| MiriamO a întrebat:

Va salut.

Dupa lungi cautari pe 'net tot nu am gasit un raspuns concret referitor la problema mea.
Am 18 ani impliniti de curand. Dupa mai multe certuri cu mama, m-a dat afara din casa. Sunt eleva in clasa a 12a si nu am niciun venit in afara de alocatie. Am dormit la bunica mea, care nu mi-a putut oferi un adapost pentru mult timp.

Exista vreo cale legala pentru a fi obligata mama sa ma intretina pana imi termin studiile? Mentionez ca am sunat la dgaspc si "tanti" de acolo mi-a spus ca singura solutie pe care o vede ea este impacarea.

Parintii sunt divortati, iar mama mea este recasatorita. Este o situatie mai dificila. Mentionez ca invat si foarte bine dar cei de la protectia copilului au spus ca nu conteaza, ca pot sa si muncesc in timpul scolii.

Dupa un timp in care ne-am impacat, iar am fost data afara din casa. Am fost cu politia la domiciliul unde locuiam cu chirie si au spus ca nu au cum sa ii oblige sa ma tina acolo deoarece nu am trecut in buletin adresa unde stau cu chirie si nici in cotractul de inchiriere nu sunt trecuta. Exista vreo sansa ca in instanta sa fie obligati parintii sa imi plateasca cel putin studiile si mancarea? Nu mai zic de un domiciliu pentru ca la ce legi avem noi si ce ajutor nu primim din partea statului nu exista nicio sansa.

Si mai este inca o problema din partea tatalui meu natural, de origine siriana, implicat in Republica Moldova in mai multe infractiuni pentru care a fost si retinut pentru 30 de zile si inca cercetat ( http://www.jurnal.md/ro/new... / )
Problema este ca ne-a amenintat (pe mine si pe prietenul meu) ca vine in tara si plateste pe cineva sau face chiar el asta, si anume sa ne omoare pe amandoi. Am fost la politie sa depunem o plangere dar stiu ca sunt slabe sanse sa ne ia cineva in seama. In alta parte unde am putea sa apelam pentru protectia noastra?

Cui si unde trebuie sa ma adresez pentru a beneficia de pensie de intretinere avand in vedere ca imi doresc sa imi continui studiile?