Întrebare recomandată | rozelor a întrebat:

Autati-ma va rog si pe mine, peste cateva zile voi implini 18 ani, sunt elev in clasa XI-a, din 2013 aprilie am (reprezentat de mama, parintii mei sunt despartiti) un proces de majorare a pensiei alimentare, dureaza pentru ca s-a apelat la comisia rogatorie. Urmatorul termen este pe 15 decembrie, iar eu pe 9 decembrie implinesc 18 ani, trebuie sa deschid alt proces ca tata sa-mi dea pensie alimentara sau este suficient cel de acum, de marire (chiar daca intre timp am devenit major)? Cat timp dureaza solutionarea comisiei rogatorie (in martie 2014 a trimis tribunalul roman actele),primesc ceva, bani din urma? Intetionez sa urmez si o scoala postliceala, mai primesc pensie alimentara? Mii de multumiri!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

1.Nu este nevoie de alt proces daca in actualul proces ai cerut si plata pensiei pana la terminarea studiilor. Daca nu ai cerut poti depune o completare la actiune si sa ceri asta. Daca nu o accepta va trebui un alt proces.
2.Procedura comisiei rogatorii, mai ales in strainatate, poate dura destul de mult, nu se poate spune un termen exact, poate fi de pana la 1 an.
3. Daca castigi procesul banii ii primesti de la data depunerii actiunii de majorare.
4. Daca urmezi studii postliceala pensia alimentara se poate primi pana la terminarea acestora, dar nu peste varsta de 26 de ani.

1 răspuns:
| express11 a răspuns:

1. Cand copilul implineste varsta de 18 ani, pensia nu-i va mai fi achitata pentru ca nu mai este datorata minorului, devenit intre timp major. Obligatia de intretinere stabilita prin sentinta se refera la acordarea acestei pensii in favoarea minorului pana la varsta de 18 ani.