| Alin2077 a întrebat:

Buna TPU! Sunt student in anul 2 semestrul 1 si in acest semestru sunt plecat cu o bursa Erasmus intr-o alta tara, la o Universitate de top din Europa. (Nu a fost prima mea optiune dar aici am nimerit.) Nu prea ma descurc aici, cursurile sunt la un nivel mult mai avansat. In contractul pe baza caruia am primit bursa scrie ca am de facut minim 30 de puncte ECTS dar nu cred ca voi reusi sa trec toate examenele si sa fac toate punctele. Am auzit de la diverse persoane care au mai fost in Erasmus ca nu va trebui sa inapoiez bursa daca reusesc sa trec majoritatea cursurilor. Voi ce experiente aveti? Trebuie sa trec toate examenele altfel va trebui sa dau banii inapoi? Sau este ok daca ma intorc cu 20+ credite?

Si as mai avea o alta intrebare. Vreau sa ma transfer la o alta universitate, acelasi profil, dar nu din orasul unde am studiat in anul 1 ci in Bucuresti. Orasul in care am studiat in anul 1 era aproape de casa si de aceea am ales sa ma duc acolo. Stiu ca pentru transfer trebuie sa nu am nicio restanta. Daca voi face restante aici in Erasmus nu voi putea da examenele decat in anul viitor. Nu vreau sa mai studiez in acel oras din motive personale si as vrea daca fac restante sa repet anul 2 in Bucuresti. Nu am nicio restanta din anul 1. Este posibil sa ma transfer la alta universitate tot in anul 2?

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Mai frate, oare cum ajungeti voi de astia cu burse pe afara, dar sinteti vai de fundu vostru, rupti in fund. Auzi restante.Pai daca ai acolo restante, sigur o sa ai si aici, ori poate ca ai avut.

Cu burse ce mi-a povestit mie aia batrinii pe vremea impuscatului, pleacau doar aia care erau snur, totu pe linie, nici discutie de restanta.
Vad voi nu aveti treaba ajungeti cu burse ape afara, restante si vai mama voastra.Cum ai luat tu bursa si sa pleci pe afara, is curios? Ai avut relatii sau pe ce baza se dau acele burse?

Un student care ajunge cu bursa la o universitate pe afara, pfff ala trebuie sa fie printre cei mai buni cei arae Ro, nu stiu dar eu asa gindesc, ori se ajunge pe alte criterii pe afara?

Intreb si eu ca omu.Tu din start deja esti picat laughing din start o bagi pe aia ca deja esti terminat ca nu poti face fata, nivelu alora este mai mare decat ce este prin Ro.
Naspa daca sa ajuns in halu asta.Nu mai sta pe acolo ca iti pierzi vremea aiurea, mai ales daca spui ca stii ca nu faci fata.

Nu cred sa te puna careva sa platesti ceva, ce sa platesti, tu nu stiai ca aia au un alt nivel, ori poate ca tu esti la nivelul asta mic.
In orice caz nu-i vina ta, e vina celor care teau trimis acolo, aia trebuiau sa te testeze, nu sa trimita asa orice student nepregatit, ori daca in tara nivelul este scazut, nu mai trimiti, pentru ce sa trimiti studenti pe afara, sa se faca de ris nu?

Scuze, daca vorbesc mai dur, dar pana la urma este vina sistemului, tu esti elev, nu stii tu ce se maninca pe afara, dar ar trebuie sa stie cei care teau trimis acolo.

Atunci cum ramane cu aia mari olimpici, peste tot romani iau premii, locu 1, medalia de peste prpajit, dar cand sa faca ceva, sa mearga undeva, stai asa ca nu mai este chiar asa laughing
Is lamurit eu de studentii romani, sincer ma si mir cum de cistiga ei acele premii, nu am auzit de ei dupa pe nicaeri nici macar sa auzi prin RO car fi facut, ajuns ceva, cineva.

| Losbama a răspuns (pentru relian):

Ai raspuns absolut degeaba si n-ai ajutat cu nimic oricum ca nu mai suntem pe vremea lu impuscatu ca plecatul in afara sa fie un privilegiu. Exista o tona de burse de genul si studenti care pleaca in alte tari cu ajutoru acesteia, desigur dupa niste criterii anume, deci nu pleaca chiar oricine. Nu e vina studentului ca in tara se studiaza un lucru, are o anume performanta si indeplineste criteriile respective, daca in tara lui oricum se beleste carasu si difera nivelul la care se fac anumite chestii. Intr-adevar, nu toti studentii care indeplinesc criteriile pentru bursa sunt cei mai buni, dar cum spuneam, mersul in afara acum nu mai este ceva de neatins ca pe vremea lui impuscatu, si nici toți cei care sunt nativi si studiaza la facultatile din tarile lor nu sunt toti niste genii ca sa zici ca doar romanii sunt ultimii prosti si sa ii pui p-aia pe un piedestal. Mai bine ramaneai tu pe vremea lu impuscatu daca nu iti convine unde au evoluat lucrurile si ca nu trebuie sa dai nu stiu cat din coate sa poti sa iti permiti si tu sa ai o experiență de scurta durata in alta tara

| relian a răspuns (pentru Losbama):

Aia au si ei prostii lor, dar nu uita, aia nu primesc bursa laughing aia isi platesc ei scoala sau parintii, deci scoala aia mai trebiuie si ea sa aduca ceva malai de undeva, cercetare, oamenii, de aia au si aia prostii lor.

Tu te-ai dus moca, in loc sa lasi locu cuiva care e mai capabil si care ar fi facut ceva.
Cam despre asta este vorba ma agarici care esti. Daca nu te simti in stare de ce te duci ma? De ce ocupi locu altuia? Pe pariu ca erai slab din tara, dar ai dat din coate, relatii bani, ca asa e in Ro asa se procedeaza, sa ajunga si baiatu tatalui prin tari straine laughing

Exact cum a fost si fufa aia ope vremea lu Ponta, pe aia am vazut to eu, facuse fata facultatea la Harvard, banui tot asa cu bursa, dar era tamaie, se ocupa femeia cu suflete nu cu cifre laughing

Deci oamenii astia, nu prea au ce cauta in astfel de locuri, mai ales cand plateste tara pentru tine.
Aia is bani irosit aiurea pe un agarici ca tine cum am spus, ca ai avut tu cunostinte, nu ca in alta tara is alte OZN-uri aa cum tu incerci sa spui.

Iti arata aici fete, deci femei, care au mers la universitati, iar in Ro nu erau stralucite, sa spui ca ar fi fost printre primii, spun asta fara bani, atentie fara bani, dar au intrat pe locuri de astea fara plata.

Nu pun pe nici un piedestal pe nimeni, cei care platesc e fix problema lor, tot nestiutori vor ramane, doar ca vor si ei sa aiba o scoala, ori parintii, asa ca nu i-am pus eu pe aia pe nicaeri, eu vorbwam dealde tine, care ai cheltuit banii statului, sau cheltui, aiurea, ca ramai tu repetent si o bagi pe aiai ca e alt nivel, e pe dracu alt nivel, doar tu esti de alt nivel, din ala ce nu trebuia sa mearga acolo.


Macar de ai recunoaste, atunci da ai fi apreciat, dar vad ca tot o bagi ca au si aia prostii lor, ce treaba ai tu ca ce au aia? Daca aia is prosti nu vor trece mai departe, plus ca isi platesc scoala.

Uite asa au ajuns pprin America f multi oameni, au facut scoli de astea prin tarile lor, habarnisti, au ajuns pe aici si au ocupat posturi de astea unde nu se cere cine stie ce meeserie, dar cu salar mare.

Dar s-a terminat, or inchis astia robinetu de tantalai laughing ca au facut amemricanii scandal.

Pai eu nu-i vad, doctori, farmacisti si pe unde mai sunt is parf, te intreaba pe tine ce sa-ti faca, ce sa-ti dea laughing
Cam de asta ai ajuge si tu daca ai termina scoala aia pe acolo.
Cel putin recunopaste, frate is slab, comparativ cu ce e aici unde mau trimis is slab, incerc sa fac ce pot, dar nu promit nimic.

Asa daca spui o sa fii apreciat, dar tu din contra cauti motive sa spui ca nu-i vina ta, de parca e vina cuiva ca esti tu slab laughing

| Alin2077 explică (pentru relian):

Salut, eu recunosc, sunt oarecum pe la medie, dar treaba asta cu schimbul de experienta Erasmus sta cam asa:
In primul rand trebuia sa fii student integralist, cum am spus, nu am avut restante in anul 1, am avut note destul de bune, si 10 dar si 6 si 7.
Apoi am avut o lista de universitati din care sa ne alegem unde am vrea sa ne ducem, unele cu o perioada de un semestru altele de 2 semestre, a trebuit sa dam un interviu in engleza, dupa care cei care au trecut interviul au fost repartizati pe baza mediei din anul trecut.
Eu am nimerit aici unde nivelul este unul mult mai superior decat la noi in tara pe profilul pe care sunt si am avut mult de recuperat de unul singur pentru ca se presupunea ca am facut materii care la noi nu s-au facut.
Sunt de acord cu faptul ca nu este de mine aici si ca ar fi trebuit sa se duca cineva mai bun dar am ajuns aici pentru ca cei cu medii mai mari ca mine au ales alte locuri, nu am luat locul nimanui mai bun ca mine. Daca "avea tata pile" nu m-as mai fi stresat daca ma pot transfera sau daca am de dat inapoi banii.
Sunt de acord si cu cealalta persoana care a comentat ca nu ati adus un raspuns adecvat la intrebarea mea, am scris aici pentru ca voiam parerea cuiva care a trecut printr-un program erasmus sau care are cunostinte in acest domeniu sau cineva care stie daca se poate face un transfer intre universitati in conditiile pe care le am scris in intrebare. Nu voiam sa stiu ce a facut nu stiu cine in america sau cum era pe vremea lu ceasca.

| relian a răspuns (pentru Alin2077):

Ok i-am scris aluia, crezid ca esti tot tu laughing dar nu conteaza, daca s-a bagat, i-am dat si lui cate ceva, sa nu se supere laughing.

Asa sa raspund, eu in locul tau, as sta acolo, adica sa termini acolo scoala.De ce zic asta? Orice scoala din arara este mai bine vazut decat cea mai buna scoala din Ro.
Asa ca stai, cum o fi, numa sa treci mai departe si sa termini, nu comteaza ca termini nu note mici, conteaza sa termini.Pe acolo banui ca ai ce invata, comparativ cu Ro unde e scoala doar asa de dragu sa faca aia scoala.
Daca esti intersat, curios, ramai acolo, mai tirziu o sa iti prinda bine.Eu asa as face, adica nu mas transfera in Ro daca tot esti acolo, chinuite si termina ce ai inceput.

Cere ajutor la aia pe acolo, imprietenestetet cu ceva studenti mai bine de acolo, mergi cu ei pe unde se duc, vezi ce fac etc.
Scoala de aia o faci, sa inveti ceva, cum am spus mai tirziu o sa iti prinda bine.
Cauta pe careva sa explice simplu, sa intealga si un sugar, asa o sa pricepi mai usor si mai bine.
Nu stiu cum e pe acolo prin UE, eu vad la astia pe aici, cum explica in scoli, mult mai bine decat ce se face prin RO nu explica astia mai bine ca mine laughing dar na oricum e mai bine decat in Ro unde te duci cal si vii catir laughing
Uite ti-am dat raspuns adecvat, adica ce as face eu, daca as fi in locul tau.