| byby34 a întrebat:

Vreau ajutor de la cei cu experienta! Nu stiu ce să fac cu viitorul meu! Unde sa merg? La ce sa dau? Dilema mea este facultatea, alegerea unei meserii bune.
DAU FUNDA CUI MA AJUTA CEL MAI MULT!
Să vă spun de ce sunt asa nehotarata:
Am terminat clasa a 9-a la Stiinte Sociale. Am dat la acest profil in ideea de a da la drept, politie, etc. Acum sunt mai realista si stiu ca e foarte mult de munca, iar cei ce termina dreptul nu prea au de lucru.
Acum vreau Management si Afaceri sau ceva asemanator, dar nu am cunostinte suficiente in matematica. De trasferat, imi e cam greu pentru ca am pierdut un an in care nu am facut multa matematica, biologie, fiyica, info, etc. Mi-ar fi prea greu.
Chiar daca sunt acest profil, profesorii sunt foarte nepregatiti la istorie si geografie. Din nou, e greu! Geografia imi place intr-o anumita masura. Limbile straine nu-mi plac.
Regret ca am ales acest profil, dar e prea tarziu!


Ce pot face? Nu am venituri foarte mari ca sa fac o facultate foarte scumpă. In Iasi m-as duce.

Vreau informatii cat mai amanuntite si propuneri happy
Vreau sa-mi spuneti la ce dau admitere, ce fac pe parcursul faculatii si daca gasesc locuri de munca.(daca stiti sigur)

Geografie? spihologie? Psihologie şi ştiinţele educaţiei? Administraţie şi Afaceri? Filozofie? Drept? Sociologie şi ştiinţe sociale? Ştiinţe politice?

Mai dati-mi pareri. Vreau optiuni, vreau sa-mi asigur un viitor!


PS: Prefer un birou, dar sa fie bine platit. NU AS VREA SA MAI GRESESC SI SA REGRET DIN NOU sad
Scuze daca am gresit categoria big grin
Multumesc mult!:*

4 răspunsuri:
| RoCkKiD a răspuns:

În legătură cu limbile străine, nu trebuie să îți placă dar dacă nu vei vorbi minim una fluent va fi greu să găsești un job bine plătit.

În altă ordine de idei nu îți fă griji, e foarte bine că ai identificat din liceu cam ce ți se potrivește și e bine că ești ambițioasă și că vrei să alegi o facultate care îți oferă competențe căutate pe piața muncii.

O să îți fac o scurtă recenzie a facultăților ca să vezi cam cum stă treaba în momentul ăsta.

litere: te blochează practic pe 2 posturi : profesor, dacă faci limbă și literatură sau translator, dacă faci limbi moderne aplicate.

Științe politice/relații internaționale: dacă nu ai rude care deja sunt în politică nu are rost, facultatea asta nu o să te ajute să îți găsești un job.

Științe economice: treaba cu facultatea asta e că sunt enorm de mulți oameni care studiază sau au studiat în domeniu, în schimb dacă ești bună există și cerere pe piața muncii.

Psihologie/sociologie/Șt. educației/Asistență socială: sunt eficiente într-o oarecare măsură, îți poți găsi de lucru dar salariile nu sunt din cele mai mari.

Drept: dacă nu cumva ai bani și chiar ești bună va fi extrem de greu să intri în barou sau să ajungi judecător/ procuror.

Arte/teatru: vei avea parte de cei mai frumoși 3 ani din viața ta..problema începe după ce termini. Dacă nu cumva inventezi ceva nou în ceea ce privește arta nu prea o să vinzi nimic.

Geografie/biologie/fizică/chimie: Sunt discipline foarte grele iar facultatea o să îți pape zilele. Problema e că după ce termini toți perii albi pe care ți i-ai scos învățând nu o să fie plătiți cine știe cum.

Matematică: doar dacă vrei să fii cadru didactic

Informatică: practic dacă au o diplomă de la orice facultate acreditată și de descurci cu minim un limbaj, you are set to go..aici e cea mai mare cerere din țară și cele mai mari salarii, universitățile nu reușesc să producă specialiști în it nici pe jumătate din cât se cer.

Inginerie: și astea sunt foarte ok și destul de bine plătite.

Concluzie: știu că din ce am zis științele socio umane par să nu își prea merite timpul, și dintr-o perspectivă pragmatică poate așa și e.dar un lucru trebui să ții mine, cât timp plănuiești să fii foarte bună la ceea ce faci e irelevant ce ai studiat.

Răspuns utilizator avertizat
| Al3xbC a răspuns:

Sper sa nu te deranjeze prea mult sinceritatea mea.In primul rand tie nu iti plac cam multe deci nu poti sa ai mii de optiuni, in al doilea rand tu vrei un job bine platit dar oferi foarte putin.la psihologie trebuie sa ai o mentalitate foarte buna iar in momentul asta nu esti pregatita pentru o astfel de facultate/job, administratie si afaceri? crezi ca acolo nu e matematica? stiinte politice...ai avea sanse doar ca, costa dar iti ofera multe job-uri...plus munca la birou si salarul depinde de tine.la filozofie, daca nu ai putut sa inveti limbi straine vei putea sa inveti filozofie? citeste macar un rezumat de pe net(asa sa vezi cu ce se mananca)daca tu poti sa inveti asa ceva atunci incearca.

| RoaMaria a răspuns:

Copilas, esti intrr-o mare dilema. Ca noi toti, de altfel. Toata lumea isi pune intrebarea daca a ales bine sau nu.
Eu am terminat la profilul stiinte sociale. Am avut profesori foarte buni si am obtinut note foarte bune la Bacalaureat. Depinde de locul in care inveti si depinde te tine. Daca nu vrei sa inveti, inveti si singura.
Eu zic sa iti sortezi putin gandurile si sa te gandesti daca ramai la acel profil sau nu. Asta este pe primul plan.
Celelalte vor veni de la sine.
Fa-ti ordine in ganduri, atat.