| DjSannan a întrebat:

Buna ziua as mai dori niste sfaturi dar sa fie serioase si adevarate,aici ma refer la o masina pe care as dori sa o achizitionez in viitorul apropiat si as dori sa ma informati care dintre urmatoarele modele de masini pe care vi le voi prezenta sunt mai usor de intretinut,fiabile,nu se strica asa repede,consumul si tot ce credeti voi de cuviinta ca ar mai trebui sa stiu:
aici aveti aceste modele repet doar dintre aceste modele as dori sa cumpar masina, nu doresc alte marci.

OPEL ASTRA:

https://upload.wikimedia.org/......_front.JPG



http://opel.worldcarmodels.net/......a-cars.jpg

RENAUL LAGUNA:

https://upload.wikimedia.org/......r_2004.jpg


http://www.dezmembrarimasini.ro/......RPYQYo.jpg

FORD FOCUS:

http://www.masiniieftine.ro/photo/2998.JPG


http://www.ebursaauto.ro/......s/poze.php

VW PASSAT:

http://olx.ro/......3UtpC.html


http://www.ebursaauto.ro/......d/poze.php

Multumesc frumos tuturor celor ce ma vor ajuta

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Sa o luam in ordinea data de tine:
Astra H: caroserii rezistente, aspect ok, tinuta de drum sportiva, piese ieftine, confort mediu.
Cu Renault Laguna n-am avut de-a face, stiu insa ca motoarele Renault sunt foarte reusite, dar piesele si manopera sunt in general scumpe, mai ales la modelele mai sofisticate, precum Megane si Laguna.
Ford Focus: confort extrem, stabilitate si totodata sportivitate, foarte mult spatiu pentru pasageri (atat in fata cat si in spate), motoare reusite, intretinerea nu e scumpa, dar costa mai mult decat la Astra sau Golf, insa se si simte peste cele doua, da senzatia de masina premium.
VW Passat: confort ok, caroserie buna, motor recomandat 1.9 TDI, puternic si fiabil. Insa e complicata inutil, ofera acelasi lucru ca si un Golf 4 1. 9TDI, dar intretinerea e de 3 ori mai scumpa, din cauza constructiei neinspirate. Mecanica foarte greu accesibila. Piesele nu sunt foarte scumpe, dar sunt multe consumabile, iar manopera e complicata, deci costa mai mult. Nu ofera nimic deosebit fata de Focus.
Dintre toate astea, as alege Opel Astra H, dar cu motorizarea 1.6 sau 1.8, pe benzina. Pentru ca e cu o generatie mai sus, fata de restul modelelor pe care le-ai aratat.
Nu recomand nici o masina diesel de vechimea acestora. Opel, Renault si Ford, au folosit injectii common-rail pe aceste modele, care rezista mai putin in timp. Nu poti folosi o masina cu motor CDTI, DCI sau TDCI, la naveta prin oras spre servici, si doar 2000km pe an la drum intins, cand mergi in concedii. Masinile astea au nevoie de motorina buna (la noi in tara nu prea e buna), si mers mai liber, nu stat la semafor si ocolit gropi, cum e la noi. Prinzi o motorina mai proasta iarna, circuli 100km cu motorul rece prin oras, si ai de dat mii de lei noi, ca sa inlocuiesti injectoarele si pompa de inalta presiune. Passat cu motorul 1.9 TDI are injectie putin diferita, cu pompe-duse, nu e la fel de pretentios ca si celelalte, dar tot face destule figuri. 2.0 TDI e cel mai prost motor diesel scos de VW, iar ultima optiune e 2.5 TDI, cu impozit enorm, si o gramada de probleme tehnice si la alea. Cand pornesc la rece, suna ca niste tractoare.
Deci, iti recomand Opel pe benzina, ai putere ok, stabilitate, fiabilitate, piese si manopera ieftine.

49 răspunsuri:
| DjSannan explică:

Primul link nu merge asa ca il inlocuiesc cu acesta https://upload.wikimedia.org/......_front.JPG

| DjSannan explică:

La renault laguna primul link nu merge il inlocuiesc cu acesta https://upload.wikimedia.org/......r_2004.jpg

| DjSannan explică:

Nu stiu ce se intampla de nu merge linkul la renaul laguna primul link sa il postez este model din 2005 break

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Https://upload.wikimedia.org/......_front.JPG Deci ai alege acest model de opel? Dupa acest model imi recomanzi Ford focus?

| DjSannan explică (pentru DjSannan):

Adica cel din primul link opel astra?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Evita Opiel, sunt foarte proaste. Recomand Laguna sau Passat, Focusu e din clasa compacta.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ba, de la o vreme te lasam in pace, dar prea te dezlantui.
Tu erai ala care zicea ca Opel sunt proaste, ca ai vazut un Rekord din '80 la care mergea greu contactul?
N-o fi Opel cea mai fiabila si performanta marca, dar peste VW clar sunt. Sa recomanzi Passat unuia care intreaba pe poze ce masina sa-si cumpere... Te-ai gandit putin la situatia lui? Ai stat pe langa un Passat, de-a lungul timpului, sa vezi cati bani scoti din buzunar? Eu am mers cu Nissan Primera de la firma, la vulcanizare, sa-i puna cauciucurile de iarna, si am platit in jur de 30 de lei, cu tot cu echilibrat. Apoi, la cateva ore, am mers cu Passatul, si m-a taxat dublu. L-am intrebat de unde tariful asta, si el a justificat "pai ce masina e asta?". Ma rog, asta a fost jecmaneala, dar Passatul ofera acelasi lucru ca si Golful, e doar o idee mai confortabil (dar cat un Megane niciodata), si platesti peste tot cat pentru o masina premium. Cand veneau Passaturi in service la distributie sau alte interventii pe la motor, prima data intrau la noi, la tinichigerie, si se umfla factura, pentru demontat botul. Pe Golf ai aceleasi motoare ca si pe Passat, oricum ceva mai ok ca 1.9 TDI nu exista, iar pe Golf ridici capota si poti sa faci RK motorului linistit, il scoti afara intr-o ora, fara sa demontezi nimic. Plus ca Golful are suspensia mai simpla, schimbi bucse si pivoti la aia in cateva ore, in conditiile in care la Dacia 1310 (aia vestita ca o repara oricine), dureaza o zi. La Passat dureaza ceva, fiind 8 brate, iar 'scorul' e in jur de 200 de lei/bucata.
Revenind la Opel, e la fel de simplu ca si Golful, si merge mai bine ca Passatul. Plus ca la 'Opiel', cum ii zici tu, motorizarile sunt la fel de reusite ca ale Renault-ului, cand cumperi un Opel nu trebuie sa faci ancheta de o luna, ca la VW, sa afli care motoare sunt foarte dezastru, si care merg, ca in final sa ajungi la lista timida pe care ti-o pot zice eu de pe acum: 1.0 benzina, 1.4 8v, 1.6 8v, 1.4 TDI, 1.9 SDI/TDI, 1.8 T/TSI, 2.0 benzina. Astea-s cele mai bune motoare de la VW, dar problema e ca sunt din generatia 2000, cu tehnologie Tractorul Braşov. In prezent nu ai ce VW sa cumperi, fara riscul de a fi o porcarie. TSI-urile de la 1.0 pana la 1.4 sunt declarate de presa si posesori, fara jena, a fi cele mai proaste motoare de pe piata, la ora actuala, iar diesel-urile sunt implicate in marele scandal Dieselgate, iar RAR-ul a si blocat omologarea lor in tara (ii felicit pentru asta).
Cu Renault zici ca ai experienta, daca conduci Logan de atata timp, nu inteleg de ce spurci Opelul, cand e la fel de reusit ca Reno, doar un pic mai sobru, pentru a fi ieftin la intretinere.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

Da, modelul ala. E Astra H. Dar nu iti recomand motorizarile diesel, pentru tara noastra nu sunt potrivite. Cel mai ok e 1.6 Twinport (pe benzina), il poti folosi si in oras, si la drumuri lungi.
Focus e cam mare, motorizarile diesel, la fel, nu prea le recomand la noi in tara, mai ales la mana a 2-a.
Daca vrei ceva diesel, mai bine faci un efort si cumperi un Logan nou, 1.5 dci. Vreo 200. 000km n-ai treaba cu el, cu conditia sa il alimentezi cu motorina buna, si sa-i schimbi consumabilele la timp, cu unele de calitate, la mecanici buni.

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La ce te referi ca Focus e prea mare?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

E in clasa compactelor (adica cum e Golf, Astra, Clio, Aveo), dar la dimensiuni se simte foarte mare, e cel putin cat Passat, mai ales daca vorbim de break. La greutatea exacta nu stiu cum sta, dar am condus multe, si sunt greoaie. Au nevoie de motoarele diesel, pentru consum decent, si ceva performante. Iar motoarele diesel nu prea le recomand, sunt TDCI de prin 2001 incoace, polueaza mai putin, trag mai bine si consuma mai putin, dar se strica brusc, fara atentionare. E suficient sa alimentezi odata o motorina cu apa, sau cu ceva reziduri, sau sa te prinda iarna cu motorina cumparata vara, ca se blocheaza injectoarele, eventual se duce si pompa de inalta presiune, si arunci mii de lei pe reparatii, pentru o masina de 2500euro.
Masinile pe benzina au intretinerea mult mai ieftina, iar defectele sunt de cele mai multe ori banale, se repara repede, cu piese de cel mult 500 de lei, nu 2000 de lei pompa + 1200 de lei injectoarele, cum e la diesel.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Omule, Opiel sunt masini Low Cost care fac concurenta Daciei si Fiatului. Cum sa zici despre ele ca sunt masini sportive si rezistente? Si sa le mai si compari cu Passatul care este aproape Audi (si n-are nicio treaba cu Golful, apropo) Opiel Astra G pe care-l mai laudai nici macar nu s-a vandut in vestul Europei, este o masina strict pentru piata Estica ca si Fiat Albea. Renault au intr-adevar motoare si cutii superioare VAG dar Opiel in niciun caz... Iar sa zici despre cazaturile de la Opiel ca sunt masini sportive laughing))) Poate te referi la Insignia care este singura masina adevarata de la ei... restul se fac in Turcia si Far East si nu au treaba nici cu confortul nici cu stabilitatea nici cu fiabilitatea si nici cu siguranta. Hai sa spulberam mitul ca Opiel este o masina nemteasca si deci e rezistenta ca nemtii stiu sa faca masini. Este o marca americana care produce in Asia.

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Daca nu gasesc Opel astra H cumva, atunci care e urmatoare masina pe care mi-o recomanzi?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru DjSannan):

Ia Vauxhall Astra. Poate o fi facut in Anglia (desi ma indoiesc)

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Aici laudam Astra H, nu G. Unde s-a vandut, si unde nu, nu stiu, cert e ca e plin de ele.
Tu spui un hau-hau, eu nu simt masina sub mine cand ma dau cu cele 8 brate de Passat/Audi, cum simt cand ma dau cu un cazan ieftin de Astra.
Iar iti aduc aminte, eu vorbesc din experienta. Tu iti spui parerea.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Care experienta? Cati km ai tu la activ de cand ti-ai luat permisul?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Experienta in condus DIFERITE MASINI.
E greu sa-ti estimez cati km am la activ de cand am luat permisul, fiind facuti cu mai mult de 10 masini. Ca idee, am facut si taxi, si trecusem de 30.000 pe Megane, in cateva luni. Asa, doar CA IDEE.
Eu ma laud ca am avut ocazia sa testez multe masini, nu ca am condus nu-j-cati km. Am permisul de 4 ani si ceva, inca nu ma pot lauda cu milioane de km.
Daca voiam sa am numar mare de km, ma faceam sofer, si laudam Golf ALH acum, ca merge cu motorina din basculanta.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu de alta, dar multe masini am condus si eu. Si inca d-astea noi, nu din secolul trecut. Nici n-am prea mers cu fiare ca nu-s genu care sa stea tot timpul pe sub masini. Am alte lucruri mai importante de facut.

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Salut tu ce masina imi recomanzi atunci?

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Tu imi recomanzi Opel astra H, in caz ca nu gasesc atunci ce alta masina imi recomanzi?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru DjSannan):

Eu zic sa iei Passat-ul iar daca nu atunci Laguna.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

Ti-am zis, Logan nou ar fi o solutie sigura.
Dar depinde si de ce bani dispui. Pentru Logan nou trebuie sa pregatesti aproape 7000e, cu tot cu un voucher.
Nu mai recomand diesel-uri vechi, sunt pline de surprize, si platesti de 10x diferenta de consum, in piese si manopera. Plus ca avem o tara cu sute de mii de service-uri, dar numai cateva mii de mecanici (am estimat la misto, nu sunt de la statistica). Mergi cu un VW, stiu sa-ti zica ca "asa mai face ele". Mergi cu un Ford, abia stiu sa-i ridice capota. Si bineinteles, nu zic "ba, nene, nu le am". Isi prind nasul, te pun sa scoti banul, desi sunt pe pista gresita, iar problema e in cu totul alta parte.

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai o sa dispun de maxim 3000 euro

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

De care passat si de care laguna?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru DjSannan):

La 3000 de euro nu-ti iei nici Passat nici Laguna din pacate. Orienteaza-te spre un Logan second hand.

| DjSannan explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Cum sa nu iau, am vazut destule pe site-urile auto, ti-am zis nu imi place loganul, am fost sofer de taxi pe logan si stiu cum e

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru DjSannan):

3000e cu tot cu inmatriculare?
In cazul asta iti recomand Astra G, pe la 1500 cumperi una 1.6 benzina cu acte pe Romania si taxa nerecuperata, iar restul ii pui la pusculita pentru ceva mai nou, cand o sa fie cazul.
Cu ocazia asta 'incerci' si Opelurile, sa vezi daca-s cum zice colegul, sau cum zic eu.
Asa ceva iti recomand: http://olx.ro/oferta/opel-astra-1-6-taxa-platita-ID4HorI.html#b015fc0448
http://olx.ro/oferta/vand-opel-ID4MRjC.html#b015fc0448

| DjSannan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am uitat sa precizez ca limita la mine e incepand cu anul 2000 si doar break in linkurile care le-am expus la inceput sunt doar break masinile si doar pe benzina sa fie si da pana in 3000 cu tot cu inmatriculare si taxe si tot