vorbit mai detailat în articolul despre întemeierea statelor medievale româneşti.
Prin urmare Zamolxe era iniţiatorul suprem sub înfăţişarea de OM – Taur!

Eroarea lui Tezeu

Tezeu nu a înţeles un lucru elementar ce va aduce după sine eşecul său total: anume că ieşirea din labirint nu era în altă parte decât prin centrul acestuia. Preocupat de faptele de vitejie, el uită de înţelepciune Iată "ascendentul" „strălucirii efemere" asupra „înţelepciunii eterne". Tezeu „străluceşte" prin faptele sale de vitejie dar nu poate „ da lumină" nu poate „lumina" prin ele. Iată eroarea, greşeala făcută de Tezeu şi de Grecia al cărei spirit îl întrupează! Răpunerea Minotaurului este o faptă de vitejie, ea nu poate da lumina. El a ratat şansa oferită de firul călăuzitor al Ariadnei pierzându-se într-un alt labirint, Labirintul Exterior. Asta au făcut grecii, s-au pierdut în „strălucire" croindu-şi o cultură „strălucitoare", fără însă ca prin aceasta să poată „da lumină". Atât grecii cât şi Tezeu au omis faptul că drumul spre „inima" labirintului este unul iniţiatic şi că în acest caz, poarta de intrare este, în mod absolut necesar, diferită de cea de ieşire.

Adevărata semnificaţie a tinerilor răpuşi de Minotaur nu este moartea acestora ci găsirea a ceea ce Tezeu a pierdut prin dorinţa sa de „strălucire" adică au găsit centrul, tradiţia primordială de la care Grecia s-a „rupt" preferând să-şi construiască singură strălucirea. Iată de ce aproape toate marile figuri ale Greciei clasice precum Socrate, care nu credea în zeii atenienilor, motiv pentru care a fost linşat, Platon, Aristotel, Pitagora au preferat să se iniţieze în Tracia, „apa" de unde au băut „oamenii divini", pelasgii!
Eroarea lui Tezeu, sărbătorită de atenieni drept victorie, a târât întreaga Grecie în această confuzie, confuzia „ruperii" de matrice şi Grecia a atras după sine, prin eroarea s-a întreaga lume modernă. Tezeu, pe lângă faptul că este simbolul noii Grecii „strălucitoare" este şi simbolul lumii moderne, lume care pierzând sensul existenţei prin răsturnarea scării valorilor se precipită, tot mai departe în Labirintul Exterior, unde nu există un Minotaur care s-o ghideze, fluturând plină de sine „eu-l minuscul"
Există însă posibilitatea ca subversiunea să fi fost necesară, moartea Minotaurului fiind una aparentă şi având rolul să oculteze (ascundă) Centrul Labirintului în toate sensurile pe care le-a m văzut. Aceasta ocultare era necesară dată fiind firea omului care după vorba „până nu se dă cu capu’ de perete" nu este conştient de anumite chestiuni. Doar bucuriile efemere şi lacrimile pe care le aduc după sine acestea, întâlnite în Labirintul Exterior, ar putea readuce omul la aspiraţia spre Unitate, spre Centru. Realizarea acestui deziderat l-ar aduce pe om la vederea adevăratei feţe a Minotaurului şi ar deschide Poarta Strâmtă spre Centru, locul unde Pământul comunică cu Cerul,, locul unde se află Liniştea!

3 răspunsuri:
| Flori a răspuns:

Chowder, uite aici un link. Povestile, care au si un iz de adevar-se pare, sunt impresionante.Lectura...horrorifica!:))
www.spectrulrealitatii.ro/articol.php?nr=4

| koko a răspuns:

Legenda lui bloody mary

| BlackRockShooter_7690 a răspuns:

Chucky papusa ucigasa...versiunea meawinking:
Capitolul 1
Nu te lua dupa aparente

Era odata ca niciodata. din fericire... o papusa colorata cu o salopeta si par rosu si ciufulit pe vitrina unui magazin second hand.
-Mami mami, uite ce papusa amuzanta!
-o vrei?
-da!
baietelul se bucura de papusa lui, pana crescu mare.la 17 ani, nu se mai juca cu biata papusa, care, de ura, de manie, si sentimente negative, deveni vie.Mama erain bucatarie si pregatea mancarea preferata a baiatului.numai ca postasul suna la usa, iar Chucky, papusa, lua cutitul si ii lua viata mamei.

capitolul 2
Chucky isi face intrarea

Asa, Chucky, a devenit o papusa vie bolnav mintala, o poveste care a reusit sa sperie generaii intregi de copii si adulti.si sa stiti, oameni buni, ca aceasta poveste este adevareata.
Chucky isi continua drumul pana bucataria rstaurantului preferat al baiatului, si bineinteles ca era acolo, cu prietena sa.chucky lua viata a doi asistenti si merse pana la masa unde statea baiatul.Baiatul pleca la timp, iar chucky u mai lua nicio viata pana seara, cand baiatul veni acasa cu masina.chucky sari pe geamul din fata masinii iar baiatul nu mai reusi sa controleze masina.
-jucarie $%)(*&^%^&*(! Sa vezi ce iti fac!
baiatul reusi sa controleze masina si il dadu pe chucky direct in tomberon.chucky jura razbunare...

Capitolul 3
Un moment fericit...plin de tristete
Chucky merse cu capul invers pe la 5:00 am pana la casa baiatului.
Baiatul nu inchisese un ochi toata noaptea datorita papusii.Papusa intra in camera baiatului si incepu batalia.Baiatul lua 7 cutite si incerca sa il nimereasca, dar nu reusi, chucky lua fierul de calcat si incerca sa il puna pe piciorul baiatului, dar baiatul reuseste sail puna pe fata lui chucky, topindu-se putin.chucky il intreba pe baiat:
-de ce ma-i lasat acolo, singur, fara sa te mai joci cu mine?
-am crescut.
-si? asta nu era un motiv!
-te-as fi dat surioarei mele daca nu erai vie!
-da sigur!
baiatul lua o roata uriasa de cauciuc si il stivi pe chucky, dar nu reusi sa il omoare.
-tu cum mori ******?
-nu pot sa mor
baiatul alerga si se prefacu ca se arunca intr-un rau, dar chucky cazu si nimeni nu il mai vazu de atunci...
-la revedere, prietene...