| gabriels1001 a întrebat:

Cum procedez cand vreau sa schimb din treapta a 2 a in a 3 a. Accelerez pana la 2500 ture apas ambreiajul bag a 3 a si acum iau piciorul de tot de pe ambreiaj si apoi accelerez sau in timp ce iau piciorul incep sa si accelerez. La schimbatul in treapta inferioara cum se procedeaza.

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cand schimbi viteza, lasi acceleratia in timp ce apesi ambreajul, treci in treapta dorita, apoi ridici ambreajul cu simt. Nu la fel de incet ca la plecarea de pe loc, dar nici brusc.
Turatiile nu prea conteaza, poti sa schimbi si la 1500rpm, si la 5500rpm. O sa simti singur masina, exersand, si o sa stii cand sa schimbi, daca si cat sa accelerezi, in timp ce ridici ambreajul.
Regula schimbatului la 2000rpm sau 2500rpm, se aplica doar in timpul scolii de soferi, ca sa iti formezi un condus lin, si ca sa stie si instructorul ce faci. Dupa aia esti liber sa mergi mai turat, sau mai "la relanti".

| nicusor222 a răspuns:

Salut.
viteza 1 apesi blana ambreiaj, bagi in viteza si accelerezi usor dand drumul in acelasi timp la ambreiaj.
Bagi treapta 2. apesi ambreiajul NU ACCELEREZI, si dupa ce dai drumul la ambreiaj mai repede da nu sa faca sut accelereaza, daca vrei intrecere ca sa nu pierzi nimic, ridici piciorul si pana termini de ridicat tot piciorul de pe ambreiaj iti bagi piciorul si in acceleratie, nu mai face frana de motor.
si de la a 2-a in sus asa se procedeaza.
Cand retrogradezi, sa zicem ca esti a 4-a apesi ambreiaj bagi 3 si daca vrei sa faca frana de motor, nu accelerezi deloc, daca vrei sa nu faci frana de motor, la fel. Acelerezi imediat. Dar piciorul pe ambreiaj sa nu mai atinga dupa ce ai terminat treaba.
Sfat.
Daca ai masina pe benzina schimba 2.500.
Daca ai diesel schimba si pe la 3.500 sau chiar 4.000 din cand in cand ( numai cu motor cald in temperatura optima, nu face asta cand e rece. ). Nu merge subturat cu un diesel ca se alege praful.
Ea face frana de motor daca nu accelerezi imediat dupa ce ai terminat cu ambreiajul, daca nu vrei accelereaza. Dar pe final, cand ai ridicat tot ambreiajul aproape. Sper ca ma intelegi.

| gabriels1001 explică (pentru nicusor222):

Cu plecarea de pe loc si schimbatul 2 la 3, 3 la 4 imi iese lin am prins cum e. La schimbatu in treapta inferioara imi intra frana de motor. Deci sa zicem ca sunt in a 4 si reduc viteza pana ajung pe la 1200 de ture sa nu merg subturat trebuie sa bag a 3. Deci apas ambreiaj bag a 3 a si acum in timp ce iau piciorul de pe ambreiaj accelerez sau cum trebuie sa fac sa nu smuceasca?