| izz314 a întrebat:

Salutare tuturor!

-Vreau sa stiu daca exista o lege sau HG in care se specifica ca detinatorul unei scule electrice care s-a defectat in timpul garantiei trebuie sa se prezinte la centrul de service autorizat pentru efectuarea reparatiei unde se solicita Certificatul de garantie(original) + Bon fiscal(original) + Factura(original) in care service-ul confirma datele inscrise in documente si este (OBLIGAT sa inapoieze documentele in original inaintea reparatiei, service-ul pastreaza doar copiile acestora)? Vorbesc de tipul de garantii pentru pers. fizice si juridice de 1 sau 2 ani cu rubrici speciale in care se inscrie tipul reparatiei/piesele inlocuite?
-Este ilegal sa opresti certificatul de garantie in original pe perioada reparatiei si sa oferi o fisa de intrare/constatare semnata si stampilata, ca ulterior dupa repararea produsului sa ii fie inapoiat detinatorului impreuna cu certificatul completat cu reparatia/pisele inlocuite?

Astept raspunsurile dvs!

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

1. Nu esti obligat prin nici o lege sa ii inapoiezi certificatul de garantie. Legiuitorul nu s-a dus atat de departe cu reglementarea, pentru ca este logic ca tu sa ii inmanezi certificatul de garantie completat odata cu produsul reclamat. Mai mult, tu ca si service autorizat nu ai nici un motiv sa intri in contact cu clientul final, pentru ca garantia trebuie sa o asigura comerciantul. Tu ai o relatie comerciala cu magazinul, nu cu clientul final.
2. Nimic din ce nu este interzis prin lege nu este ilegal. Cum am spus deja, nu este interzis prin lege sa opresti certificatul de garantie, deci procedura ta este una perfect legala. Si mie unul mi se pare foarte logica.

Eu nu intelesesem daca tu esti clientul, magazinul sau service-ul, asta era dilema mea, insa acum am inteles-o.

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform L.449/2003, rep. in 2008, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.20.(1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită.
  (2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.
(3) Garanţia trebuie redactată în termeni simpli şi uşor de înţeles."
Fata de aceste prevederi gasesti raspunsul la intrebarile tale daca o sa citesti cu atentie certificatul de garantie, acolo trebuie sa fie prevazute toate conditiile necesare pentru a beneficia de garantie si actele ce trebuie prezentate.

regis
| regis a răspuns:

Nu am inteles din ce punct de vedere te intereseaza. Ca si consumator sau ca si service autorizat.
Cert este ca un consumator nu poate fi obligat sa se prezinte la service. RAspunzator pentru asigurarea garantiei este comerciantul, nu serviceul autorizat. Consumatorul trebuie sa demonstreze ca produsul este in garantie, nu exista un set clar definit de documente in acest sens, iar certificatul de garantie este optional.
Nu exista garantii de 1 an, termenul minim este de 2 ani, cu exceptia produselor care au durata minima de utilizare mai scurta de 2 ani.

Nu este ilegal sa opresti certificatul de garantie, insa acest lucru trebuie mentionat in nota respectiva.

| izz314 explică (pentru regis):

Ms pentru raspuns, am sa incerc sa readuc in prim-plan punctele cele mai importante:

1.Pentru acelasi produs o persoana fizica beneficiaza de 2 ani garantie/o persoana juridica beneficiaza de 1 an garantie ( polizoare, generatoare, maiuri compactoare, taietoare beton etc.) - nu e vorba de durata minima de utilizare ci de regim de utilizare
2.Eu am descris situatia in intrebarea mea insa am sa reformulez:
- Eu ca service autorizat care repar produsele vandute in diverse magazine si clientul final al acelui magazin vine la mine sa rezolve garantia [ si acum vine ce ma intereseaza pe mine] SUNT OBLIGAT SA II INAPOIEZ CERTIFICATUL DE GARANTIE, DUPA VERIFICAREA CORECTITUDINII DATELOR INSCRISE IN ACESTA, INAINTEA REPARATIEI? ( e reglementat undeva chestia asta?)
-ESTE ILEGAL SA OPRESTI CERTIFICATUL DE GARANTIE PE PERIOADA REPARATIEI IN SERVICE si sa oferi o fisa de intrare/constatare semnata si stampilata, ca ulterior dupa repararea produsului sa ii fie inapoiat detinatorului impreuna cu certificatul completat cu reparatia/pisele inlocuite?

Ai zis ca nu intelegi din ce punct de vedere ma intereseaza. Simplu din ambele, vreau sa stiu care este nesimtitul eu ca service sau ala ca persoana fizica.

Situatia a stat ceva de genu: Nu am voie sa ii opresc certificatul in original pentru ca este ilegal nu se face pe niciunde asa ceva, eu am voie doar sa fac copii dupa documente atat. Mie furnizorul mi-a spus se opreste in service pe perioada reparatiei certificatul in original cu BF si factura, dupa ce il repar scriu in el ce am inlocuit reparat, ala nu vrea sa le lase ca e ilegal ca ce eu las documentele de la casa in original undeva? cam asa stau argumentele individulul ( pe langa injuraturi si amenintari, si o posibila incaierare laughing ) oricum raspunde-mi doar la cele doua liniute de la punctul 2 si atat. MS

| regis a răspuns (pentru izz314):

1. Nu esti obligat prin nici o lege sa ii inapoiezi certificatul de garantie. Legiuitorul nu s-a dus atat de departe cu reglementarea, pentru ca este logic ca tu sa ii inmanezi certificatul de garantie completat odata cu produsul reclamat. Mai mult, tu ca si service autorizat nu ai nici un motiv sa intri in contact cu clientul final, pentru ca garantia trebuie sa o asigura comerciantul. Tu ai o relatie comerciala cu magazinul, nu cu clientul final.
2. Nimic din ce nu este interzis prin lege nu este ilegal. Cum am spus deja, nu este interzis prin lege sa opresti certificatul de garantie, deci procedura ta este una perfect legala. Si mie unul mi se pare foarte logica.

Eu nu intelesesem daca tu esti clientul, magazinul sau service-ul, asta era dilema mea, insa acum am inteles-o.