| PopAdrian a întrebat:

Salutare!
Am si eu niste ofuri, ca proaspat incepator la condus. In primul rand, nu stiu de ce, dar sunt prea incordat. Instructorul (om calm, slava cerului) imi tot zice sa ma relaxez, dar habar nu am cum sa fac asta. In al doilea rand, mi se pare ca dupa 4 sedinte sunt la fel de prost ca inainte. Cand ajung intr-o intersectie si sunt intr-o situatie pe care inainte nu am mai intalnit-o, ma blochez pur si simplu, nu mai stiu ce sa fac. Imi trebuie cateva secunde sa imi revin si apoi continui, dar traiesc cu impresia ca instructorul ar vrea sa isi puna mainile in cap ca nu imi iese cum vrea el.

Daca trebuie doar sa merg, merg, slava cerului ca schimb vitezele fara probleme acum (in prima sedinta el zicea sa o bag intr-a doua, eu bagam in a patra, cand sa bag in I-a, bagam in a treia si tot asa). Acum le schimb bine zic eu si nu se mai bruscheaza masina (cred ca apasam acceleratia prea repede si incepea sa tremure).

O chestie ce nu o stiu defel: reduc viteza la semafor, ok - cum pisici fac sa pornesc iar lin, ca si cum as porni de pe loc, da in asa fel incat sa nu se faca rosu pana plec eu? Cand trebuie sa pornesc bag intr-a-ntaia si teoretic trebuie sa las usor ambreiajul si sa apas acceleratia, da masina nu merge lol. Instructoru imi spune sa ii dau mai tare si eu ca un copil emotiv si tampitel ce sunt turez prea tare...pana la urma pornim, desigur, dar cred ca soferii din spate ma pomenesc asa cu gratie. Desigur, daca las ambreiajul mai mult imi moare motoru (o singura daca o murit pe drum, bine ca nu era trafic si era in prima sedinta parca), dar daca nu il las suficient si apas acceleratia, am senzatia ca masina nu vrea sa se urneasca din loc.

Cand sunt la volan parca sunt in transa straight face Cand ajung acasa imi reiau traseul parcurs in minte, fac manevre imaginare, totu este bine, dar cand sunt la volan...stop! Pauzaaa, my mind is blank. Stiu ca instructoru de aia e pus acolo, sa ma invete, eu incerc sa retin, sa fiu calm si sa fac cum imi zice, dar am frica ca nu o sa iasa bine si ca se supara sua ceva, lol.

Sunt singurul caruia la inceput totul i se parea nou si ciudat si era asa, mai incordat? Eu ma simt prost dupa astea 4 sedinte si as dori ca (scuzati cacofonia) condusul sa fie ceva care sa ma calmeze, sa imi placa sa conduc, nu sa ma sperii. Vai, atatae as mai avea de zis!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu stiam sa conduc, aveam deja bazele unul stil de sofat, cand am mers la scoala de soferi.
Mi-a fost aproape la fel de greu ca si cand n-as fi condus niciodata; aveam niste apucaturi proaste, tot condusul meu era diferit de ceea ce vroia instructorul sa ma invete. Asa ca, primele sedinte au fost si la mine stresante, ma simteam prost, iar instructorul isi punea mainile in cap (om calm si el).
Ai rabdare, o sa incepi sa ai progrese, si incet incet se va transforma in placere condusul. Abia dupa ce iei permisul si circuli putin singur (iti recomand sa iesi seara, pe trafic lejer), o sa reusesti sa fii relaxat.
Pana atunci, nu poti fi relaxat, cand condusul implica atatea manevre, pe care trebuie sa le faci din reflex, iar tu nu ti-ai format inca reflexele, gandesti fiecare mm apasat/ridicat de pe fiecare pedala.
Pe langa atentia necesara traficului (ceva nou si solicitant pentru tine), mai ai de invatat si masina, e imposibil sa fii relaxat, cand corpul tau are atatea de facut, atat cu membrele, cat si cu mintea. Dupa ce se formeaza reflexele unui sofer cu ceva experienta, te vei uita doar pe unde mergi, la restul n-o sa te mai gandesti, o sa ai mintea concentrata doar pe trafic, restul le vei face fara sa-ti dai seama.
Succes!

| PopAdrian explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Tocmai ce am venit de la alta sedinta. Am reusit sa pornesc o data asa cum trebuie, yay laughing Dupa cum ai zis, eu momentan gandesc fiecare milimetru al pedalei de ambreiaj si atunci cand am oprit si trebuie sa pornesc iar, mi-e frica sa il las prea mult sa nu imi moara motorul. Am observat ca il ridic pana vad ca tremura masina si apoi apas acceleratia asa, mai cu curaj. Mai e faza ca nu sunt suficient de atent la indicatoare. Incerc sa fiu atent si la masina si la indicatoare si si la cei care circula in jurul meu, dar momentan nu prea pot sa imi distribui atentia la toti si toate.
Experienta se castiga ea cu timpul, dar totusi, iti trebuie ceva habar la traseu. Dupa cum ai zis, sper sa incep sa am progrese pe care sa le observ si sa fiu mandru de mine, sa prind curaj happy

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru PopAdrian):

Stai chill cu indicatoarele, eu 'le-am descoperit' dupa cel putin un an de condus rolling on the floor
Stiam ce semnifica, dar in afara de trecerile de pietoni, si poate cate un STOP din cand in cand, nu ma uitam deloc la ele, ca am condus pe drumuri pe care le cunosteam foarte bine, stiam ce am de facut. Abia dupa ce am iesit din zonele cunoscute, si am facut cateva drumuri din necesitate, pe unde n-am mai fost niciodata, am invatat sa ma las ghidat de semnele de circulatie.
La plecarea de pe loc, atunci trebuie sa accelerezi, cand simti ca ambreajul a inceput sa cupleze motorul la transmisie; daca accelerezi prea devreme, ridici turatia la care se face plecarea, si desi teoretic ai mai multa putere, practic trebuie mult mai multa finete la ambreaj, altfel o bruschezi.
E foarte bine cum faci acum, accelereaza cand simti ca tremura putin. Asa poti face si plecarile mai rapide, accelerezi mai mult, dar tot dupa ce ai ridicat ambreajul pana la punctul la care incepe sa tremure putin. Nu accelerezi dinainte, ca mai rau te incurci. Iar in timp, nu mai trebuie sa fii atent cand tremura, vei invata masina si vei sti din reflex cam cat trebuie sa ridici pedala de ambreaj pana la acel punct, stii cat trebuie sa accelerezi ca sa pleci cum ai nevoie. Dupa ce prinzi experienta pe o masina mai prinzi ocazia sa conduci si altele, te chinui putin cu ambreajul si cuplul motorului la plecare, pana iti faci un sistem de calcul (n-am gasit alta denumire laughing ) al reflexelor, si ai sa vezi ca pleci cu orice cazan de pe loc, indiferent ca-i diesel, pe benzina, 1.0 sau 3.4.

10 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Astea le deprinzi cu timpul si cu mult exercitiu

| PopAdrian explică (pentru suntserios):

Stiu, dar mi se pare ca ar trebui sa prind mai repede. Ma gandesc ca nu-i mult pana la traseu si in ritmul asta...Intelegi ce vreau sa spun.

| suntserios a răspuns (pentru PopAdrian):

Ai 4 sedinte, relaxare la volan apare dupa ce faci primii 2000-3000km macar

| PopAdrian explică (pentru suntserios):

Pai sper sa reusesc treptat sa ma controlez, la traseu politistul te simte si daca nu esti sigur pe tine si pe ce faci...papa! Eu vreau sa invat, imi dau silinta, nu tratez cu indiferenta, asa ca sper sa imi revin cat de cat in urmatoarele sedinte happy

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Si eu eram prastie dupa a IV-a sedinta de condus.

| lau23 a răspuns:

In primul rand incearca sa stai cat mai confortabil si sa nu stai incordat sau sa te incrunti. pana la urma nu te omoara nimeni daca gresesti eu am obs asta si la oamenii cu experienta ca mai gresesc cate o data...

| Gyo5 a răspuns:

Oh,cand conduci gandeste-te ca lumea iti apartine.Si daca o sa pici examenu de condus mai sunt si alte sanse de al da tu stai linistit, dar nu calca oamenii sau sa treci pe rosu. Cand pornesti ai sentimentul de parca nu poti si o dai in bara nu? stiu! tu ttrebuie sa crezi si sa stii ca poti, ia sa incerci

| PopAdrian explică (pentru Gyo5):

Pai cred ca nu mi-o iesit odata si eu traiesc cu impresia ca nu mai iese. O sa incerc sa raman rational atunci cand trebuie sa pornesc si sa ma ma gandesc logic la ce trebuie sa fac, sa nu cad prada emotiilor si sa ma fastacesc. Mersi de sfaturi!