| adbu a întrebat:

Vreau sa va intreb in legatura cu circulatia in sensul giratoriu. Daca sunt obligat sa parasesc sensul giratoriu de pe banda 1 atunci de ce iesirile din sens se mai construiesc cu mai mult de o banda pentru ca pe banda 2 teoretic, n-ai avea voie sa calci tot pe banda 2(nu sunt permise nici celelalte doua cazuri, adica din 2 in 1 si din 1 in 2 daca e sa ne luam dupa carte, ci doar din 1 in 1)?! Multumesc!

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Ca sa poata iesi alti participanti prin alte iesiri, si autobuzele, tirurile ocupa aproape 2 benzi cand se misca in sensul giratoriu datorita gabaritului mai mare fata de unul mic de masina. Sa nu zic de prostii care stiu sa taie calea si nu se incadreaza bine in sens ca sa iasa corect pe iesirea din giratoriu. Cel mai sigur e sa mergi pe banda 1 si nimeni nu iti va taia calea decat cel care se baga fortat in sens, nu e mare bai

| adbu explică (pentru mgtow):

Ma refeream la 2 benzi pe sens la o iesire. Parerea mea este ca sensul giratoriu (cu cel putin doua benzi) ar fi cam singura intersectie in care sintagma "iti tai calea" e valabila pentru cel care tocmai politistul il considera ca e nevinovat si ca tu esti de vina prin "neacordare de prioritate de dreapta". De ce? El pe banda 1 nu are ce cauta decat daca face in prima iesire dreapta, iar daca iesirea are doua benzi pe sens, de ce sa nu pot de pe banda 2 a sensului sa trec pe banda 2 a iesirii oricat de multi soferi ar fi incadrati pe banda 1 fara sa ma mai chinui sa le urmaresc semnalizarea? In situatia asta accident s-ar produce daca ala de pe banda 1 continua sa mearga in sens. Nu e bai chiar intotdeauna, dar intr-o intersectie mare (care are in reparatie una din iesiri (nu si cea care intra in discutie) si se produce aglomeratie zi de zi (timp de cateva luni), eu cred ca-i bai.

| suntserios a răspuns (pentru adbu):

In primul rand 80% din sensurile giratorii din Romania nu sunt de fapt sensuri giratorii ci intersectii dirijate. Asa ca, in functie de marcajele in zona poti iesi si de pe B2, bineinteles daca dai prioritate si te asiguri la schimbarea benzii.

Exista astfel de interesectii unde iesirea de la B2 e reglementata prin marcaje, vezi spre exemplu intersectiile de la Arcul de Tiumf sau Piata Presei daca esti din Bucuresti

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Benzile in sensul giratoriu se folosesc in functie de banda pe care ai fost pana la sens.
De exemplu, daca faceai stanga, oricum erai pe banda 2, in giratoriu intri in banda 2 (calci peste 1 la intrare, ca oricum astepti sa nu vina nimeni din stanga), apoi, dupa ce ocolesti sensul prin dreapta, cu semnal stanga pus, semnalizezi dreapta inainte de a iesi. Oricum nu ai pe nimeni langa tine, ca banda 1 poate merge cel mult pana la a 2-a iesire, iar tu cel putin pana la a 2-a iesire, si altcineva nu intra in giratoriu, pana nu iesi tu. Cand iesi, treci peste banda 1 linistit, nu se baga nimeni cat timp e o masina in sens.
Intra cate 2 masini in paralel, dar cea de pe banda 1 intotdeauna iese prima, sau simultan cu cel de pe 2, daca merg amandoi inainte. Nu ai unde sa te incurci.
Cum zicea si colegul insa, camioanele si autobuzele ocupa cele 2 benzi, trebuie sa le lasi sa intre singure in sens, chiar daca sunteti in paralel. Daca sensul e mare insa, poti sa treci si tu... Asta apreciezi tu, ca sofer, si este atent si cel din autobuz, asa ca nu te stresa.