| gingergirl1 a întrebat:

E adevarat ca nu ai voie sa mergi in Biserica cand esti pe "stop"? Dar de ce?

46 răspunsuri:
| AndraRox a răspuns (pentru AndraRox):

Creada*

| PreaDulcePreaFin a răspuns (pentru AndraRox):

Mai am o intrebare, ce orientare religioasa au parintii tai?

| AndraRox a răspuns (pentru PreaDulcePreaFin):

Sunt crestini ortodocsi dar ce legatura are?

| PreaDulcePreaFin a răspuns (pentru AndraRox):

Tu esti crestin ortodoxa, din cauza acestui motiv, nu ca asta ar fi religia cea adevarata, nu pentru ca asa ai ales tu, altii au ales pentru tine

| AndraRox a răspuns (pentru PreaDulcePreaFin):

Poate ca ai putea avea dreptate dar nu in cazul meu, sincer sad

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| SatanLovesYou a răspuns (pentru AndraRox):

"Comoditate si dezinteres total pentru viata". Ateii? E EXACT INVERS!

| AndraRox a răspuns (pentru SaveOurSouls):

Intr-un mod clar, Biblia arata faptul ca semnul distinctiv pentru credinciosii crestini, este calitatea relatiilor umane, pe care ei le au in familie si in biserica. Este in spiritul lui Hristos sa iubesti si sa accepti, sa-i ridici si sa-i inalti pe ceilalti, si nu sa abuzezi de ei si sa-i tragi in jos. Printre urmasii lui Hristos, nu exista loc pentru control tiranic si abuz de putere, sau de autoritate. Motivati de dragostea lor pentru Hristos, ucenicii Lui sunt chemati sa arate respect si grija pentru bunastarea celorlalti, sa-i accepte pe barbati si femei ca egali si sa recunoasca faptul ca fiecare persoana are dreptul la respect si demnitate. Insuccesul de a ne raporta la ceilalti in acest mod, violeaza personalitatea lor si devalorizeaza fiintele umane create si rascumparate de Dumnezeu.
Apostolul Pavel numeste Biserica "familia credinciosilor", care functioneaza ca o familie largita, oferind acceptare, intelegere si siguranta tuturor, in special acelora care sunt raniti si dezavantajati. Scriptura descrie Biserica asemenea unei familii, in care cresterea personala si spirituala poate avea loc fara sentimente de tradare, respingere si durere, iar in locul lor apar sentimente de iertare, incredere si bunastare. De asemenea, Biblia vorbeste despre reponsabilitatea personala a crestinului de a-si apara templul trupului nepangarit, deoarece el este locuinta lui Dumnezeu.
Din pacate, violenta in familie are loc in multe camine crestine. Ea nu poate fi vreodata trecuta cu vederea.Ea afecteaza in mod grav vietile tuturor celor implicati si adesea, pe termen lung, deformeaza perceptia despre Dumnezeu, despre sine si despre ceilalti.
Este convingerea noastra ca Biserica are responsabilitatea:
1. Sa se ingrijeasca de cei implicati in violenta din familie si sa raspunda nevoilor lor prin:
a) Ascultarea si acceptarea celor care sufera din cauza abuzului, demonstrarea dragostei si a faptului ca sunt persoane cu valoare si demnitate.
b) Scoaterea in evidenta a nedreptatii abuzului si apararea victimelor, atat in cadrul comunitatii de credinciosi, cat si in societate.
c) Oferirea de atentie si sprijin familiilor afectate de violenta si abuz, cautand ca, atat victimele, cat si agresorii, sa poata avea acces, daca este posibil, la consilieri profesionisti adventisti de ziua a saptea, sau la alti profesionisti.
d) Incurajarea instruirii si a functionarii serviciilor adventiste autorizate, pentru membri bisericii, dar si pentru oamenii din jurul lor.
e) Oferirea unui plan de impacare, atunci cand cainta agresorului face posibila iertarea si restabilirea relatiilor. Intotdeauna, parerea de rau include acceptarea intregii responsabilitati pentru raul comis, disponibilitatea de a indrepta lucrurile in orice mod posibil si schimbarea comportamentala, care sa elimine abuzul.
f) Accentuarea invataturii Evangheliei cu privire la natura relatiei sot-sotie, parinte-copil, sau orice alta relatie stransa si oferirea posibilitatii fiecarui individ si fiecarei familii de a creste catre idealul lui Dumnezeu, in viata lor impreuna.
g) Ferirea victimelor si a agresorilor, de ostracizare in cadrul familiei, sau al bisericii, in timp ce agresorii sunt in mod ferm facuti responsabili pentru actiunile lor.
2) Sa intareasca viata de familie prin:
a) Oferirea unui program de educatie asupra vietii de familie, orientat spre iertare si care include o intelegere biblica a reciprocitatii, egalitatii si respectului - aspecte indispensabile unor relatii crestine.
b) Cresterea intelegerii factorilor care contribuie la violenta in familie.
c) Dezvoltarea modalitatilor de prevenire a abuzului si violentei si a repetabilitatii acestui ciclu, observat adesea in familii de-a lungul generatiilor.
d) Corectarea convingerilor culturale si religioase, in general acceptate, care ar putea fi folosite pentru a justifica sau acoperi violenta in familie. De exemplu, in timp ce parintii sunt instruiti de Dumnezeu pentru a-si indrepta corect copiii, aceasta responsabilitate nu le da autorizatia de a folosi asprimea si masuri disciplinare represive.
3) Sa acceptam responsabilitatea noastra morala de a fi in alerta si de a raspunde abuzului in familiile din bisericile noastre si din comunitatatile sociale si de a declara ca un astfel de comportament abuziv, este o violare a standardelor adventistilor de ziua a saptea. Orice indiciu, sau raport despre abuz, nu trebuie minimalizat, ci luat in considerare in mod serios.Pentru membri bisericii, a ramane indiferenti si fara a lua pozitie, inseamna sa treaca cu vederea, sa perpetueze si posibil sa si extinda violenta in familie.
Daca noi traim ca niste copii ai luminii, trebuie sa luminam intunericul in care, in mijlocul nostru, are loc violenta in familie. Noi trebuie sa avem grija de ceilalti, chiar si atunci cand este mai simplu sa nu ne implicam.
(Declaratia de mai sus este oferita, avand la baza principii exprimate in urmatoarele pasaje din Biblie: Ex. 20:12; Mat. 7:12; 20:25-28: Mc. 9:33-45; Ioan 13:34; Rom. 12:10, 13; 1Cor. 6:19; Gal. 3:28; Ef. 5:2, 3, 21-27; 6: 1-4; Col. 3:12-14; 1Tes. 5:11; 1Tim. 5:5-8.)

| AliGab a răspuns:

Sfintii parinti au asa ceva in canoane: femeia in perioada critica a lunii nu avea voie sa intre in biserica.
In biserica nu era voie sa se verse sange de niciun fel, astfel neavand metodele noastre de protectie, in primii ani ai crestinismului s-a interzis intrarea femeilor in biserica.
Astazi parerile sunt impartite: unii preoti nu au absolut nicio problema in a da voie femeii sa intre in biserica in acea perioada, altii opresc femeia sa intre nu pentru ca ar fi misogini, ci pur si simplu din ascultare fata de Sfintii Parinti.
Te sfatuiesc ca, daca ai un parinte duhovnic, sa il intrebi pe dansul despre acest lucru si sa faci cum spune dansul. Daca inca nu ai un duhovnic, cauta-ti unul la care sa te poti spovedi ori de cate ori ai nevoie si, in functie de parerea dansului la problema ta, sa faci intocmai (pentru ca taierea voii este unul dintre cele mai mari sacrificii pe care le poate face un om pentru mantuirea sa).
Pana cand vei afla parerea duhovnicului cred ca poti intra in biserica.

| Krokodil a răspuns:

Ahahahahahah

| morningstar a răspuns:

In Vechime, femeia era considerata necurata datorita menstruatiei in toata aceasta perioada. Probabil ca nu i se dadea voie sa mearga la templu din cauza aceasta cat si din cauza faptului ca, neexistand inca toate produsele de igiena in ziua de azi, ea ar fi putut murdari templul, ceea ce se considera o ofensa. Cu timpul, unele biserici au trecut peste aspectele acestea, avand in vedere ca o femeie dispune de toate mijloacele de a iesi in lume in perioada asta fara ca cineva sa observe ceva iesit din comun la ea sau fara ca ea sa murdareasca; dar una din cealalta categorie de biserici este Biserica ortodoxa care cu parere de rau o spun, a adaugat multe lucruri nescrise in Biblie in doctrina lor si nu a reusit sa se acomodeze in sensul asta cu realitatea contemporana. Dar nu este biblic faptul ca nu li se permite femeilor sa mearga la biserica in acea perioada.

| usuk a răspuns (pentru PreaDulcePreaFin):

"intr-un an, voi deveni ingininer, eu cred in chestii palpabile, demonstrabile fizic si matematic, nu in basme si povesti pentru copii mici "

demonstreaza-mi te rog aparitia universului folosindu-te doar de notiuni fizice si matematice...mda..exact cum ma asteptam. Ai venit iar cu imbecilitatea aceea de big bang sau alte derivari ale ei.
si nu, nu iau partea teoriei creationiste,(chiar deloc) vreau doar sa spun ca omul inca nu a descoperit un raspuns concret la aceasta intrebare>cine/ce a creat universul?>daca tu crezi ca ai aflat raspunsul la aceasta intrebare, si esti absolut sigur de aceasta, trebuie sa-ti marturisesc ca eu unul te consider un mare ipocrit.

| PreaDulcePreaFin a răspuns (pentru usuk):

Sunt o gramada de teorii privind aparitia universului, totusi nici una nu poate afirma ca este adevarata 100%. bing bangul pare totusi ceai mai aproape de adevar.
Sa crezi ca unviversul a fost creat prin magie, parerea mea trebuie sa fii retardat

| usuk a răspuns (pentru PreaDulcePreaFin):

Intr-adevar, dar eu as spune ca oricine care sustine sus si tare o idee anume dar care insa, nu aduce absolut niciun argument rational care sa sustina pe o "cale" cat de cat logica aceea idee, este cel putin prost. cum am spus mai sus, eu nu tin partea nici uneia dintre aceste "idei" deoarece ambele mi se par deopotriva neterminate sau chiar aberante

| danay72 a răspuns:

In Israelul antic femeile nu mergeau cand erau la menstruatie le templu.Dar odata cu venirea lui Isus, aceasta lege a fost abrogata.Romani10:4