| SilviuSTR a întrebat:

Salut, am o intrebare legata de masina, a sarit cureaua de la accesorii la motor, iar in acel moment, nu mai aveam servo si mi-a aparut un senzor in bord cu bateria rosie. Am oprit-o, am lasat sa se raceasca motorul, si am continuat, intr-un deal s-a incalzit iar motorul si am tras pe dreapta, ina cel moment a sarit apa din radiator, trebuia sa imi apara cv senzor EML?

6 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| sierra1 a răspuns:

Fără curea la alternator, fără servo iți mai arde de urcat dealuri? Mai bine chamă pe cineva cu o platformă sau să te tracteze la un service

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Era foarte important sa specifici modelul si motorizarea masinii.
Sa le luam pe rand:
-servodirectia pica imediat ce sare cureaua de accesorii, fie ca e mecanica sau electrica. Aia mecanica ramane fara antrenare la pompa, aia electrica e dependenta de alternator, se opreste odata cu acesta.
-becul cu bateria este normal sa se aprinda, acea curea invarte alternatorul. Odata sarita cureaua, nu mai ai incarcare, se aprinde becul ala si intr-un final ramai fara curent.
-faptul ca s-a supraincalzit motorul e dovada clara ca e un model cu pompa de apa antrenata de cureaua de accesorii (alta o au pe distributie). Din cauza asta a sarit apa din radiator.
In conditiile astea, trebuia sa opresti imediat, si sa rezolvi problema ori sa tractezi masina, pentru a evita daune date de supraincalzire. Tu acum risti sa ai probleme cu chiulasa, sau mai rau, uzura pronuntata in interiorul motorului.
In bord ar fi trebuit sa iti apara ceva legat de supraincalzire, dar in majoritatea cazurilor apare mult prea tarziu.

| relian a răspuns:

Daca a sarit cureaua,pai tu ai oprit si in loc sa o pui la loc,tiai continuat drumul, e bun si asa rau, dai inainte laughing
Deci inxcepe masina sa se dezmembreze, daer tu nu ai nici o treaba, continui asa cu piese lipsa laughing ce te faci cand ramai fara volan, atunci sa te atii laughing

| CosminGK a răspuns:

Cand ti-a sarit cureaua de accesori trebuia sa opresti si sa chemi platforma, nu sa-ti mai continui drumul. Legat de senzor, da, trebuia sa se aprinda, cum se poate aprinde ai cand ai antigelul cand e sub nivelul senzorului din borcan.

regis
| regis a răspuns:

Regula martorilor de bord e simpla, cand se aprinde unul galben poti sa iti continui drumul, dar cand martorul e rosu, tragi pe dreapta si opresti motorul. Nu trebuie sa iti apara nici un alt senzor, e suficient un martor rosu.