anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am nevoie de niste pareri despre cum ar trebui sa procedez. Curand fac 18 ani, locuiesc cu parintii. Tin sa precizez ca nu exista probleme pe partea materiala si ca sunt o eleva cu note mediocre, media anuala fiind peste 9, 40.
Parintii mei nu au incredere in mine deloc, ma verifica unde si cu cine sunt chiar daca le spun inainte de a pleca de acasa. Nu ma lasa sa stau mai tarziu de ora 21:30 si nici sa ies la ora 20:00 din casa. Seara la ora 23:00 trebuie sa dorm. Nu am voie sa merg nicaieri, nici macar in oras, in centrul judetului cu RAT-ul. Nu ma lasa sa plec din orasul in care stam. Sa nu mai spun ca bani nu prea primesc. Nu am trecut peste cuvantul lor ca sa ii fac sa nu aiba incredere in mine. As fi vrut si eu sa ma distrez macar aceasta vara pentru ca in toamna intru clasa a XII-a si nu o sa ies deloc... Nu stiu cum sa ii fac sa ma lase putin mai libera. 18 ani fac vara aceasta. Tin sa precisez ca nu am mai iesit din casa de o saptamana pentru ca nu sunt de acord cu mersul la piscina, iesiri seara si alte activitati specifice varstei.
Orice parere este buna! Sper sa ma ajutati, chiar si cu o vorba buna! happy

4 răspunsuri:
| Andreeush a răspuns:

Poate o să îți acorde mai multă libertate după ce faci 18 ani.

| irezistibilul a răspuns:

Buna!
Daca parintii tai nu au incredere in tine deloc ma lasa sa ma gandesc ca ai facut ceva ce le-a facut sa piarda increderea in tine. Parintii sunt foarte buni si foarte protectori cu copii lor. Totodata, tine cont de multe factori: coronavirus, boschetarimea, vagabonteala si toate cazurile ce se intamplau si se intampla seara, pedofili, barbati disperati, beti... si asa mai departe.
Si eu cand o sa am copii o sa am mare grija cu ei, si foarte atent. Evident nu o sa ii tin inchisi in casa, ci o sa le las putina libertate fiindca pana la urma sunt copii, iar si eu sunt si am fost copil si stiu prin ce am trecut si cum a fost. Tine minte oricum ca mami si tati tau mereu o sa te intrebe "Unde te duci ma?" rolling on the floor
Am scris "ma" pentru ca cunosc prietene carora parintii le spun si "ma", chiar daca sunt fete. Eu pana la varsta de 18 ani eram ca tine, si mie mami imi spunea "Ba daca nu vii acasa la ora 21-22 maxim te umflu" rolling on the floor
Si la ora aia veneam, iar dupa ce am implinit 18 ani mi-au lasat si mai multa libertate, mai mult spatiu. Acum am 20, iar mami mereu ma intreaba "Unde te duci ma?" rolling on the floor, eu ii raspund mereu cu "Pe afara mami" iar ea "Nu sta mult" laughing
Sunt si zile in care ma intorc la 4-5 dimineata de afara, dar nu imi mai zice nimic pentru ca a vazut ca m-am intors intreg acasa. Cu toate astea, trebuie doar sa ai rabdare si o sa vezi ca, peste cateva luni si tu o sa ai mai mult spatiu, mai multa libertate. Incearca mereu sa iesi cu multi prieteni (si barbati si femei) si atunci cand iesi ii spui la parintii tai sa stea linistiti pentru ca nu iesi singura sau doar cu o prietena ci cu mai multi prieteni. In felul asta crede-ma ca parintii tai o sa aiba mai multa incredere in tine si o sa se simta mai linistiti fiindca iesi cu multe persoane de incredere(daca asa este, asa este nu?) si o sa se simta mai linistiti ca persoanele acelea au grija de tine si te protejeaza in cazul in care se prezinta situatii neplacute.

| kiraaa20007 a răspuns (pentru irezistibilul):

Nu m-a deranjat faptul ca intreaba, eu oricum le spun cu cine ies si pe unde merg fara sa intrebe. Ideea e ca niciodata nu ies singura, de multe ori ies cu persoane in care mi-au spus ca au incredere, de cele mai multe ori persoanele respective fiind baieti pe care ii cunosc ai mei de ani buni. Nici eu, dar nici ai mei nu cred in acest virus, deci nu are legatura...

| irezistibilul a răspuns (pentru kiraaa20007):

Trebuie doar sa mai ai putina rabdare, odata ce o sa implinesti 18 ani o sa ai mai multa libertate. Oricum cand te intreaba unde te duci, cand te suna, tot, tu sa ii raspunzi mereu intr-un mod respectos si cu calmitate. Niciodata sa nu ridici tonul la ei oricat de mult te-ar certa fiindca ei ti-au dat viata si trebuie sa le porti mereu respect orice ar fi.
In plus, crede-ma ca odata ce asculti mereu de ei, vede ca te intorci mereu la ora pe care au stabilita de ei, odata ce ii asculti mereu dupa un timp o sa te lase mai libera pentru ca esti ascultatoare si o sa prinda mai multa incredere in tine. Cel putin asa a fost la mine, i-am ascultat si mereu continui sa ii ascult indiferent de varsta, iar ei mi-au multimit faptul asta cu ascultatul prin a imi lasa mai multa libertate. Toti parintii isi doresc ca, copii lor sa fie fericiti, sa faca miscare eccetera, in plus te si lasa sa iesi, continua asa sa iesi si sa ii asculti, si cu timpul o sa te lase si mai mult pe afara happy