| CrysisMD a întrebat:

Bună, ce părere aveți referitor la univers? Este el oare infinit de mare sau poate noi înca nu am dat de capătul lui. Eu consider că el este totuși e finit bazîndu-mă pe faptul următor: în antichitatea oamenii considerau ca Terra este infinita de mare si ca reprezinta un plan etc., aceasta a mers pina atunci cind Fernando Magellan a facut înconjurul lumii si a demonstrat ca Pamântul e rotund și e finit, oare noi acum nu sintem pusi in situatia oamenilor din antichitate in ceea ce priveste UNIVERSUL si suntem in astepaterea noului Magellan? Voi ce credeti?

| Scarlett_2449 a răspuns:

Universul e infinit si finit in acelasi timp. In primul rand, teoria gaurilor care duc in alte dimensiuni este o inventie omeneasca care s-a dezvoltat de mult timp si astfel toata lumea o crede. Inainte sa va puneti intrebarea asta, nu credeti ca cel mai corect e sa intrebati intai: Ce este Universul? Daca o sa va ganditi la Univers ca la ceva material, o sa muriti strofocandu-va sa va ganditi. Universul nu e galaxia asta plina de stele sau planete. Poate ca galaxia e finita si are marginile ei... cine stie? Dar atunci dincolo de ea nu mai e nimic? Si dincolo de dincolo de dincolo de dincolo? Universul este doar complexitatea mintii noastre omenesti. Este atat de mare sau atat de mic cum il credem si cum il analizam fiecare. Si in legatura cu noul Magellan. Mai bine lumea nu ar incerca sa descopere cat mai multe in afara spatiului de pe Terra, atata timp cat exista alte probleme ale dezvoltarii societatii. Credeti, spre exemplu, ca daca oamenii de stiinta vor descoperii, sa zicem, alta planeta, ne va ajuta pe noi cu ceva? Ne va ajuta sa traim mai bine? Ne va ajuta sa fim mai ecologisti sau astfel de probleme? Curiozitatea e un pacat, zicea un sfant. Tacerea e aur. Mai bine lasam lucrurile asa, tainuite de Dumnezeu, decat sa incercam sa le gasim raspunsuri indescifrabile pentru mintea noastra bolnava si omeneasca.

| wales a răspuns:

Platon și Aristotel au descoperit primii că pământul este rotund, iar despre limitele galaxiei vezi ce a descoperit marele om de știință Edwin Hubble:

Universul are un început și este limitat atât de spațiu cât și de timp " ambele având același început, și nu putem pune ceva ce nu cunoaștem sub semnul infinitului ".
Universul este în expansiune " se mărește ". Aşa a explicat acest fenomen omul de știință Edwin Hubble în 1929:
Acești nasturi sunt tocmai galaxiile din spațiu. Pe măsură ce spațiul însuși se mărește, toate galaxiile Universului se îndepărtează tot mai mult unele de altele.
Implicația uluitoare a acestui fapt este că, pe măsură ce mergem înapoi în timp, totul era mult mai condensat și adunat. În definitiv, la un moment anume în trecutul finit al Universului, întreg Universul cunoscut de om a fost concentrat într-un punct matematic pe care oamenii de știință îl numesc " singularitate ". Cu cât mergi mai departe în trecut, cu atât Universul era mai dens, până când se ajunge la un punct de densitate infinită, din care a început să se dezvolte. Acest eveniment inițial stă sub semnătura Lui Dumnezeu și a ajuns să fie cunoscut de către om sub denumirea de " Big Bang ", momentul zero. Aici știința se oprește, legile universale nu mai sunt valabile dincolo de momentul zero.
Nu există mai multe Universuri. Deci, ce se poate spune despre această ipoteză?
În primul rând, trebuie spus, ea nu este cu nimic mai științifică sau mai puțin metafizică decât ipoteza referitoare la un " designer cosmic ". Aşa cum scria omul de știință și teologul Jhon Polkinghorne:
" Oamenii încearcă să vorbească despre explicația bazată pe ipoteza, Universurilor multiple, în termeni de pseudoștiință. Ideea că ar exista mai multe universuri cu legi și condiții diferite este pură speculație metafizică.".
Potrivit unui principiu cunoscut ca " Briciul lui Ockham ", nu este recomandat să înmulțim cauzele mai mult decât este necesar pentru a explica un anumit efect. Însă este mai simplu să postulezi un designer cosmic care să explice existenţa Universului nostru.

| wales a răspuns:

Dragă d2ny,

Este o explicație dată de astronautul Edwin Hubble, pentru a înțelege mai bine expansiunea universului. Acest fapt este dovedit științific și susținut de toți oamenii de știință.

| MMihai a răspuns:

Dacă denumim univers ca fiind suma a tot cea ce există, vom obține o mulțime care își cuprinde / conține marginile!
O să îmi pui întrebarea și în afara universului ce este!
Evident că dacă am definit ca fiind univers suma a tot cea ce există, nu există nimic, în afara universului!
Dacă universul este finit sau infinit este greu de precizat acum, dar tu nu vei ajunge nici o dată, la frontiera mulțimii univers!

| Klepto a răspuns:

Cum inca nu s-a facut o harta stelara(decat cea a stelelor din Hollywood)sa stiu cat de mare ii, si nu ma simt in stare sa ma gandesc la un numar cu care sa descriu universul, o sa astept pana cand tehnologia scoate motorul superluminic, stasis pod-ul(nu ma duce mintea la ora asta sa o traduc bine, ca n-am baut cafeaua) sa exploreze cineva uman mai departe de Luna.
Cine stie poate peste 1000-2000 de ani o sa-mi contactez un nepot din lumea celor care nu cuvanta printr-o tiganca magica, sa-mi spuna ce si cum si ce harem interplanetar are.
Trebuie sa aiba o margine, infinit este o caracteristica prea mare.

| AlxMro a răspuns:

Universul, poate fi asemanat cu o "cusca" unde noi suntem captivi. Si daca este finit, oare dincolo de univers este "nimic"?

| AlxMro a răspuns:

" Imaginați-vă un balon pe care sunt lipiți niște nasturi. Pe măsură ce sufli în balon, nasturii se îndepărtează tot mai mult unii de alții, deși sunt lipiți de suprafața balonului." @Wales, in cazul universului cine sufla in "balon"?

| Laura a răspuns:

Eu "cre-d" că este în expansiune infinită.

| Eღilia62 a răspuns:

Eu cred ca este foarte mare dar inca nu e infinit.El inca se va marii pana ajunge la infinit.Si cum infinitul e infinit, nu putem sa-i dam de capat decat daca-l ajungem din urma(peste vreo 100000000000000 de ani sau nici atunci, ca se distruge Pamantul in 2012 big grin )

| Filip23 a răspuns:

Cam cum ai vedea marginea?

| alinnephilim a răspuns:

Ma simt incapabil sa iti dau un raspuns precis. Universul este foarte mare, la fel si pamantul. Pamantul este o gazda este ca o ciupercuta in univers. Poate ca universul nu este infinit, dar cu siguranta nu are margini happy este o intrebare prea maaaaaaaare si prea complexa sa-ti pot raspunde cum trebuie

| picolini a răspuns:

Mi-am pus si eu intrebarea asta de multe ori, insa eu nu cred ca Universul e infinit... Parerea mea este ca Universul e ca un inel, nu are capat nici sfarsit dar intr-o anumita directie, deoarece intotdeauna te intorci in acelasi punct. Asta este teoria mea, poate savantii au alte teorii

| Damon_8513 a răspuns:

Eu cred ca este finit, doar ca noi nu am descoperit mariginle.

De ce un nou magellan? poate vine amerigo vezipapucii.

| Daniel97 a răspuns:

SPatiul este infinit, nu si Universul, Univerul este in continua dezvoltare, marindu-si dimensiunile in continu.

| RazvanRzv a răspuns:

Eu din cate stiu universul este in continua dezvoltare. adica vreau sa spun cael tot creste. plus de asta mai exista teoria gaurilor de vierme care te duc in alte galaxii etc. oricum noi de abia am trimis niste sonde in spatiu. asa ca mai avem pana sa ajungem la astfel de performantewinking

| costik a răspuns:

Una stiu precis ca exista inca multe lucruri pe care oameni nu le pot lamuri de aceea ele si sunt numite mistere. Oameni mereu cred in ceea ce e mai usor de lamurit pina nu se gaseste un raspuns pentru tot.

| Scarlett_2449 a răspuns:

Multumesc pentru funda! happy si ma bucur ca am putut ajutawinking

| Cosminel101 a răspuns:

Universul nostru are 2 teorii...ori se mareste la infinit ori este deja infinit. daca se mareste la infinit atunci poate este posibila teoria Bigbangului deoarece e in expansiune continua ca o bula. daca este deja infinit si nu are niciun capat atunci bigbangul nu a fost produs.dar in schimb ar putea exista pamanturi sau sisteme solare sau galaxi etc identice cu al nostru deoarece atomi ar trebui sa se poata aranja doar intr-un numar finit de moduri.deci ar rezulta in repetare.eu unul cred in teoria expansiunii universului la infinit nu in cea in care este deja infinit desigur acesta fiind creat de Dumnezeu