anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

O complicata intrebare pentru minelaughing), am vandut opelul astra g-ul ala. am luat un golf 5, dus a fost si alalaughing, acum vreau am vreo 15 mii, un audi a4 din 2011, dar sa fie cu mai putini km. totusi, ce imi recomandati, puneti-mi si link-uri, si sa imi spuneti asa, ce e mai calumea si la viteza si la consum, benzina/motorina? Na voi stiti mai bine conducatorii de zi cu zi ai bolizilor sau masinilor obisnuite, astept niste raspunsuri calumea, nu de la amatoriwinking

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Gasesti diesel cu consum sub 5%... 1. 5dCI de la renault, din cate stiu eu coboara si el sub 5% extraurban, daca se merge intins.
Si mie imi plac mai mult benzinarele pentru o masina de umblat de colo-colo: pornire usoara, fara emotii, caldura destul de repede, sprint bun in oras si intretinere ieftina.
Dar un prieten cu Golf 4 ALH (1.9 diesel inj clasica) imi cam rade in nas; alimentam amandoi de 20-30 de lei (ca bossii rolling on the floor ). Eu mergeam cel mult jumatate de zi, el chiar o zi si jumatate (dar mai mult in relanti). Abia cand se plictisea de plimbat si dadea o talpa sa nu infunde masina, se aprindea becul de la motorina instant.
Deci nu cred ca trebuie peste 20. 000km, e eficient dieselul cam in orice mediu, chiar si pentru 10-20km pe zi.
Desi normal TDI-urile ar fi de folosit la drumuri lungi, fix acolo mi se pare ca se descurca la fel si una pe benzina. Si Skoda 1.6, si Loganul 1.4 consumau sub 6% extraurban. Pana si Dacia 1310 pe carburator cu motor uzat consuma sub 6% extraurban, consum la fel ca la diesel...
Dar pentru un oras ca al meu, unde se merge mai mult mixt decat urban, renteaza mult dieselul, fata de benzina. In afara localitatii e tot una.
Iar pentru naveta urbana, sunt de parere ca masinile mici + motor de capacitate adaptata greutatii e ideal. De exemplu Corsa C 1.0 sau 1.2 sau Punto 1.2, 1.1 sau ce capacitati mai au. Ce e sub 1.3 pe masina mica poate fi succes, se misca eficient, dar consuma putin. Ce e sub 1.0 deja nu mai e motor de masina, iar de la 1.4 in sus e risipa, consuma prea mult, si dezvolta o putere inutila caroseriei mici (exemplu Polo 1.4, care fuge bine dar e instabil, si consuma chiar si 6.5% extraurban, ca nu poate mentine o viteza de croaziera ideala pentru acel motor).

19 răspunsuri:
| express11 a răspuns:

Daca ai cinspemii, i-a o dacie.

| digital7shady a răspuns (pentru express11):

Daca nu, ia o carte.

| express11 a răspuns (pentru digital7shady):

Da,mai bine...pentru cultura generala.merci.nu m-am gandit.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E mai avantajos dieselul, ca ai putere + consum mic.
Nu stiu ce masina sa-ti recomand, ca n-am ajuns la masini atat de scumpe, ca sa-ti recomand ceva din proprie experienta, fara sa bat campii.
Depinde mult in ce regim intentionezi sa folosesti masina, si ce preferinte ai.
Analizeaza bine piata, inainte de a da banii pe masina, si nu te incurca cu motorizarile foarte mici care promit cifre mari. Singurele cifre mari sunt la consum.
Eu sincer la 15.000 as da cel mult 7-8000 pe o masina, si restul i-as baga in ceva mai putin "devalorizabil", cum ar fi in dotarea atelierului (in cazul meu), sau in casa.
Masina de 15.000, peste 4 ani valoreaza sub 10.000, chiar daca n-o folosesti decat 30-40. 000km si o intretii ca la carte.

| JohnnyBi a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Motorinarele devin utile ca si consum daca faci peste 20000 km/an in afara orasului. eu am un ford smax biturbo 2.0 diesel si o octavia 1.2 benzina si am consum mai mic pe skoda. + revizii de 400 ron nu de 800 + benzina mai ieftina. personal prefer benzina. fac 30000-45000km/an si scot cu benzinara 5.3 medie. motor mic totusi...la depasiri nu ajuta, dar am mers la mare 5 persoane + portbagaj de 600l plin ochi cu 4.4% happy. nu cred ca gasesti un diesel cu un consum la fel de mic, calculand ca diesel = 3000 euro in plus la pret...nu cred ca merita efortul.

| anonim_4396 explică (pentru JohnnyBi):

Fratilor, masina care o voi lua este de plimbare, nu de muncawinking bine munca. sa car o statie de nunta, si 2 boxe cel mult, maxim 150 kg. maxim, dar odata la 1 saptamana poate, iar de mers nu merg eu... 100.000 km vorba aceea. plimbari, excursii, adica vreau sa zic. ca am bani, nu stau sa muncesc deocamdata cu carca., ma gandeam la un audi a4 2.0 tdi, sau benzina, imi e greu sa ma hotarasc oricum din 2011, il scot la 15.000 garantat, si mai ieftin, si e audi tata, nu skoda, sau alte cacaturi.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru anonim_4396):

Dupa mine ai putea sa te c*ci in hAudi, sa-ti iei mai bine o Octavia 3.
Audi are intretinerea mai scumpa decat Skoda, si e mai stabil. In rest e acelasi ***, aceleasi motoare, ca tot de grupul VAG e facut, ca si Skoda, Seat si Volkswagen.
Vezi ca motoarele 2.0 TDI la origine au fost foarte proaste. Stiu ca sunt common-rail cele mai noi, insa cred ca la baza e motorul ce a echipat Touran, Passat si probabil si altele, si a fost un mare esec: consum exagerat de ulei, randament mic, si probleme tehnice ca la Daciile ceausiste.
P.S.: Daca iti doresti o limuzina, mai bine ai opta pentru Mercedes sau de ce nu, chiar si Volvo.
Eu cel putin, consider Audi o masina putin mai finisata decat un low-cost, dar la baza tot piesele de Volkswagen sunt. Ori ceva cu adevarat premium, ori un cazan ca oricare altul.

| JohnnyBi a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Cum ar zice fratele salam: Adevarat! rolling on the floor))

| JohnnyBi a răspuns (pentru anonim_4396):

Lol si audi si skoda tot acelasi lucru cu vw si seat. made by porsche de vreo 6 ani incoa. si pentru ce zici tu, eu as lua benzinara

| anonim_4396 explică (pentru JohnnyBi):

Jur ca imi pareti incepatori, cum mama dq. spuneti voi ca audi e pisat si etc, ba fratilor, voi ati avut audi de 13 mii de euro cel putin? Pai a4 din 2011 care chiar l-am achizitionat, si pot demonstra prin foto, va pi.e in fund ma pe astia cu vw si etc, ma baga in scaun de la viteza a 2-a, nu mai zic, astazi cand am iesit de la ultima proba de la bac, cu un scartait am iesit, dar se simte ca te baga in scaun, vai de voi, mari soferi sunteti, mai bine ma lipsesc sa mai pun intrebari de masini ca nu aveti idee ce vorbiti, auzi la voi, origine au fost foarte proaste, de aia doar cei mai smecheri au audi? r8/a8 aveti ma? Eu ma luam dupa niste prieteni sa tot imi iau audi dar nu stiam decare, acum imi dau seama ce soferi sunteti, consum oras, 6%, consum extra 5.5, daca ii dau 140-170 o tin numai asa, 7%.

| JohnnyBi a răspuns (pentru anonim_4396):

Cat timp nu e luat din banii tai cu munca ta orice zici = zero. si poti avea si motor de 8 litri, vs yamaha R1 a mea nu stii ce e acceleratia. am rupt sl63 amg, lambo aventador si nissar gtr. si asta ca altii nu au vrut liniute.

daca esti but si nu stii ca porsche a cuparat si vw si skoda si audi se seat...motoarele puse sunt aceleasi, interioarele seamana, etc. si eu oi avea skoda, dar e luata pe banii mei, nu pe ai parintilor. cat si R1 tot pe munca mea e luat

| anonim_4396 explică (pentru JohnnyBi):

Prietene, tu esti intr-o ureche sa inteleg, si acum sincer ti-o spun, cum dumnezeu sa nu fie din banii mei, cat timp eu lucrez ca oricare altul, la o firma de IT unde taicamio este director acolo+ hobby: cantatul la orga/reparatii statii de orga si boxe/amplificatoare, nu inteleg de ce zici ca cat timp nu stiu eu ce = 0, esti tu zero barat ca nu stii ce inseamna sa ai o masina de peste 10.000winking, tu 100% ai maxim de 6-7 mii dupa cum spui cu yamaha si cu sl63, si etc happy esti mic copilas, multumesc tuturor de raspuns.

| JohnnyBi a răspuns (pentru anonim_4396):

Lucrezi la taticuuu', ce induiosator. ia vezi un r1 cat e nou si du-te la taticu' si plangi

| anonim_4396 explică (pentru JohnnyBi):

Am zis ca lucrez unde este taicamio mai copilule, cat e ma nene un r1 15 mii de dolari nou deci nou, iar eu am dat 13.500 sh pe audi, ia compara tu preturile, iar audi-ul meu nou este 25.000 fara probleme happy esti mic copilas tati pe langa mine, iar r1-ul acela de 14 mii de dolari este din 2014 modelul nou, tu ai un jav la 5000 maxim maxim!

| JohnnyBi a răspuns (pentru anonim_4396):

laughing. 17000 euro nou, luat de nou. si skoda aia e 23000 luata de noua extra full. si eu nu lucrez la taticu', nu iau nimic sh. rolling on the floor. nu mai raspunde ca imi consumi timpul aiurea. du-te la tati si cere-i bani de masina si nu mai baga in seama adultii. cocalar cu audi luat de ta'su. esti sub limita pateticului

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JohnnyBi):

Da bre, da tu nu poti da scartz cu motorul dupa ce dai foaia goala la BAC smug
Si n-ai loc sa iei vreo 2-3 cocalari cu tine, sa le arati cum le pui viata in pericol.
La concursul de "scartz" ma bag si eu cu 1300-le. Am cutie cu rapoarte scurte + gume late si plasticate pe fata (aderenta ***), cand ma cocalaream cu ea, daca mai piscam si frana de mana lasam dungi negre 10 metri pe putin. N-are nimic de control al tractiunii care sa ma jeneze, si motorul desi e mic, face spectacol demn de parcarea liceelor agricole laughing
Acum na... Altfel e cand e Audi... Se pisa pe 'fraieri' aia cu VW, Skoda si altele, n-au visat aia asa motoare.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru JohnnyBi):

Bogdane lasa-i pe frustratii astia.Habar nu au sa faca o alegere si supa aia incearca sa dreaga busuiocul.Mai bine luai un 2.0 decat un 1. 2TSI pe o skoda chiar daca o cumparai cu un an sau doi vechime si 20.000-40.000 km.Dar ti-e frica si preferi de noua. Daca te-ar pune cineva sa alegi intre 3 skode si un Audi clar ai lua un Audi desi ai zice ca ai lua o skoda si pe restul le-ai vinde.Figurile astea obosite si rasuflate nu tin cu toate lumea, unii abia va permiteti jumatate din pretul masinii premium despre care discutati sau nici atat si va plangeti aici ca vai, are o masina mai ietina la baza. Oricum se cumpara multe piese de la diferite fabrici asa ca daca Mercedes si VW dau comanda la acelasi producator pentru caseta de directie sa zicem ce rost are sa mai modifice carcasa piesei doar ca sa scrie Porsche/Audi pe ea? Costuri suplimentare aiurea, nu mai bine investesc banii aia in altceva? Atat timp cat nu simti ca platforma si unele piese sunt impartite cu alta marca nu vad de ce te-ar deranja, pe tine te intereseaza sa ai masina cea mai buna raportata la concurenta in bugetul tau.Si oricum VW nu se compara cu Audi din mai multe puncte de vedere si vrumvrum e cam amator tinand cont ar avea si un service.Un site auto din Ro a gasit 2 piese pe care scria Audi in Porsche Macan 3. 0Diesel si cu siguranta ar fi gasit mai multe insa nu au desfacut masina.Imparte multe cu Q5 insa Buhnici si acel site si parca cei de la car buyerau spus ca e un Porsche adevarat, asta in versiunea diesel nu mai zic de benzina.Un vecin cu A4 2.0TDI 177 CP quattro din 2012 cu S-Tronic a condus un Passat din 2011 4motion DSG cu aceeasi motorizare si a zis ca nu s-a asteptat la atatea diferente.A4 e mai silentios, confortabil, sigur, frumos are un sunet al motorului ceva mai placut, trage bine chiar si la viteze mari, are materiale mai calitative si un sistem multimedia mai bun si nu mai zic de placerea de a butona un Audi.Fiecare buton iti confirma tactil si sonor comanda pe care vrei sa o efectuezi. Daca aipus mana pe un bton cam stii pe ce ai pu.Stiinta hapticii se numeste si am impresia ca e unica in lumea masinilor.Si ce sa mai spun, e un Audi pana la urma.Am condus mai multe masini scumpe si daca e vorba de tractiune integrala o prefer pe cea de la Audi.Ii pui diferential spate sport si poate sa faca si drift. http://www.youtube.com/watch?v=SJFuxYsK5Y0 Am si avut unul, nu sunt fan imi plac mult Jaguarurile insa adevarul trebuie spus.

| anonim_4396 explică (pentru ȘefuLaValută):

Asta da raspuns foarte bun, si intr-adevar tot ce spui tu aici pare a fi ceva cu adevarat calumea sincer. Pentru inaptul ala de mai sus, audi-ul meu nou nout e la 23-25.000, depinde de motorizari si alte cacaturi, iar skoda. mda e mai veche aia, nu stiu ce sa zic despre aia, so. stati calmi, macar sa aveti ce conduc eu in momentul acesta.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JohnnyBi):

Gasesti diesel cu consum sub 5%... 1. 5dCI de la renault, din cate stiu eu coboara si el sub 5% extraurban, daca se merge intins.
Si mie imi plac mai mult benzinarele pentru o masina de umblat de colo-colo: pornire usoara, fara emotii, caldura destul de repede, sprint bun in oras si intretinere ieftina.
Dar un prieten cu Golf 4 ALH (1.9 diesel inj clasica) imi cam rade in nas; alimentam amandoi de 20-30 de lei (ca bossii rolling on the floor ). Eu mergeam cel mult jumatate de zi, el chiar o zi si jumatate (dar mai mult in relanti). Abia cand se plictisea de plimbat si dadea o talpa sa nu infunde masina, se aprindea becul de la motorina instant.
Deci nu cred ca trebuie peste 20. 000km, e eficient dieselul cam in orice mediu, chiar si pentru 10-20km pe zi.
Desi normal TDI-urile ar fi de folosit la drumuri lungi, fix acolo mi se pare ca se descurca la fel si una pe benzina. Si Skoda 1.6, si Loganul 1.4 consumau sub 6% extraurban. Pana si Dacia 1310 pe carburator cu motor uzat consuma sub 6% extraurban, consum la fel ca la diesel...
Dar pentru un oras ca al meu, unde se merge mai mult mixt decat urban, renteaza mult dieselul, fata de benzina. In afara localitatii e tot una.
Iar pentru naveta urbana, sunt de parere ca masinile mici + motor de capacitate adaptata greutatii e ideal. De exemplu Corsa C 1.0 sau 1.2 sau Punto 1.2, 1.1 sau ce capacitati mai au. Ce e sub 1.3 pe masina mica poate fi succes, se misca eficient, dar consuma putin. Ce e sub 1.0 deja nu mai e motor de masina, iar de la 1.4 in sus e risipa, consuma prea mult, si dezvolta o putere inutila caroseriei mici (exemplu Polo 1.4, care fuge bine dar e instabil, si consuma chiar si 6.5% extraurban, ca nu poate mentine o viteza de croaziera ideala pentru acel motor).

| Gogu06 a răspuns:

Daca faci peste 35-40k km pe an iti iei motorina, daca faci mai putin ia-ti benzina. Depinde si cati bani ai ca daca ai 15k si dupa mananci salam cu paine mai bine iti iei logan. Viteza? unde vrei sa o duci prietene, pe circuit? laughing e 130 limita pe autostrada. Vrei sa dai 15k pe o masina sa te spargi in figuri? laughing Ia-ti un seria 3 sau seria 5 atunci.