| RAY a întrebat:

Dar de ce Dumnezeu a vrut sa il omoara pe Moise?

Exod 4:24
24 În timpul călătoriei, într-un loc unde a rămas Moise peste noapte, l-a întâlnit Domnul şi a vrut să-l omoare.

19 răspunsuri:
| 6684464 a răspuns:

Este o explicație lungă.
Pe scurt este vorba de neascultare.
Vrei totuşi să-ți postez în larg?

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns (pentru 6684464):

Tu ti-ai omori catelul care nu vrea sa te asculte?
Daca da, cum ai fi tu catalogat de ceilalti oameni?

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns (pentru 6684464):

Sau lui Dumnezeu i se permite sa-si omoare creatia, doar fiindca e singur si nu da socoteala nimanui?
Si apoi tot acest Dumnezeu manios si rau il face pe Satanel tap ispasitor.

| 6684464 a răspuns (pentru NietzscheFrumosSiDesteptSunt):

"NietzcheFrumosSiDesteptSunt" ok, deci arogant esti.
Spune-mi de unde si pana unde ai citit din Biblie ca sa stiu daca nu esti si ignorant; am sa-ti pun o intrebare din ce ai citit ca sa fiu sigur ca nu esti si prost.
Nu de alta, dar nu are rost sa raspund persoanelor arogante, ignorante si proaste.

| RAY explică (pentru 6684464):

Ce neascultare cand el era la drum sa vorbeasca pentru eliberarea lui poporului de sub robia egipteana cu faraonul

| 6684464 a răspuns (pentru RAY):

Dumnezeu nu face compromisuri pentru nimeni.

Faptul că Dumnezeu are răbdare cu noi şi caută să ne înduplece, faptul că El stă la uşă şi bate aşteptînd ca noi să-I deschidem nu înseamnă că, în dorinţa Lui de a ne vorbi, El acceptă compromisuri. Experienţa lui Moise în drum spre Egipt i-a adus aminte că are de a face cu un Dumnezeu sfînt, în faţa Căruia el, Moise, şi totodată şi noi fiecare, sîntem şi rămînem totuşi doar creaturile Lui. El fiind Dumnezeu, noi Îi datorăm ascultare necondiţionată. În termenii lui Pavel din Romani 2:4, oricine îşi permite să se joace cu bunătatea lui Dumnezeu, se joacă cu propria lui viaţă şi veşnicie.

"În ceea ce-l priveşte pe Moise se poate observa din nou împotrivirea lui faţă de ceea ce i-a încredinţat Dumnezeu să facă. El a neglijat unul din lucrurile foarte importante pentru poporul evreu – circumcizia fiilor săi. Circumcizia era unul din semnele legământului pe care Dumnezeu îl făcuse cu poporul evreu.

Moise a dat dovadă de neascultare aici şi Dumnezeu foloseşte o situaţie limită pentru a-l învăţa ascultarea. Dar pentru a înţelege mai bine despre ce este vorba trebuie să ne întoarcem puţin mai în urmă la momentul în care Moise fuge din Egipt.

Madianiţii erau urmaşi ai fiilor pe care Avram i-a avut cu ultima lui soţie Chetura. În ceea ce priveşte religia lor ea era monoteistă. Nu erau idolatrii ci se închinau unui singur Dumnezeu. Acesta este motivul pentru care Moise s-a simţit foarte bine acolo.

Moise se împrieteneşte foarte bine cu preotul Madianului cu a cărui fiică se şi căsătoreşte în cele din urmă.

Dumnezeu binecuvântează familia lui Moise şi atunci când el se simţea singur în Madian, Dumnezeu îi dăruieşte un fiu, pe Gherşom.

Din păcate, în căsnicia lui Moise apare o problemă. Dumnezeu îl cheamă şi-i încredinţează o misiunea importantă eliberarea poporului evreu. Faraonul care căutase să-i ia viaţa murise şi acum nu mai era nici un pericol pentru el în Egipt. Moise pleacă către Egipt, dar pe drum Dumnezeu caută să-l omoare. De ce oare? Care este motivul? Moise a neglijat să-i taie împrejur pe fii săi. De ce era atât de importantă circumcizia? Păi, dacă ne aducem aminte, ea a fost poruncită de Dumnezeul lui Avraam atunci când i-a promis formarea poporului al cărui strămoş va fi. În acea promisiune, era inclusă şi o ţară pe care Dumnezeu promite că le-o va da.

Ori, Moise este chemat tocmai pentru acest lucru. El este chemat acum să aducă la îndeplinire acest act. El ar fi trebuit să ştie, ce semnifica actul circumciziei. Circumcizia era valabilă pentru fiecare membru al poporului ca un semn al încrederii lor în Dumnezeu.

În Geneza capitolul 15, versetul 6, Psalmul 4:3 şi Galateni 3:6 găsim că Avraam, a crezut pe Dumnezeu şi lucrul acesta i-a fost considerat neprihănire. Isaac şi Iacov, au urmat exemplul tatălui lor. Ei erau evrei prin naştere iar circumcizia era semnul ei. Din partea lor era un semn al credinţei lor în Dumnezeu care făcuse asemenea promisiuni părinţilor lor. Era semnul că alegeau să intre în acel legământ. Era o evidenţă a credinţei lor.

În ceea ce o priveşte pe Sefora, se pare că ea nu împărtăşea aceeaşi opinie cu privire la circumcizie, iar Moise NU insistă să schimbe ceva. Poate nici el nu considera că este ceva important. Mai mult, probabil el voia să nu aducă nici un prejudiciu căsniciei lui, ceea ce este de apreciat. Cred însă că în ceea ce priveşte lucrurile lui Dumnezeu, priorităţile trebuie să fie foarte bine stabilite şi întreaga familie să acţioneze în spiritul prescripţiilor divine.

Un alt aspect este acela că Moise credea că Dumnezeu va trece cu vederea acest act al neascultării. În cele din urmă, Moise era de acum o persoană importantă, avea o misiune importantă dată chiar de Dumnezeu.

Cred că este o lecţie pentru noi. Indiferent de importanţa misiunii noastre, a ceea ce facem pentru Dumnezeu, ascultarea trebuie să fie totală, în toate sectoarele vieţii.

Aşa cum o să vedem la un moment dat, un alt om al lui Dumnezeu dă dovadă de o ascultare totală. Este vorba despre Neemia. El a fost chemat de Dumnezeu să reconstruiască Ierusalimul. Această misiune vedea după un moment dramatic din viaţa poporului evreu, atunci când Dumnezeu îi pedepseşte pentru neascultarea lor. Ca urmare a neascultării ei ajung în robie iar Ierusalimul a fost pustiit de armatele duşmane. Neemia, ales de Dumnezeu se întoarce la Ierusalim şi organizează refacerea oraşului şi a naţiunii. La un moment dat, pe când lucrările erau gata, inamicii lui îi întind o cursă. Ei îl ameninţă cu moartea iar alţii îl sfătuiesc să intre în altar. Nimeni nu avea voie să intre în acel loc cu excepţia marelui preot o dată pe an când se făcea ispăşirea pentru popor." McGee

| RAY explică (pentru 6684464):

Iar interpretezi cum ai tu chef,uiti ca acel verset e inainte de tot ce ai scris tu acolo, e inceputul conversatiei intre dumnezeu si moise,iar moise mergea sa vorbeasca cu faraonul,apoi numai scrie nimic despre asta, concluzia e ca iahve era vazut ca un demon nocturn inainte de a fi zeul evreilor, nu ce ai scris tu acolo, el va primi pedeaspa la batranete, numai blasfema aiurea biblia, nu-mi place

| RAY explică (pentru RAY):

Acest pasaj introdus în textul Ieșirii (Exodului) pare a fi un fragment narativ vechi, din perioada în care Iahve era perceput ca un soi de demon nocturn ostil.[

Conform părții centrale a cărții lui Iov, toate necazurile care îl lovesc pe acesta sunt provocate de Dumnezeu însuși. Această opinie reflectă tradiția evreiească conform căreia totul e cauzat de o entitate spirituală unică, atât binele cât și răul. În prologul cărții lui Iov însă nu mai este Dumnezeu autorul necazurilor, ci Satana, care aici apare nu ca o încarnare a răului, ci ca un membru al curții cerești (Iov 1:6), el acționând cu permisiunea lui Iahve. În Biblie poate fi de altfel urmărită evoluția lui Satan: în 2 Samuel, Dumnezeu îl incită pe David să numere poporul (Samuel 24:1). Însă același episod relatat în Cronici (Cronici 21:1) ne spune că de fapt nu Dumnezeu, ci Satan, este acela care îi sugerează lui David recensământul cauzator de ciumă.[79]


https://ro.wikipedia.org/wiki/YHWH

| 6684464 a răspuns (pentru RAY):

Nu, nu... sunt destul de sigur că este răspunsul corect pentru Exod 4:24, citeşte tot.
Altfel cum iți explici următoarele două versete?

| RAY explică (pentru 6684464):

Ce urmeaza nu mai are legatura cu acel verset ca biblia nu este o carte si mult scrise timp de multi ani in care evrei erau politeisti abia acum 2500 de ani devenid monoteisti, de aici si obsesia de a nu avea alti zeii in afara de iahve

| 6684464 a răspuns (pentru RAY):

Ok, deci esti arogant.
Spune-mi de unde si pana unde ai citit din Biblie ca sa stiu daca nu esti si ignorant; am sa-ti pun o intrebare din ce ai citit ca sa fiu sigur ca nu esti si prost.
Nu de alta, dar nu are rost sa raspund persoanelor arogante, ignorante si proaste.
Incerc sa ajut persoanele care chiar au intrebari.

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns (pentru 6684464):

Mda, cand n-ai argumente, incepi cu argumentul la persoana.

Tu ai afirmat: "Pe scurt este vorba de neascultare."

Am presupus ca stii despre ce vorbesti, asa ca am continuat cu ceea ce ar rezulta din comportamentul unei fiinte superioare (omul) daca ar omori fara motiv o fiinta inferioara (cainele).
Dar se pare ca tu esti cel prost, fiindca nu reusesti sa intelegi ceea ce am intrebat si nici sa gasesti argumente sa imi raspunzi la intrebare.

Si, ca sa nu incepi ca eu nu ti-as raspunde tie la intrebarile tale off-topic, am citit primele 100 de pagini din Biblie, apoi m-am plictisit.
Mai citisem pe sarite din Apocalipsa cand aveam vreo 12 ani, fiindca pe la vremea aia ma cam temeam ca s-ar intampla ceva cu viata pe Pamant.

| RAY explică (pentru 6684464):

Eeeeeeeeeee nu incepe cu jigniri de astea baiete, pai ce facem asa repede jignesti, asa educatie ai

| RAY explică (pentru NietzscheFrumosSiDesteptSunt):

Astea sunt tampeni crestine, iahve nu are dusmani iar satana e un slujitor, satana vine in mijlocul fiiilor lui dumnezeu, desi nu e dusmanul lui

| 6684464 a răspuns (pentru NietzscheFrumosSiDesteptSunt):

1. Felicitari si pentru alea 100... Cine este Aaron?
2. Citeste NT, ce rost are sa citesti VT daca nu-L cauti pe Dumnezeu?
Un plan de citire ar fi: Evanghelia dupa Ioan, Evanghelia dupa Matei, sari peste Marcu si Luca ca sa ajungi mai repede la Faptele Apostolilor si de acolo mai departe pana-l termini, dupa incepi VT.
Nu are nimic daca nu intelegi ceva, cel putin crestinii de aici iti sunt la dispozitie.
Ai sa vezi ca daca intelegi NT nu ai sa ramai ateu, ca ateu eram si eu.

| 6684464 a răspuns (pentru RAY):

Ai timp pana maine la 12 sa-mi spui ce ti-am cerut, altfel poti sa ma ignori. Din nou, nu are rost sa raspund persoanelor arogante, ignorante si proaste; nu are rost sa contrazic o persoana care nu a citit Biblia; nu are rost sa raspund unei persoane care crede ca stie deja raspunsul.

| RAY explică (pentru 6684464):

Ce obsedat esti omule

| RAY explică (pentru 6684464):

Omule daca moise pacatuea in fata lui iahve nu i datea misiunea asta de a scapa poporul lui de sub robia egipteana,ai scris acolo un roman,fara sens,fara rost,daca era vorba de asa ceva scria in acel verset ca dumnezeu il pedepsea pentru ceva,apoi ai bagat nt cu niste versete fara nici un sens,scrii acolo ca e pacat uiti ca voi crestini nu faceti asa ceva,iisus nu a anulat legea aia nici sabatul, iar moise singura pedeapsa a lui a fost mandria atat, dumnezeu spune asta nu eu,dar tu crd ca esti imatur, de faci omul prost, ignorant asa usor, esti pe un site omule, proasta educatie ai si tu reprezinti pe iisus aaaaaaaa

| RAY explică (pentru NietzscheFrumosSiDesteptSunt):

Lasand la o parte basmele crestine ca eu vorbesc de cele iudaice, ce motiv ar fi avut iahve sa il omoare pe moise?

În zorile religiei iudaice între Iahve, dumnezeul evreilor și Satan, nu se făcea o distincție clară, după cum reiese din povestea din Exod 4:24, unde Moise este pe punctul de a fi omorât de Dumnezeu. Acest pasaj introdus în textul Ieșirii (Exodului) pare a fi un fragment narativ vechi, din perioada în care Iahve era perceput ca un soi de demon nocturn ostil.[78]

Conform părții centrale a cărții lui Iov, toate necazurile care îl lovesc pe acesta sunt provocate de Dumnezeu însuși. Această opinie reflectă tradiția evreiească conform căreia totul e cauzat de o entitate spirituală unică, atât binele cât și răul. În prologul cărții lui Iov însă nu mai este Dumnezeu autorul necazurilor, ci Satana, care aici apare nu ca o încarnare a răului, ci ca un membru al curții cerești (Iov 1:6), el acționând cu permisiunea lui Iahve. În Biblie poate fi de altfel urmărită evoluția lui Satan: în 2 Samuel, Dumnezeu îl incită pe David să numere poporul (Samuel 24:1). Însă același episod relatat în Cronici (Cronici 21:1) ne spune că de fapt nu Dumnezeu, ci Satan, este acela care îi sugerează lui David recensământul cauzator de ciumă.[79]

https://ro.wikipedia.org/wiki/YHWH

iahve cica era un demon nocturn