| bibisorBB8 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a 8-a si am o problema destul de mare, poate exagerez. Mereu am dorit sa merg pe psihologie, deoarece consider ca am calitatiile necesare si intotdeauna m-a atras. Chiar mi-a placut si inca imi place acest lucru. La scoala am note de 10 pe linie si nu ma laud, ca daca stam sa ne gandim, spre exemplu, la clasa de chimie, daca as fi fost cu niste colegi care erau toti echilibrati in jurul notei de 8-9, probabil eu as fi fost cea care ar fi avut un 7, 50 (in mare parte datorita profesoarei de la care nu inteleg nimic, dar sarim peste). A venit si inevitabila intrebare "Pe ce profil te-ai hotarat?" de la parintii mei. Am raspuns ca ma axez pe stiinte sociale (deoarece vreau psihologie), la care parintii mei, mama in special, au reactionat urat, urmand reprosurile: "Cum adica!? Copil ca tine, sa mearga pe stiinte sociale, ai innebunit?!" (nu s-a referit ca nu as fi buna, dar ea traieste cu impresia ca de la nastere eu devin presedintele unei tari (sarcastic vorbind) si intotdeauna standardele mele scolare si in viata de zi cu zi, au fost aplicate de ea). Pe scurt, a iesit urat, discutia terminandu-se cu "Mergi pe mate-info, nu discutam." Personal, ma descurc la matematica cu brio, am ce am cu algebra dar geometria e ok, insa nu ma compar cu elevii care sunt adevarat facuti pentru acest profil, nu sunt eu copilul bun in toate, iar mama nu realizeaza acest lucru. There's more to the story, dar cam asta este ideea. Mai am 7-8 luni pana dau examenul si nu pot sa ma apropii de ea fara ca sa zica "Nu avem ce discuta." M-am gandit si la varianta sa bifez liceul cu acest profil primul, dupa care stiinte ale naturii si in final mate-info, fara sa stie ea. Nu imi mai doresc sa o las sa ma controleze, fara macar sa imi asculte opinia. Inteleg ca imi vrea binele si ca "mate-info este viitorul" dar pe bune ca mate-info nu este singurul profil din lumea asta. Again, cel mai tare ma deranjeaza ca nu vrea sa ma asculte, iar tatal meu nu stie