| Benitic a întrebat:

Buna ziua. Este o lege care zice că dacă vânzătorii îmi refuza sa-mi sa da bonul, pot beneficia de bunul respectiv fara plata. Știu un magazin care nu da bonuri. Cum ar trebui sa procedez?

Răspuns Câştigător
| SuNaM a răspuns:

Da. Daca refuza sa îți dea bonul fiscal poți să iei produsul gratis pentru că este o tranzacție nefiscalizată. Dar sunt câțiva pași.

1) Ceri tu bonul ( ești obligat să îl ceri că poate ei au uitat ) și în 98% din cazuri îți dau bonul pe loc. Totuși, daca nu,
2) Nu ieși din magazin, le spui frumos că dacă nu îți dau bonul care este dreptul tau legal, vei pleca cu produsul. Daca tot nu dau bon,
3) Nu ieși din magazin, suni de fata cu vânzătorul la Telverde 0800.800.085, unde o sa vorbești cu cineva de la ANAF și le spui că magazinul X nu da bon și că tu îți vei exercita dreptul să iei produsul acasă.
4) Pleci.

De asemenea legea spune clar că dacă nu au timp pe loc să îl des și îți zic sa mai aștepți 5 minute, este îndatorirea legală să aștepți pentru că, comerciantul este obligat să îl dea și tu ești obligat să îl ceri.

PS: Vezi sa nu îți iei bătaie de la paznic și spor la tupeu, la țigănit pentru un produs. Daca te interesează, legea este OG nr. 10/2015

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, exista, este OUG nr. 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, rep. in 2005, cu md. si compl. ulterioare, art.1, alin.(10) si (10^1), citez:
"(10) În cazul în care operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) nu înmânează clientului bonul fiscal sau înmânează un alt document decât bonul fiscal, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (8), clientul este obligat să solicite operatorului economic înmânarea bonului fiscal.
  (10^1) În cazul în care operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) refuză emiterea şi înmânarea bonului fiscal clientului, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (8), acesta din urmă are dreptul de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia.
(8) În cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcţiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligaţi să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operaţiunile efectuate şi să emită chitanţe, în condiţiile legii, pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clientului. Obligaţia privind înregistrarea operaţiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi, precum şi celor care utilizează pentru înregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate în echipamente nesupravegheate."

| Dragobeta a răspuns:

Ioi! Eu stiu un hotel care nu da bon fiscal. Chiar am avut probleme la ei si am cerut bonul. Mi-au spus ca mi l-au dat dar eu l-am refuzat. Cand am cerut verificarea in casa si pe camere, si-au schimbat atitudinea. Imi dadeau o noapte gratis ca sa renunt la plangere.
Hahahaaaaa, poate ma mai duc o data si stau o saptamana. Gratis.

P.S. Vezi ca trebuie sa ai dovada ca au refuzat sa-ti dea bonul. Nu pleci cu produsul pur si simplu. Ca te acuza de furt. Mai ales ca nu ai bonul.

| KovacsB a răspuns:

Daca vrei si bataie inclusa in pret eu zic sa incerci, este dreptul tau.

| Korkodeln a răspuns:

OG nr.28/1999 modificata prin OG nr. 10/2015

http://www.antifrauda.ro/......a-130.html

"3. În cazul refuzului de a emite și înmâna bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia."

https://www.avocatnet.ro/......testi.html