anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut! Sunt student în anul I la facultatea de Mate-Info, universitatea din București, secția de Info și totuși după primul semestru nu sunt decis dacă am făcut alegerea potrivită pentru mine. Vara trecută oscilam intre Automatica și Calculatoarele de la Politehnica și F.M.I.-ul unde mă aflu acum. Ideea e că eu fusesem admis la amândouă profilele (ACS Poli si Info Unibuc), dar atunci am ales Info UniBuc din simplul motiv ca mă calificasem în seria de olimpici și că știam că aici la UniBuc nu se mai face deloc fizică. Totuși acum nu știu daca aș mai alege similar. Aud lucruri bune despre Poli (mulți dintre foștii mei colegi de liceu, nu neapărat buni pe info, s-au dus acolo), mai multe lucruri decat UniBuc și pare ca acolo ar fi fost și mai multe oportunități (cel puțin din auzite). Eu puteam merge acolo, fizica nu era o problemă pentru mine (am bronz la ONF 2019), dar am zis ca n-aș vrea sa aprofundez mai mult fizica și că as vrea sa am de a face doar cu informatica (vreau să merg pe programare în viitor). Totuși un minus în această situație este ca nu ies inginer programator (cum e la Poli), ci doar licențiat în info. De asemenea, Poli-ul e 4 ani, Info Unibuc doar 3 ani și unii angajatori iau asta în serios. Știu că acum nu mai e de dat înapoi pentru mine, dar aș vrea măcar să îmi clarific dacă decizia luată a fost bună sau nu. Voi, din ce cunoașteți, care ați spune ca e o facultate mai bună? Nu sunt interesat de impozite suplimentare la vreo facultate sau de posibilitatea de a merge cu restanțele până în anul final sau de a nu pierde locul la buget. Sunt interesat pur de calitatea cursurilor/materiilor/profilor și a viitoarelor oportunități de angajare în urma absolvirii facultății.

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca tu vrei sa mergi pe programare nu vad de ce ai avea dubii cu alegerea. Adica nu iti oferea absolut nimic in plus AC pe partea de programare. Si angajatorului chiar nu ii pasa ca ai facut 4 ani sau 3 ani de facultate. Sigur nu le pasa in domeniul programarii. Nu le pasa prea mult nici daca nu ai faculatete atat timp cat stii meserie.

| Frank51 a răspuns:

Nu există nicio diferență de calitate. Singura diferență este că după mate info poți ajunge să lucrezi pe multe zeci de mii de lei, însă pe inginerie limita superioară nu prea trece de 8-10.000.

Mai pune în calcul că, ca și inginer trebuie să mergi la muncă clasic, să pui mâna pe chestii chit că doar in scop de dezvoltare, să te miști încolo și încoace, chestii pe care ca programator nu le faci.

| suntserios a răspuns (pentru Frank51):

Si de la AC nu vad ce l-ar opri sa devina programator.

| Frank51 a răspuns (pentru suntserios):

La AC nu faci nici măcar 10% cât faci programare la info. Nu îl oprește nimic, depinde ce își dorește el.

| suntserios a răspuns (pentru Frank51):

Si inca cat programare faci la AC daca alegi sectia care trebuie.

| carevaescu a răspuns:

Un transfer e posibil, si usor.

Dar nu poti lua o decizie despre facultate decat dupa ce iti iei o decizie asupra viitorului.

Oricum angajatorilor nu prea le va pasa unde ai facut informatica, la poli sau unibuc - cu unele excepții.

Daca vrei într-adevăr sa ai un atu cand iesi din facultate, nu te rezuma la cursurile si materiile din curicula facultatii. Trebuie mereu sa fii independent, cu un pas inainte.

| EliLeli a răspuns:

Termin-o pe asta si mai fa niste cursuri ulterioare daca trebuie.