anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare tuturor!

Nu știu ce sa fac cu viata mea efectiv, cu asta am spus tot.

Sunt eleva în clasa a 8-a și nu știu dacă sa aleg liceu sau profesionala. Ca sa va zic sincer, sincer, nu ma descurc cu romana și matematica, la romana e ok, deseori iau note de peste 7, în fine, abia ce am intrat în casa a 8-a dar niciodată nu am luat sub 5, o singura dacă am luat 5 anul trecut, 7 la teza și în rest 7, 8 sau 9 la teste, eu zic ca e ok chiar nu am asteptari mai mari decât notele de trecere dar la matematica, n-aveți idee cât de paleta pot sa fiu, în a 5-a am avut media 8, de obicei nota 7 sau 8 la teste și 8 la tezele de pe ambele semestre, dar în a 6-a m-am mutat la alta scoala și acolo a început totul, am început sa iau note din ce în ce mai proaste și anul trecut s-a ajuns chiar și la corigenta pe semestrul 2, nu am fost niciodată "tocilara" la matematica dar totuși pana sa ma mut la școala asta luam note acceptabile.

Asa, ca m-am lungit cam mult, sa trec direct la subiect, nu vreau sa ma duc la facultate, bineînțeles ca la liceu vreau sa ajung dar dacă e sa întru la liceu mai mult ca sigur as intra pe top cele mai slabe licee, dacă eu la un test de la matematica nu iau mai mult de 5 cum pot sa iau peste 6 la examen? Am făcut meditații jumătate de an și nu m-a ajutat cu aproape nimic, am mai învățat câte ceva dar la teste și ascultare nu m-a ajutat deloc, doar puțin când ieșeam la tablă. Și de exemplu dacă ma duc la profesionala din câte am înțeles se fac doar 3 ani și după ce îți iei diploma poți sa faci și un an sau doi de liceu? O persoana a spus asta la o întrebare pusa pe TPU, a zis ca după ce îți iei diploma poți sa faci 2 ani de liceu și sa dai și bacalaureatul? Lămuriți-mă și pe mine.

Concluzia e dacă are rost sa ma duc la un liceu foarte slab pentru bac sau la profesionala pentru o meserie ca mai apoi sa iau dibloma?

6 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Pentru d-ta, profesionala plus liceu seral pe urmă.

| Eireann a răspuns:

Te vad descurajata si nu cred ca este cazul. Eu ti-as sugera totusi sa faci liceu si sa te straduiesti pentru bac. Chiar daca nu vrei facultate sunt multe postliceale, cursuri sau programe de pregatire care cer bac-ul. Din pacate profesionala e cam o Cenusareasa a invatamantului - ideea nu este rea in sine ( din contra) dar este aplicata destul de prost. Profesori dezinteresati, metode invechite, baza materiala din vremuri de mult apuse. Diploma la mana suna bine dar ce te faci cand toti cer experienta si practica de la scoala nu e suficienta?

| Mirel4412 a răspuns:

Nici eu nu ma descurcam la matematica, o uram si o urasc. Nici romana nu imi place foarte mult( romana facuta in scoala), dar am dat la filologie, unde faceam decat 2 ore de mate pe saptamana, si alea deloc. La liceu o sa reiei totul de la capat, tine minte, nu esti nici primul nici ultimul copil care nu stie matematica, uite-te la Youtube ca e o profesoara care explica foarte frumos matematica de 5-8.
Apuca-te de acum sa repeti, ai destul timp tot anul.

| anonim_4396 explică (pentru Mirel4412):

Eu dacă merg la liceu vreau sa dau la filo sau sa merg pe biologie dar sunt mai mult decât convinsa ca nu o sa iau examenul și o sa ajung la un liceu vai de capul lui, eventual iau 5, 6 mici șanse sa iau 7 și tot asa, ajung la un liceu slab, poate nici nu iau bacul și uite asa pierd mai bine 4 ani din viata, poate nu l iau nici a doua oara și tot asa și poate ajung la concluzia ca era mai bine la profesionala. Dar totuși pot face cum a zis acea persoana, gen sa iau dibloma de profesionala și sa continui liceul pentru bac?

| Eireann a răspuns (pentru anonim_4396):

M-am documentat un pic si scrie ca dupa cei 3 ani de profesionala ( la sfarsitul carora obtii calitatea de muncitor calificat) trebuie sa dai diferentele la materiile pe care nu le-ai studiat si te poti inscrie in clasa a 11a si dupa ce termini clasa a12a dai examenul de Bac. Poti sa faci a11a si a12a la zi sau la seral.

Răspuns utilizator avertizat