| Urzica_Patricia_2001 a întrebat:

Buna,sunt eleva in clasa 8 in R.Moldova si dupa cl.8 ma mut in Romania si vreau sa-mi spune-ti daca e nevoie sa mai repet la scoala din Romania inca o data clasa 8 sau nu e nevoie vreau in Liceul de arta Romulus Ladea ))

6 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

Nu va fi nevoie sa repeti clasa a 8-a dar va trebui sa te informezi din timp, la una din misiunile diplomatice ale Romaniei din R.Moldova,despre formalitatile de inscriere(continutul dosarului, calendarul inscrierilor etc.).Cel mai important criteriu al admiterii la studii in Ro, ca elev bursier al statului roman, este media de admitere--- vezi, in link, cum este calculata aceasta medie pentru elevii din R. Moldova :http://www.isjiasi.ro/......202015.pdf

| bursuc001 a răspuns (pentru alessia5158):

Bună, @alessia5158!

SCUZE pentru "intervenţie" big grin

Din păcate, NU cred că ai dreptate!
Am văzut şi eu întrebarea ( ieri ), dar NU am răspuns pentru că NU am putut să dau un răspuns sigur/corect sad

D-ra NU se poate înscrie la admiterea la liceu ( deci, pentru clasa a 9-a ) la noi în România ( acum în 2016 ) deoarece ar fi TREBUIT să termine Gimnaziul în Republica Moldova - iar la ei se termină Gimnaziul ( şi se dă acea Evaluare Naţională ) la sfârşitul clasei a 9-a!
Având în vedere că ea NU a terminat 9 clase în Republica Moldova, cel mai probabil, va trebui să facă ( aici ) ECHIVALAREA studiilor de acolo şi, PROBABIL că va face clasa a 8-a în România!

NU văd altă soluţie deoarece NU i se poate calcula o medie de admitere conform prevederilor legale - asta pentru că ea NU a absolvit Gimnaziul în Republica Moldova şi NU a susţinut "examenul de absolvire a 9 clase"!


O zi frumoasă!

| alessia5158 a răspuns (pentru bursuc001):

Ai dreptate, asa este precum spui!

| bursuc001 a răspuns (pentru alessia5158):

Mda, e puţin mai deosebită situaţia acestei fete happy
Ieri, când am văzut întrebarea, m-am tot gândit care ar fi "soluţia" deoarece, în practică, NU am întâlnit un astfel de caz...

De transfer - pentru a putea să "păstreze" cele 8 clase - NU se poate discuta ( având în vedere că este vorba de state/ţări diferite )!
Singura soluţie mai rămâne echivalarea studiilor făcute în Republica Moldova şi, având în vedere că la ei Programa este mai "puţină" faţă de cea de la noi & ei fac Gimnaziu de 9 clase ( în loc de cele 8 de la noi ) - probabil că va fi trecută în clasa a 8-a şi va trebui s-o "refacă" la noi în România sad

Totuşi, cred că decizia ( părinţilor ) de a o muta în acest an NU este una prea bună!
Era mai bine dacă o lăsau să termine Gimnaziul în R. Moldova şi apoi s-o înscrie la liceu în România - asta pentru că acolo şcolarizarea este mai UŞOARĂ ca la noi!
În plus, având în vedere că acum va face clasa a 8-a ( "terminală" ) la noi, îi va fi destul de GREU să se acomodeze şi să înveţe suficient pentru a obţine o medie MARE la Evaluarea Naţională; din PĂCATE, este o foarte mare DIFERENŢĂ între nivelul de învăţământ.

Să SPERĂM că va citi aceste "observaţii" şi va discuta cu părinţii posibilitatea de a se muta în România doar la anul, DUPĂ ce termină Gimnaziul în R. Moldova big grin


O seară/noapte frumoasă îţi doresc!

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nepotica mea a venit din Spania si a fost nevoita sa repete ultima clasa. S-ar putea sa nu fie nevoie la tine fiind vorba tot de limba romana. Nu stiu cum gandesc cei de la scoala.

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Din păcate, CRED că va trebui să faci/REFACI clasa a 8-a în România :(

Evident, ÎNTÂI cred că va trebui să faci ( la noi în România ) ECHIVALAREA studiilor din Republica Moldova - iar în urma echivalării studiilor de acolo, cel mai probabil, vei fi repartizată în clasa a 8-a...
După ce vei absolvi clasa a 8-a la noi în România, va trebui să susţi Evaluarea Naţională ( la sfârşitul clasei a 8-a ) şi apoi te vei putea înscrie la un liceu din România ( la anul, în vara lui 2017 )!


Vezi alte detalii în răspunsurile pe care le-am dat la linkul :
http://www.tpu.ro/......sa-a-xl-a/

http://www.tpu.ro/......ca-termin/

http://www.tpu.ro/......n-romania/


Toate cele bune!