| DjSannan a întrebat:

Buna ziua as mai dori niste sfaturi dar sa fie serioase si adevarate,aici ma refer la o masina pe care as dori sa o achizitionez in viitorul apropiat si as dori sa ma informati care dintre urmatoarele modele de masini pe care vi le voi prezenta sunt mai usor de intretinut,fiabile,nu se strica asa repede,consumul si tot ce credeti voi de cuviinta ca ar mai trebui sa stiu:
aici aveti aceste modele repet doar dintre aceste modele as dori sa cumpar masina, nu doresc alte marci.

OPEL ASTRA:

https://upload.wikimedia.org/......_front.JPG



http://opel.worldcarmodels.net/......a-cars.jpg

RENAUL LAGUNA:

https://upload.wikimedia.org/......r_2004.jpg


http://www.dezmembrarimasini.ro/......RPYQYo.jpg

FORD FOCUS:

http://www.masiniieftine.ro/photo/2998.JPG


http://www.ebursaauto.ro/......s/poze.php

VW PASSAT:

http://olx.ro/......3UtpC.html


http://www.ebursaauto.ro/......d/poze.php

Multumesc frumos tuturor celor ce ma vor ajuta

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Sa o luam in ordinea data de tine:
Astra H: caroserii rezistente, aspect ok, tinuta de drum sportiva, piese ieftine, confort mediu.
Cu Renault Laguna n-am avut de-a face, stiu insa ca motoarele Renault sunt foarte reusite, dar piesele si manopera sunt in general scumpe, mai ales la modelele mai sofisticate, precum Megane si Laguna.
Ford Focus: confort extrem, stabilitate si totodata sportivitate, foarte mult spatiu pentru pasageri (atat in fata cat si in spate), motoare reusite, intretinerea nu e scumpa, dar costa mai mult decat la Astra sau Golf, insa se si simte peste cele doua, da senzatia de masina premium.
VW Passat: confort ok, caroserie buna, motor recomandat 1.9 TDI, puternic si fiabil. Insa e complicata inutil, ofera acelasi lucru ca si un Golf 4 1. 9TDI, dar intretinerea e de 3 ori mai scumpa, din cauza constructiei neinspirate. Mecanica foarte greu accesibila. Piesele nu sunt foarte scumpe, dar sunt multe consumabile, iar manopera e complicata, deci costa mai mult. Nu ofera nimic deosebit fata de Focus.
Dintre toate astea, as alege Opel Astra H, dar cu motorizarea 1.6 sau 1.8, pe benzina. Pentru ca e cu o generatie mai sus, fata de restul modelelor pe care le-ai aratat.
Nu recomand nici o masina diesel de vechimea acestora. Opel, Renault si Ford, au folosit injectii common-rail pe aceste modele, care rezista mai putin in timp. Nu poti folosi o masina cu motor CDTI, DCI sau TDCI, la naveta prin oras spre servici, si doar 2000km pe an la drum intins, cand mergi in concedii. Masinile astea au nevoie de motorina buna (la noi in tara nu prea e buna), si mers mai liber, nu stat la semafor si ocolit gropi, cum e la noi. Prinzi o motorina mai proasta iarna, circuli 100km cu motorul rece prin oras, si ai de dat mii de lei noi, ca sa inlocuiesti injectoarele si pompa de inalta presiune. Passat cu motorul 1.9 TDI are injectie putin diferita, cu pompe-duse, nu e la fel de pretentios ca si celelalte, dar tot face destule figuri. 2.0 TDI e cel mai prost motor diesel scos de VW, iar ultima optiune e 2.5 TDI, cu impozit enorm, si o gramada de probleme tehnice si la alea. Cand pornesc la rece, suna ca niste tractoare.
Deci, iti recomand Opel pe benzina, ai putere ok, stabilitate, fiabilitate, piese si manopera ieftine.

49 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

Pai gasesti si break-uri, iar modelul a inceput din 98 si s-a facut pana prin 2005.
Eu ti-am dat doar o idee, sa vezi cum arata, si ce preturi au.

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da 300 cu tot cu inmatriculare taxe si altele si doar break si minimul anul sa fie 2000

| DjSannan explică (pentru DjSannan):

Da e ok si multumesc oricum eu vreau sa fie buna cat de cat la pretul sau pana in 3000 acuma vedem ce gasim, si abia in decembrie o sa pot lua, oricum daca ai ceva oferte sau sti ceva te rog anunta-ma, dar nu numai opel ci dincare am spus eu in acele linkuri multumesc

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru DjSannan):

Ce-mi arati tu in linkuri sunt tomberoane, nu masini. Decat sa dai bani pe alea mai bine mergi pe jos, macar ajungi la destinatie laughing Un Laguna din 2000 are deja 16 ani, aia nu mai e masina.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Asta s-o cumpere ca s-o duca direct la casat prin programul rabla. Un cazan de 19 ani...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

La 1500e, ai o recomandare mai buna?
Sa ne dam inteligenti n-are rost, cazanele din generatia 2000 sunt suficient de evoluate incat sa ne care fara evenimente, intr-un oarecare confort si siguranta, mai ales la nivelul nostru de trai, si infrastructura de care dispunem.
Apropo... Tu ai masina personala? Din ce an e? Banuiesc ca dupa 2012.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

Pe langa Opeluri, poti sa mergi pe Ford si Renault, dar nu stiu ce gasesti in bugetul tau. Megane II e foarte reusit, dar cam scump la piese. Pe ala ai cheltui tot bugetul, iar problema e ca majoritatea sunt in Romania de noi, deci trebuie sa le platesti timbrul de mediu, ca sa le treci pe numele tau.
De la Ford, ajung iar la Focus, care e foarte ok ca masina, dar la alegerea motorizarii nu stiu ce sa zic. 1.8 TDDI e rezistenta, 1.8 TDCI e mai performanta, dar foarte sensibila. Motoarele pe benzina nu prea le cunosc, dar nici n-am auzit sa se planga cineva de ele.
Daca iti faci curaj sa cumperi o masina diesel, in bugetul tau te incadrezi foarte bine la Astra G 1.7 DTI/CDTI sau Ford Focus 1.8 TDDI/TDCI. Focusul e cel mai bun, dintre cele doua, fiind puternic si confortabil.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da cum sa recomanzi masini la 1500 Euro? Tu nu vezi ca eu le zic sa-si ia mai bine un frigider la banii aia? Eu pot sa vreau masina si la 100 Euro... Tu trebuie sa ma trimiti la plimbare, nu sa-mi dai sperante false.
Cum sa te care in siguranta si fara evenimente o masina din anii 2000? Vrei sa spui ca nu se descompune pe sosea poate... Dar niciodata nu poti fi sigur ca pleci cu ea in tara 2000-3000 km si nu ai nevoie de un service. Daca sustii contrariul inseamna ca esti total pe langa ce inseamna condusul. Una e sa faci naveta Suceava-Gura Humorului si alta e sa pleci in tara la contactat clienti si sa faci Cluj-Timisoara-Sibiu-Constanta-Galati. Crezi ca eu n-am patit destule asa incat sa nu mai recomand vechituri? Ce crezi ca zice clientul de la Constanta cand tu esti in service la Timisoara la data stabilita pentru intalnire? Zice ca o sa cumpere de la altcineva care e la el in oras si-l poate onoroa cu prezenta ori de cate ori are nevoie, asta zice...

P.S: N-am masina personala, nu am nevoie de asa ceva cand eu in permanenta sunt la volan in interes de serviciu, inclusiv in weekend.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Stai putin... A zis baiatu' cumva ca e agent de vanzari la societatea lui, si are nevoie de o masina care sa-l duca prin turneele tale?
Tu conduci Logan pe firma, n-ai masina ta, si totusi te bagi in discutii. Ai recunoscut ca nu stai pe sub masini, si totusi dai din pleasca precum ca Passatul e mai avantajos, decat un Opel, cand tu n-ai treaba cu masinile astea, nu stai in service sa le vezi punctele slabe, si n-ai avut niciodata masina ta.
Tu chiar crezi ce spui? Asa tare te plictisesti?
Vis-a-vis de masinile din 2000 care "se descompun pe drum". Am un vecin cu o firma de curierat extern, cu flota de Sprintere cel mult din 2003, si are belele mici si rare cu ele (daca zici ca si tu faci turnee, stii ca fara probleme nu se poate, dupa un numar de km, iar masinile noi sunt alea din showroom).
Tu poti sa te consideri responsabil de costul asigurarii RCA pentru tineri, cu altceva nu te poti lauda, in domeniul auto, ca agent de vanzari.
Schimba cateva masini pe banii tai, dupa aia sfatuieste-i pe ceilalti in situatia asta, nu vorbi pe langa subiect.
Si mie imi place shaorma, dar pe aici lumea vrea discutii pe un subiect anume, nu ne cere sa ne laudam ca dormim la service si conducem toata ziua ca sa primim salariu.
La mine vin si soferi de tir, si nu se baga peste mine, cu experienta in autoturisme, te bagi tu, vanzator de gume en-gros.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Tot parcul auto este cumparat din banii mei, eu le fac mentenanta, eu le distribui la oamenii muncii. Eu n-am masina mea, am masinile mele doar ca sunt inmatriculate pe societate comerciala si nu pe persoana fizica.
P.S: Nu traiesc din salariu.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

N-am ce spune, chiar pari om de afaceri, la cat stai pe TPU.
Eu imi puneam intrebari cum scrii tu atatea raspunsuri, cand conduci tot timpul, inclusiv in week-end... Si acum mai esti si patron.
Ma duc sa cumpar si eu Porche... Ba nu, ca e in plin scandal VAG-u... Ma duc sa-l negociez pe Tiriac.
Te salut.

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Probabil tu esti plin de bani de zici ca o masina la 2000 - 2500 euro e tomberon, eu vad multa lume cu masini din anul 2000, 2002, 2003, 1998 si circula cu ele chiar destul de bune si nu se plang

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Timbrul de mediu nu il mai platesti daca propietarul la platit si nu la recuperat

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu stiu ce idei ai tu, din moment ce nu ai masina personala atunci nu ar trebui sa dai cu parerea, una e sa ai masina de serviciu si alta masina personala, eu am avut si masina din 1998 si am mers cu ea aproape 300000 km prin tara si strainatate si nu m-a lasat la greu si nu doar una ci am mai avut cateva marci.

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Pai ai parc de masini dar diferenta e ca nu le conduci si nu sti ce pot acele masini, din moment ce citesti pe forumuri sau site-uri si vi aici si dai cu parerea asta nu e un raspuns, raspunsul il dai din propie experienta de condus

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

Da, timbrul se plateste o data pentru fiecare masina, atunci cand ajunge la inmatriculari.
Megane-urile sunt in tara de noi, incepand cu 2001-2002, iar majoritatea ori le-au tinut pana in prezent, ori au schimbat proprietarul o data, dar inainte de 2013, de cand se cere timbrul pentru toate masinile.
Doar daca gasesti Megane adus din strainatate dupa 2007, la care s-a platit o taxa de inmatriculare/taxa de poluare/timbru de mediu, nu mai trebuie sa il platesti, cu conditia sa nu fie recuperata taxa, prin proces.

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Megane prea putin probabil sa imi iau, dar nu se stie o sa vedem

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru DjSannan):

Din moment ce am parc auto tragi si singur concluzia ca merg cu ce masina vreau cand vreau asa ca nu poti spune ca nu le-am condus ca e fals.

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu am zis ca nu ai condus, dar nu ai mers cu o masina mult timp ci le schimbi la asta m-am referit si atunci nu ai de unde sti cu adevarat ce poate