| AtomiX a întrebat:

Salut, am si eu o problema sau. o mare nelamurire. De curand ma uit sa imi cumpar o masina si intr-un final am gasit una buna (cred eu) ca si pret etc (acum mai ramane sa o duc doar la reprezentanta pentru o diagnosticare completa urmand ca apoi sa o cumpar, daca totul este ok). Acum urmeaza partea la care nu prea excelez, nu am mai avut masina pe numele meu deci la actele ei nu ma pricep deloc. Masina e o Mazda 6, 2.0 euro 4, diesel din 2004, e adusa din afara deci nu are numere. Am inteles ca taxa de timbru se plateste pentru orice masina doar o data, la prima inmatriculare pe teritoriul Romaniei, m-am uitat si (cam ca la majoritatea masinilor cu motor mai mare, nu e o suma chiar asa mica) este de vreo 550E + asigurarea obligatorie+ itp+ rovigneta + taxele inmatricularii+ impozitul la primarie, in total ma duce pe undeva pe la 1000E. Intrebarea sau nelamurirea mea este urmatoarea, presupunand ca itp, rovigneta, itp, impozitul le fac pe 1 an (sa le schimb pe toate odata)..cam cat ar fi taxele in fiecare an dupa aceea, la aceasta masina? Si doar astea 4 tebuiesc reinnoite? Repet, nu ma pricep la tot ce inseamna actele masinii si nah. big grin

Răspuns Câştigător
| TrăieşteClipa a răspuns:

Itp la 2 ani 80 lei
asigurare pe an
taxa la primarie cam 2 mil pe an
rovinieta 120 lei pe an

| Intruder19 a răspuns (pentru TrăieşteClipa):

Unde gasesti ITP cu 80 lei ca m-ai facut curios? Eu mai ieftin de 150 lei nu am gasit pe nicaieri.

| AtomiX explică (pentru Intruder19):

Depinde de service, de oras etc...un exemplu: http://www.autonesti.ro/itp/ asta e in Bucuresti, la mine am vazut acum ceva timp si la 80 :)

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru Intruder19):

Atat este tariful si se elibereaza bon fiscal.
Daca ai masina in regula.

| Intruder19 a răspuns (pentru AtomiX):

Thx de link, eu am diesel si probabil d-aia platesc mai mult. Eu am trecut masina pe numele lui tata ca ma rupea asigurarea, acum platesc 350 lei pe an.

| AtomiX explică (pentru Intruder19):

Chiar si diesel, se vede diferenta de la 150 la 105 (cum e la ala).7~8L de motorina laughing. oricum asta e un exemplu, daca ar fi sa te duci la toti din orasul tau sa te interesezi de preturi sigur gasesti preturi asa bunewinking cat despre asigurare: ce bine de tine big grin

| Intruder19 a răspuns (pentru AtomiX):

Ai dreptate. Am un Astra G 1.7 DTI si am avut-o pe numele meu, chiar daca am permisul de 3 ani de zile fara nici un incident asigurarea era de 1050 lei pe an cea mai ieftina, exagerat de mare.

12 răspunsuri:
| Intruder19 a răspuns:

Dupa ce termini o sa ai ITP de facut la 2 ani, impozitul la primarie in fiecare an, rovigneta si asigurarea in fiecare an + costurile de intretinere (combustibil, schimb ulei, filtre etc.)

| AtomiX explică (pentru Intruder19):

Asigurarea vad ca e ceva mai mare ca si pret pe an, de asta ma si temeam laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai grija mare la asigurare. Presupunand ca ai sub 30 de ani, o sa te rupa in doua asigurarea. Treci de 1000 de lei pe an lejer, pe numele unui tanar. Pe numele unui parinte, fata de 19 ani, ai plati cu 90% mai putin, in unele cazuri.
La o masina cu motor de 2.0, sa zicem ca asigurarea ar fi 350 lei/an, pe numele unei persoane de 45 de ani. Pe numele unui tanar, in jur de 1600. Eu pentru Octavia 1.6, la 19 ani, am gasit cea mai ieftina asigurare la aproape 600 de lei pe 6 luni.

| AtomiX explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Chiar la asta ma uitam acum, la asigurare, eu de 21 gasesc una cea mai ieftina pe la 20 de mil (exageraaat de mult), iar pe numele mamei daca ar fi, cea mai ieftina 650 lei. Serios?! m-am gandit si cred ca o sa o inmatriculez pe Bulgaria pana mai cresc eu ceva (sau cat o mai merge). Pe urma vad eu ce fac, pe numele parintilor nu pot sa o inmatriculez (ca de puteam, aveam deja masina big grin )

| e1xtz a răspuns:

Taxele sunt cum a spus @Entheos.

Ce ar mai fi de precizat este faptul ca tu achizitionezi o masina care are deja 11 ani ca vechime, si un rulaj pe la 200000 km aproximez eu, daca spui ca este in stare buna.

Vei merge la reprezentanta, le dai alora acolo 50 de euro pentru o diagnoza completa, dar trebuie sa iei in considerare ca nu cumperi o masina noua, nici macar aproape noua.

Chiar daca a fost o masina foarte ingrijita de fostul(fostii) proprietari, sa nu te mire sa iti apara la verificare(diagnoza), la 'probleme' ce le gasesc ei care sa te duca la o reparatie conform diagnozei lor de cateva mii de euro.

Este bine sa ii faci diagnoza, sa nu aiba probleme serioase, dar sunt curios daca imi dai un raspuns la ce am spus, si daca am dreptate.

| AtomiX explică (pentru e1xtz):

Are 198.000 km big grin iti dai seama ca la o masina la mana a2a nu ai pretentii ca a una noua, dar cat despre probleme, te contrazic..am multi prieteni care si-au luat masini de prin 2000~2002 care nu au bagat deloc bani in 2-3 ani de cand le au..schimbat distributia, schimbare de filtre, uei etc ca la orice masina, dar nimic major de peste 1000 lei sau chestii de genu, conteaza mult cum a fost intretinuta, ca nah e o masina, cum o lasi asa sta big grin. Si da, am zis ca inainte de a cumpara masina (orice masina) merg mai intai la reprezentanta, chiar daca e putin mai scumpa diagnoza, dar macar imi zice ce merge si ce nu sau ce e pe cale sa cedeze si asa stiu sigur ce e sub ea si ce nu, ca asa la exterior poate sa fie tipla si pana ajung cu ea acasa sa ii cada motoru' gen laughing)