| bogleaiulian a întrebat:

Salutari! Am un BMW seria 3, 316i E36, pana de vreo 3 saptamani masina mergea ireprosabil, neavând nici un fel de problema de cand am cumparat-o in anul 2013, acum însă creste temperatura apei in nici 5 km de rulaj. Am fost cu ea la service si mi-a schimbat garnitura de chiuloasa, radiator, termostat, senzor de temperatură, practic tot sistemul de racire al masinii. Astazi cand am mers sa o iau de la service, aceeasi problema, apa fierbe daca merg cu masina. Nu mai stie nimeni ce poate sa aiba. Ce parere aveti? Ce ar putea fi?

3 răspunsuri:
| Flo193 a răspuns:

Majoritatea mecanicilor is niste cretini, se poate sa ai chiuloasa fisurata, asa a patit si fratele meu, din cauza la un mecanic idiot care nu a inspectat chiuloasa cand a dat o jos. Sa te uiti si la robineti de la caldura is pe langa pompa de frana. Schimba si capacul la vasul de expansiune, si mai importat vezi sa nu ai rupta pala de la pompa de apa ce se afla in motor a si vascocuplajul sa functioneze

| bogleaiulian explică (pentru Flo193):

Salut! Pompa de apa merge, am verificat-o, vasul de expansiune e incorporat pe radiator si cum e nou e cu totul deci e bun si capacul. Mi s-a spus ca chiuloasa nu are probleme si ca ultima varianta ar fi sa am ceva infundat in motor, adevarul este ca prin iarna am avut fisurat un furtun tot de la apa de prin spatele motorului, si atunci cei de la service au bagat in sistemul de racire un fel de praf asa cam ca o faina, chestie pe care nu am stiut-o pana acum, cand am desfacut masina si in apa era o gramada de faina dinaia, si au spus ca e posibil ca acea substanta sa se fi cimentat undeva prin motor, neavand unde altundeva din cauza ca tot in rest e nou schimbat acum, si ca o solutie ar fi un fel de lichid care il bagi in apa si care curata tot sistemul de racire si care e posibil sa desfunde masina.

| romeo78 a răspuns (pentru bogleaiulian):

Dacă este vorba de acel "praf", singura soluție, din păcate este să dați motorul jos, desfăcut, curățat, iar la blocul motor să se folosească apă sub presiune pentru a curăța canalele prin care curge lichidul de răcire. Apoi cereți să se facă un test prin care să se toarne apă fără presiune și să verifice dacă se scurge normal din blocul motor.
Se pare, că acel praf a făcut un dop în canalele sistemului de răcire din blocul motor.
Ar trebui să nu acceptați ideea cu nu știu ce soluție.
Luați măsuri drastice, altfel riscați să distrugeți motorul, iar pagubele să fie dastrice!