Întrebare recomandată | Marius_Marian_Butnaru_1993 a întrebat:

De curand mi-am luat permisul,si am o masina adusa din afara,vreau sa percizez ca am itp-ul si asigurarea expirata,care este sanctiunea,daca ma prinde politia? Adica eu sunt incepator, se poate sa raman pieton definitiv?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Te faci cu 2 amenzi serioase, respectiv:
-Pentru lipsa ITP cu amenda de la 630 lei la 1.400 lei, conform OUG 195/2002, republicata in 2006, cu md. si compl. ulterioare.
-Pentru lipsa RCA cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei si retinerea certificatului de inmatriculare, conform L.136/1995, cu md. si compl. ulterioare.
Certificatul se restituie dupa obtinerea RCA.
P.S. Ma tot intreb ce faceti voi la orele de legislatie, nu invatati lucruri elementare.

| Marius_Marian_Butnaru_1993 explică (pentru Ioandelasal):

Pai nu prea am trecut eu pe la legislatie, dar mnentionez ca am invatat acasa, stiam tot ce mi-ai spus tu, dar nu eram sigur ca se aplica la fel si pentru mine ca incepator! Adica daca nu raman fara permis definitif da-o dracu de amenda! Multumesc pentru raspuns! happy

26 răspunsuri:
| Minks a răspuns:

Te felicita si o sa te dea drept exemplu pentru restul soferilor. Ce dracu' te-au invatat la orele alea de legislatie, ma? Ca masinile au 4 roti?

| Marius_Marian_Butnaru_1993 explică (pentru Minks):

Am luat permisul la Pitesti! laughing

| Minks a răspuns (pentru Marius_Marian_Butnaru_1993):

laughing Ca sa vezi, si eu la fel!

| bObby123 a răspuns:

Mai bine mergi cu bicicletalaughing
o sa iti ia certificatu de inmatriculare si o amenda urata rau de tot
nu face masina cat amenda care o sa ti odea!

| Încrucişătorul a răspuns:

Nu-ti ia permisul daca e in toane bune.
Daca il enervezi, expiratia iti asigura o lipsa de 3-4 luni a masinii.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca te prinde politia e rau...

| virusake a răspuns:

Cum ai trecut de sala daca nu cunosti contraventiile/infractiunile? Si daca esti incepator nici nu ai trecut de mult de acest examen...

Pieton definitiv ajungi destul de greu si in general printr-o hotarare judecatoreasca, dar in cazul de fata presupun ca daca nu mai merita sa faci asigurarea sau masina nu trece de itp, amenda pe care o primesti depaseste cu mult asigurarea + itp + spaga in cazul in care masina nu ar trece in mod normal inspectia...

Pe langa asta, gandeste-te ca asa aiurea te opreste un politist cu un anume motiv, cautau pe cineva si pareai suspect sa zicem (nu au voie sa te opreasca fara motiv) si tu nu ai ce acte sa ii prezinti, din momentu ala nu o sa mai poti pleca de pe loc cu acea masina si nu se stie pe unde o sa te prinda...

| ovidiu8msn a răspuns:

Definitiv, nu.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| slowswag a răspuns:

Amenda,da nu iti ia permisul definitiv

| BoMbOnIkRoOzSiDuLcE a răspuns:

Definitiv, nu

| Andr3y007 a răspuns:

O sa te faci cu amenzi serioase.

| Riderx1 a răspuns:

Nu ramai pieton...numa 2 amenzi, talon suspendat si placute luate big grin

| DjCiprianAlexandru a răspuns:

Talon suspendat, placule luate, amenda! Nu iti ia permisul.

| iKivy a răspuns:

Pentru lipsa ITP amenda de 1000 lei
pentru lipsa RCA amenda 1500 lei.
Nu mai circula asa. aduna-ti bani si fa-te in regula

| Pintoiu_Raresh_1993 a răspuns:

Lipsa poliţei de asigurare RCA si lipsa inspectiei tehnice periodice se sancţioneaza conform art. 64 din Legea nr. 136/1995 cu modificarile si completarile ulterioare, privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu amenda cuprinsa intre 1000 si 2000 de lei.

De asemenea, se ia masura retinerii certificatului de inmatriculare sau inregistrare, iar placutele cu numarul de inmatriculare sau inregistrare se retrag (conform art. 112, alin 1, lit. s, respectiv art. 112, alin 3 din O.U.G. nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare). In cazul in care constata lipsa politei RCA, politistul rutier va elibera o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie. Certificatul de inmatriculare va fi restituit in momentul prezentarii documentului privind incheierea asigurarii.
(asa e dupa lege)

Acum sa iti spun din proprie experienta:talon suspendat, placule luate, 1000lei amenda,

| Floricika2000 a răspuns:

Nuu... vei ramane doar cu 2 amezi gigant de mari laughing

| MarinelTimidul a răspuns:

Daca te prinde politia ai belit baluba

| CristiDinBucuresti a răspuns (pentru MarinelTimidul):

Ce limbaj de ferentari rahova ai

| mr93 a răspuns:

Pai si u cum ai luat carnetu daca nu ai invatat lucrurile astea
Uita-te si u in cartea din care ai invatat si nu ai cum sa ramai pieton definitiv

| Marius_Marian_Butnaru_1993 explică (pentru mr93):

Pai stiu care sunt contraventiile, dar nu eram sigur daca se aplica aceleasi contraventii pentru mine ca incepator...intelgegi.Mai bine taceai, sau imi explica-i care e treaba! Merci!

| claus123 a răspuns:

Iti pot face eu itp 1 an+asig 1an pentru 4 mil.sau 2 mil separat. id: cla_clau21

| Rusu_Andrei_1997 a răspuns:

Iti ia tot si placutele si actele permisu...

| MaraAvadanei a răspuns:

Pe bune, nu stiu cum unii din voi isi iau permisul cand nici macar legislatia in materie nu o cunosc.