| Xenya a întrebat:


De unde a plecat termenul de biserica? Cum s-a ajuns la creerea primei biserici?

Răspuns Câştigător
| milan9 a răspuns:

"Biserica" este sinonimă cu un "set" unic al unor invataturi de credinta!

Biserica presupune un set unic de învăţături specifice. Ea reprezintă o credinţă (religie) unică! Cel puţin aşa este prezentată în Noul Testament, ca fiind unica şi inconfundabilă!

18 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

Termenul de biserica==cred că vine de la basilica /bazilica

http://en.wikipedia.org/wiki/Basilica
http://www.newadvent.org/cathen/02325a.htm
http://dexonline.ro/definitie/bazilica
BAZÍLICĂ ~ci f. 1) (la romani) Edificiu public servind drept loc de judecată sau de adunări, având interiorul împărțit în trei sau cinci părți egale prin șiruri de coloane. 2) Biserică sau catedrală (catolică) impunătoare, cu coloane în interior.
BAZÍLICĂ s.f. 1. Edificiu public la romani, de formă dreptunghiulară, cu interiorul împărțit în trei sau cinci părți prin șiruri de coloane. 2. Biserică din primele secole ale creștinismului, construită după planul bazilicilor romane; (astăzi) biserică (catolică) de mari proporții; catedrală.
BAZÍLICĂ, bazilici, s. f. 1. Biserică romano-catolică medievală, în formă de dreptunghi, împărțită în interior în trei părți prin șiruri de coloane; (azi) nume dat unei biserici sau unei catedrale impunătoare. 2. (La romani) Edificiu public cu interiorul împărțit, prin șiruri de coloane, în trei sau în cinci părți. – Din fr. basilique, lat. basilica.

| thealchemist a răspuns:

Biserica e versiunea crestina a templului care exista in majoritatea religiilor.

| Azre a răspuns:

Termenul biserică vine din latinul basilica... din vremea romanilor/grecilor. De aici s-a ajuns la termenul biserica.

| milan9 a răspuns:

Această credinţă unică este deci bine definită în Noul Testament: Biserica, pe care Mântuitorul o confirmă de la început şi până la sfârşit.

- Despre Unicitatea Bisericii vorbeşte întreg Noul Testament : Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17, etc...

"Seriozitatea" afirmaţiilor Sale privind unicitatea sunt în legătură cu faptul că şi-a dat viaţa pentru ea, pentru ca acea Biserică să rămână Una Singură - Fapte 20, 28;

El a întemeiat-o, şi, în tot Noul Testament a conferit şi a suprapus prestigiul, sfinţenia şi puterea Sa peste aceea a Bisericii (prezentată la singular în toată Scriptura). El s-a identificat cu ea şi s-a numit pe Sine în repetate rânduri "Cap al Bisericii".

| Xenya explică (pentru milan9):

Si cine a pus prima caramida pentru intemeierea Bisericii?
P.s Construit la modul propriu.

| PorumbRodica1965 a răspuns (pentru Xenya):

Nu se refera la modul propriu ci figurat de ex. pe cei alesi sa guverneze alaturi de Isus ii numeste biserica sau mireasa lui Cristos.Lacasurille de intrunire se numeau de ex:Tabernacol,.C Cortul intalniri, Templu, sinagoga, azi Biserica, sala Regatului, sau diferite numiri de edificii.

| milan9 a răspuns (pentru Xenya):

Creştinii primului secol, cei ce se ascundeau prin spaţiile subterane ale catacombelor romane -tot acolo unde îşi desfăşurau rugăciunea şi cultul!

| milan9 a răspuns (pentru Xenya):

Indiferent cand au fost construite primele biserici în stilul în care le avem noi astăzi (stilul acesta s-a adaptat diferitelor contexte ale istoriei), esenţial este faptul că Biserica se defineşte în primul rând ca INSTITUŢIE DIVINO-UMANĂ în care sunt incluşi toţi cei care cred în Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, care mărturisesc aceleaşi ÎNVĂŢĂTURI DE CREDINŢĂ APOSTOLICE (neschimbate) şi care se împărtăşesc cu aceleaşi sfinte taine prin care primesc harul lui Dumnezeu.

"Biserica" este sinonimă cu un "set" unic al unor invataturi de credinta!

Biserica presupune un set unic de învăţături specifice. Ea reprezintă o credinţă (religie) unică! Cel puţin aşa este prezentată în Noul Testament, ca fiind unica şi inconfundabilă!

| milan9 a răspuns (pentru Xenya):

Biserica este instituţie divino-umană! Biserica înseamnă şi comunitatea celor credincioşi, dar, iată ce mai conţine:
- PREZENŢA lui Dumnezeu până la sfârşitul veacurilor Mt28, 2; Mt16, 18;
- HARUL încredinţat ei (şi aici avem confirmarea prin peste 70 de versete a lucrării harice a preoţilor şi a episcopilor în Biserica Noului Testament);
- ÎNVĂŢĂTURA FIULUI lui DUMNEZEU transmisă ei şi rămasă "neavând sau zbârcitură"(Efes5, 25) – Unică şi fără contradicţii precum ale celor 39000 de versiuni creştine!

- BISERICA – este aşezământul divino-uman unic - care poartă lucrarea lui Hristos în lume, şi pentru care El Şi-a vărsat sângele Fapte 20, 28 ("să păstraţi BISERICA(sg.) LUI DUMNEZEU, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.").


Despre Biserica Sa, Mântuitorul Hristos afirmă: "...ca s-o înfăţişeze Sieşi, Biserică slăvită, NEAVÂND PATĂ SAU ZBÂRCITURĂ, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă şi fără de prihană."- Efeseni 5, 25-27
"NEAVÂND PATĂ SAU ZBÂRCITURĂ" nu se referă nici la meritele oamenilor incluşi în Biserică, ci se referă la prezenţa "ELEMENTULUI" DIVIN în cadrul Bisericii (instituită de Hristos), prezenţă care constă în:
- PREZENŢA lui Dumnezeu;
- HARUL încredinţat ei;
- ÎNVĂŢĂTURA FIULUI lui DUMNEZEU rămasă neschimbată în Biserica Sa.

| Xenya explică (pentru milan9):

Buna!
De ce este nevoie de Biserica "ca si cladire"? Sunt multi oameni care se roaga si cred in D-zeu dar nu se duc la Biserica.De ce se platesc taxe pentru biserica? De ce preotii sunt platiti?
In ziua de astazi se poate ajunge foarte usor preot dar cum ramane cu vocatia cu acel dar de la D-zeu?
O seara linistita!

| milan9 a răspuns (pentru Xenya):

Clădirea Bisericii este necesară pentru ca pe de o parte, nu este indicat ca oamenii stea în ploaie, în ger sau în arşiţa soarelui. Omul este vrednic de mai mult de atât...

În Vechiul Testament, Dumnezeu le solicită profeţilor să reamintească poporului necesitatea construirii chiar a Marelui Templu din Ierusalim! Acest lucru reprezenta o mare onoare pentru oameni. Lui David i s-a spus: "nu ţie dat ţie să faci asta, ci fiului tau, dar cerul este scaunul lui de Domnie si pamantul asternutul picioarelor sale."

Este necesar un loc sfant care să îi uneasca şi în care oameni să înveţe în acelaşi timp cum se pot apropia mai mult de Dumnezeu.

Rugăciunea nu are în mod exclusiv nevoie de un acoperiş. De aceea, uneori Liturghia se poate face şi în aer liber.


| milan9 a răspuns (pentru Xenya):

De ce este necesară Biserica?

- Pentru că De la începutul până la sfârşitul Noului Testament, Hristos leagă Biserica de mântuirea omului şi confirmă ierarhia bisericească. Tot Hristos este Cel care leagă această Biserică de transmiterea harului preoţiei şi de ierarhia bisericească (distincţia dintre episcopi, diaconi şi preoţi).

Biserica este instituţie divino-umană! Biserica înseamnă şi comunitatea celor credincioşi, dar, iată ce mai conţine:
- PREZENŢA lui Dumnezeu până la sfârşitul veacurilor Mt28, 2; Mt16, 18;
- HARUL încredinţat ei (şi aici avem confirmarea prin peste 70 de versete a lucrării harice a preoţilor şi a episcopilor în Biserica Noului Testament);
- ÎNVĂŢĂTURA FIULUI lui DUMNEZEU transmisă ei şi rămasă "neavând sau zbârcitură"(Efes5, 25) – Unică şi fără contradicţii precum ale celor 39000 de versiuni sectante!

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

Salut. Unele traduceri ale Bibliei au folosit termenul "biserică" pentru a traduce cuvântul grecesc "ekklesía", format din două cuvinte care înseamnă „afară" şi „a chema".
La ce se referă acest termen?
Termenul indică adunarea unor persoane cu diferite scopuri, atât religioase cât şi altele, cum a fost „adunarea" pe care Dimitrie a ridicat-o împotriva lui Pavel în Efes (Faptele 19:32, 39, 41). Dar, aşa cum precizează un dicţionar biblic, „nicăieri în Noul Testament acest cuvânt nu se referă la clădirea propriu-zisă în care se adunau creştinii să se închine" (The Imperial Bible-Dictionary)

| PorumbRodica1965 a răspuns:

Termenul se refera la,, congregatie sau adunare, " care intruneste persoane care au aceleasi interese, a fost instituita de Dumnezeu, daca doriti cautati in Biblie in Exod12; 6,, sunt si alte argumente in perioada vechiului israel, iar de la inceputul crestinismului de la Isus cu apostoli au format primele congregatii(biserici)dupa penticosta din33e.n.,Faptele apostolilor16:5,sunt supuse lui Cristos Efeseni5; 24. Lucrurile au inceput in cer, deoarece dumnezeu este un d-zeu al ordini vrea ca si creaturile sale sa fie organizate, sa lucreze in ordine si sa participe la realizarea scopului sa.; daca toriti mai putem comunica".

| Xenya explică (pentru PorumbRodica1965):

Sunteti crestin ortodoxa? Cine este Cristos Efeseni?

| PorumbRodica1965 a răspuns (pentru Xenya):

Efeseni adica scrisoarea lui Pavel catre Efeseni nu Cristos efeseni ( am scris gresit.,probabil)scuze, daca aveti Biblie si stiti sa cautati in ea, vedeti cuprinsul., cautati numele cartii, c apitolul este identificat prin cifre mari si se scrie prima data, apoi versetul se scrie dupa doua puncte cu cifre mici in Biblie, exemplu:Matei 28:19, 20.citim Matei, capitolul28 cu versetele 19 si 20. nu sunt ortodoxa.

| ΟρθόδοξηΠίστη a răspuns:

1)Biserica este institutia divino-umana.
2)biserica (ca locas) este edificiul (locul) unde se reunesc oamenii pentru a-l slavi, multumi, etc. lui Dumnezeu, unde se reactualizeaza Sfanta Jertfa a lui Hristos, in cadrul Sfintei Liturghii.

Prima Biserica a fost in Vechiul Testament (pana la Intruparea lui Hristos), cand Dumnezeu, i-a pus pe evrei sa construiasca Cortul cel Sfant.

Biserica lui Hristos (mai tarziu cea catolica si cea ortodoxa) a fost fondata in chip nevazut in momentul Jertfei lui Hristos, iar in chip vazut de Rusalii, atunci cand Sfintii Apostoli au luat Duhul Sfant, raspandind Evanghelia Lui.

Cat despre biserici, dupa Cortul cel Sfant, au inceput sa fie construite Temple, unde se aducea jertfe lui Dumnezeu. Dupa Hristos, primii Sfinti crestini se rugau prin catacombe, pe la mormintele sfintilor.

"Şi Eu îţi zic ţie, că tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui. "


Mai jos iti las un mic documentariu despre stilul bisericilor :

"Dacă până în secolul al IV-lea nu se stabilise un stil arhitectonic de construcţie, bisericile putând avea forme diferite, de acum înainte se definesc moduri de construcţie sau stiluri arhitectonice proprii Răsăritului şi Apusului creştin. În Răsărit s-a folosit stilul bazilical din secolul al IV-lea, apoi stilul bizantin, care a rămas până astăzi stilul oficial al bisencilor ortodoxe, adaptat la formele naţionale sau locale. Conform acestui stil, lăcaşul sfânt este construit în formă de cruce, orientat cu altarul spre răsărit. Biserica este împărţită transversal în trei părţi principale: altar, naos şi pronaos. Pe naos se înalţă cupola. Zidurile interioare ale bisericii sunt împodobite cu picturi, executate de preferinţă în tehnicile mozaic şi frescă. Monumentul reprezentativ al stilului bizantin este Biserica Sfânta Sofia din Constantinopol, zidita de Iustinian, transformată de turci în moschee, după 1453, şi păstrată apoi ca monument istoric.

În Apus s-au folosit următoarele stiluri arhitectonice: bazilical, romanic, gotic, renaştere, baroc, rococo şi neoclasicist.

Bisericile construite pe teritoriul patriei noastre, din secolul al IV-1ea până astăzi, reprezintă aproape toate stilurile arhitectonice, începând cu cel bazilical şi terminând cu diverse forme ale celui bizantin adaptat la specificul nostru. Cele mai importante stiluri folosite în arhitectura românească sunt cel brâncovenesc şi cel moldovenesc, supremă formă de realizare a spiritului românesc în arta construcţiei bisericeşti. Stilul brâncovenesc s-a dezvoltat sub domniile lui Şerban Cantacuzino şi, mai ales, Constantin Brâncoveanu şi se caracterizează prin armonia şi eleganţa proporţiilor precum şi printr-o bogată podoabă sculpturală. Cele mai de seamă monumente realizate în acest stil sunt bisericile Colţea, Filipeştii de Pădure şi Fundenii Doamnei, zidite sub Cantacuzini, biserica Palatului Domnesc de la Mogoşoaia, Sf. Gheorghe Nou din Bucureşti, mânăstirea Hurez, biserica mânăstirii Govora, mânăstirea Antim, Stavropoleos şi altele.

Stilul moldovenesc a înflorit sub domniile lui Stefan cel Mare şi Petru Rareş. Între acestea mentionăm: Putna, Voroneţ, Sf. Gheorghe din Hârlău, biserica principală a mânăstirii Neamţ, Humor, Moldoviţa, Suceviţa ş.a."