| Anonim4505800000 a întrebat:

Dacă vreau să am asigurare pentru CNAS timp de 3 luni, deși nu muncesc, nu sunt student și nu primesc venituri din nicio parte, ce acte îmi trebuie și cât este necesar să plătesc pentru asta? Se poate plăti direct la sediu sau numai online?

14 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Salut, de pe net iti dau raspuns :

"Cum poate fi asigurată medical o persoană care nu are venit?!

Persoanele care nu sunt angajate, pot fi asigurate medical în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Ele trebuie să depună o declarație, iar calitatea de asigurat pentru această categorie de persoane se acordă pe o perioadă de 12 luni de la data depunerii declarației.

Conform CNAS, baza de calcul a plății contribuției de asigurări sociale de sănătate este egală cu șase salarii minime brute pe țară în vigoare la data depunerii declarației.

Adică, formula de calcul este: valoarea salariului minim brut pe țară la data depunerii declarației înmulțit cu 10% din cota de contribuție.

Se depune Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuţiile sociale datorate de persoane fizice. Formularul se numește D212 și se poate depun online sau în format fizic la registratura organului fiscal ori prin poștă, cu confirmare de primire.

Dar persoanele care nu obțin venituri și nu sunt angajate, deși pot fi asigurate medical, ele nu beneficiază de aceleași servicii medicale precum o persoană angajată.

Mai exact, dacă ai asigurare medicală fără venit vei beneficia de servicii medicale doar în cazul urgențelor medico-chirurgicale, al bolilor cu potențial endemoepidemic, monitorizarea evoluției sarcinii, servicii de planificare familială, servicii de prevenție și îngrijiri de asistență medicală comunitară. Acesta este pachetul minimal de servicii medicale."