| waterandifre a întrebat:

Am 20 de ani si sunt student la o facultate de limbi moderne germana/franceza, dar nu am posibilitatea sa imi gasesc un loc de munca part time in orasul meu, sunt prea depenent de parinti din punct de vedere financiar si mai am 3 ani pana termin facultatea m-am gandit sa ma las si sa imi caut un loc de munca cu norma intreaga si atunci nu as mai depinde atat de mult de ei dar sunt sceptic in privinta asta pentru ca o facultate poate sa ma ajute mult in viitor dar pana termin voi ramane legat de parintii mei si m-am saturat sa le cer bani pentru orice, nu am nici un fel de experienta anterioara, nu am lucrat niciodata.

Nu mai sunt sigur ce vreau sa fac cu viata mea am venit la facultate cu gandul ca vreau sa ajung ceva in viata dar deja mi se pare un efort prea mare am avut media pe semestru 9.60 la profil de germana/franceza dar incep sa cred ca e prea mult pentru mine nu stiu cat mai fac fata, cred ca as fi mai fericit cu un job mai slab platit dar macar ar fi mai putin stres, imi e rusine sa spun asta parintilor pentru ca ar fi foarte dezamagiti, sunt mandri de mine pentru ca mi-am luat bacalaureatul si am avut note bune in sesiune nu pot sa le spun:"Stiti m-am gandit sa ma retrag"

Cand m-am inscris am intrat cu gandul ca intr-o zi am sa fiu profesor dar acuma simt ca e un drum mult prea greu de parcus.


Voi ce ma sfatuiti sa fac? Dau Funda! big grin big grin big grin

Răspuns Câştigător
| AliGab a răspuns:

Ce faci mai baiete? De acum dai bir cu fugitii? Pai situatia cu facultate dureaza doar 3 ani, nu e ceva permanent. Daca acum fugi de greutati asa o sa faci toata viata, iar viata nu este doar lapte si miere, ci presupune si ceva greutati din cand in cand, iar tu in loc sa le infrunti, te vei ascunde sau vei fugi?
Eu zic asa, tu faci cum vrei: stiu ca este greu sa fii dependent de parinti pana la 23 de ani (si eu am trecut prin asta) dar "profesia" de student este de cativa ani, iar apoi "profesia" de angajat o sa o ai pana la pensie, asa ca de ce sa nu te bucuri de perioada de studentie profitand un pic si de timpul liber pe care il ai, iar mai apoi sa te bucuri si mai mult de perioada de "angajat" cu un salariu mai mare, fara sa te chinui prea mult cu munca bruta si platita prost.
Parintii tai se bucura? Lasa-i sa se bucure, iar tu calca-ti pe mandrie inca 3 ani si lasa-i sa te ajute sa termini facultatea, ca mai apoi sa iti fie si tie mai usor in gasirea unui loc de munca mai bine platit, care sa nu iti inconvoaie sira spinarii.
Acesta este sfatul meu pe care l-ai cerut, dar, si scuze ca repet, tu esti liber sa faci ce vrei. Spor in alegerile facute.

| waterandifre explică (pentru AliGab):

Cel mai bun raspuns, regret ca am venit pe acest site, observ ca aici sa dau raspunsuri multe, si bune, la probleme adolescentine pentru copii de 13 ani, la chestii mai serioasa nu prea se baga lumea. Multumesc ai funda.

| AliGab a răspuns (pentru waterandifre):

Pai de ce sa regreti mai ca ai venit pe acest site? Nici celelalte raspunsuri nu mi se par a fi lipsite de seriozitate. Multumesc pentru funda si pentru aprecieri insa raspunsul acesta nu imi apartine ci doar l-am primit si eu intr-un moment in care incercam sa dau bir cu fugitii dintr-o situatie temporara, de la un mare om. Ascultarea sfatului m-a ajutat enorm, de aceea ti l-am dat si tie, pentru ca l-ai cerut. Sper sa te ajute si sa il asculti, daca nu, oricum esti liber sa faci alegerile pe care le doresti. Sanatate si spor iti doresc in viata

5 răspunsuri:
| dannyel86 a răspuns:

O facultate o faci mai usor cand esti tanar. De muncit vei munci toata viata. Nu renunta la studii! Finalizeaza-le! O specializare te poate ajuta mult pe viitor. Anul asta sau pana termini poate nu te angajezi, dar poate fi sansa ta dupa facultate. Chiar si un job part-time, pe timpul facultatii, te poate ajuta sa te intretii partial, macar pentru cheltuielile personale, intime. happy

| FABULOSUL6000 a răspuns:

Asculta la mine, as da tot ce am castigat pana acum muncind numai sa ma intorc linistit la scoala laughing Muncitul asta e doar un miraj care te arunca in vesnicul cerc de responsabilitati.Mai bine stai acolo, invata, bucura-te ca isi permit parintii sa te tina la scoala si nu te lasa inselat de banul care pare usor si fara stres.Banii par usor de facut, dar implica multe neplaceri, stres si lucruri pe care scoala nu te invata sa le faci.Ai timp sa tragi ca hamalul 8 ore pe zi pentru un sef cretin care nu iti va aprecia efortul si va considera ca iei salariul degeaba.

| DumnezeuTatal a răspuns:

Sa continui, daca te lasi acum vei fi stresat oricum cu gandul ca ti-ai dezamagit parintii.
Si hai sa fim seriosi, acum la 20 de ani ti se pare superb sa castigi 10-12 milioane, dar ce zici sa castigi tot asa la 40? Dureros, nu?
Continua facultatea acolo, lasa gandurile de genu', redu stresul gen ofera-ti cateva ore pe zi doar sa pierzi timpul degeaba.