| andreitudose09 a întrebat:

Am şi eu o nelămurire.

Sunt elev de clasa a VI-a şi pentru vacanţa de iarnă la limba română printre altele am primit să citesc un roman şi să îl povestesc. Am ales să citesc romanul "Marile speranţe" de Charles Dickens care în biblioteca mea (cărtile de la Adevărul) este împărţit în două volume. Din câte înţeleg acţiunea între cele două volume se continuă (nu ca de exemplu în "Cireşarii", unde fiecare volum are acţiunea proprie), şi vreau să vă întreb dacă pot citi doar primul volum şi să-l povestesc pentru temă, sau dacă este obligatoriu să le citesc pe amândouă? [În cazul variantei a doua, se presupune că finalul acţiunii este la finalul celui de-al doilea volum].

P.S.: În caz că vă întrebaţi, nu se pune problema să nu pot termina de citit şi povestit ambele volume. Chiar dacă trebuie să le citesc pe ambele, voi avea destul timp la dispoziţie

Cel mai concret şi motivat răspuns are fundiţă! happy

Răspuns Câştigător
| Mihaela23_2814 a răspuns:

Pai cel mai bine ar fi sa citesti ambele carti, ca sa ai o continuare a povestii, nu sa o lasi in coada de peste, cum se spune. Eu asa am facut mereu, fiindca profesorul tau te va intreba si continuarea (cartea putea sa fie mai mare ca numar de pagini, astfel incat sa fie ambele volume in unul singur), iar tu nu vei stii ce sa spui si nu o sa aprecieze ca l-ai citit pe primul. In concluzie, sfatul meste este sa le citesti pe amandoua, mai ales ca iti poti exprima o opinie mai ampla despre subiectul operei. Succes!

15 răspunsuri:
| Juleuuss a răspuns:

Și eu sunt clasa a VI-a. Citește-le pe amândouă, pentru că formează un roman întreg. Baftă!

| elenutza27 a răspuns:

Avand in vedere faptul ca actiunea se continua, in opinia mea, trebuie sa citesti ambele volume.

| Flynn2001 a răspuns:

Pe noi ne lasa sa povestim doar o parte dintr-un roman. Voua va spus sa il povestiti pe tot?

| andreitudose09 explică (pentru Flynn2001):