| killeveryone a întrebat:

Daca prietena mea are o bunica (cu care ia mereu contact) care are virusul hepatitei C, exista sansa ca sa ia si ea? si prin sarut sa iau si eu? va rog, funda!

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Daca nu vine in contact cu sangele bunicii (adica daca folosesc forfecute, unghiere, lame de ras diferite), NU se poate infecta. In plus, virusul hepatitic C nu se ia prin sarut

| killeveryone explică (pentru Brigaela):

Mersi mult! Am citit printre randuri la intrebarile tale si am observat ca esti medic, si asta m-a mai linistit.

| Brigaela a răspuns (pentru killeveryone):

Da, sunt medic

6 răspunsuri:
| Azµre a răspuns:

HCV este transmis in primul rand prin contactul cu sange sau produse de sange infectat. Transfuziile sangvine si folosirea acelor si seringilor de la o persoana la alta, fara a fi sterilizate sau sterilizate insuficient au fost cele mai frecvente metode de trasmitere a infectiei cu HCV. Din 1991, odata cu introducerea screening-ului pentru anticorpii HCV (analiza atenta a sangelui si produselor de sange pentru depistarea HCV) si cu imbunatatirea testelor la mijocul anului 1992, transmiterea hepatitei C prin transfuzii a fost stopata. In prezent, consumul de droguri intravenoase este cel mai comun factor de risc pentru contactarea infectiei

asa ca nu stiu ce intelegi din ce ti-am spus...

| Felys a răspuns:

Hepatita c se trasmite prin sange si relatii intime, deci poti sta linistita in legatura cu prietena ta

| killeveryone explică (pentru Felys):

Am vazut pe net ca sunt predispuse la boala si familiile celui cu virusul...si de asta sunt confuz